וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו השלימה רכישת סדנת פולסטאר. הגרמניות בכוננות

15.7.2015 / 10:10

וולוו רכשה את סדנת המירוצים פולסטאר ותפקיד בידיה ייצור מכוניות ספורט שריריות שתאבקנה בחטיבת M של ב.מ.וו ו-AMG במרצדס

אתר יצרן

וולוו הכריזה אמש (שלישי) על רכישת סדנת המירוצים השוודית "פולסטאר", שתהפוך באופן רשמי לתת חטיבה באחזקות המותג הסקנדיבי. פולסטאר תהיה אחראית על ייצור מהדורות ספורט קרביות ומכוילות עם מנועים עתירי כוח שישרתו חלק ניכר מדגמי הבית של וולוו, בהם ה-S60, ה-V60 וה-V40. כיום, מוכרת וולוו את שתי הראשונות במיתוג פולסטאר מתוקף חוזה שיתוף פעולה שנחתם ב-2013, אך כעת מעלים שני הצדדים הילוך. "החלטנו להפגיש את כל לקוחות וולוו עם החוויה הזו שנקראת פולסטאר, ולעמיד לרשות הסדנה את כל המשאבים שלנו", אומר מנכ"ל החברה הקן סמואלסון.

בוולוו צועדים בפעם הראשונה בהיסטוריה בעקבות מותגים כמו ב.מ.וו, מרצדס ואודי, שמבשלים לנהגים שלהם פרשנות דרמטית למכונית הסדאן או הסאלון (ולעתים גם לרכבי פנאי). בב.מ.וו נוסדה חטיבת M, במרצדס הוקמה AMG ובאודי מתייגים גרסאות ספורט ב-S או ב-RS. גם יגואר ולנד-רובר פועלות בשיטה דומה (XK-R וכדומה...)

אחת המכוניות הבולטות שפולסטאר משווקת בוולוו היא ה-S60 פולסטאר. לזו מנוע 3.0 ל' טורבו המפיק 350 כ"ס המאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות בהשוואה ל-6 שניות בדגם הרגיל. היא גם מתומחרת באופן שהולם את יכולותיה, עם תג מחיר של 60 אלף דולרים. בארה"ב, משווקת מול ב.מ.וו 335i עם חבילת M.

פולסטאר עובדת עם וולוו בלעדית מאז 1996, וכמו הרבה סדנאות בענף היא מומחית בכיול מחדש של מערכות ההינע ברכב, החל במחשב ניהול המנוע, היניקה והפליטה, מגדשי הטורבו או מגדשי העל, תיבות ההילוכים, תגובות המצערת, השלדה, המתלים, הבלמים ועוד. האגף המרכזי שלה הוא דווקא זה התומך בחטיבת המירוצים של וולוו, שישאר בידיו של כרסיטיאן דהל, לשעבר נהג מירוצי מכוניות תיור.

חלק מהשינויים שפולסטאר תיישם במכוניות וולוו נעוצים בהתאמת מנועים היברידיים בגרסאות ספורטיביות, כך שניתן יהיה לשווקן לנאמני המותג שחפצים במעין הכלאה בין עוצמה, חסכון בדלק ויחס "הוגן" כלפי הסביבה. סנוניות ראשונות להרחבת שיתוף הפעולה, אולי נזכה לראות במסגרת תערוכת פרנקפורט.

בוולוו מוסיפים, שכל עובדי "פולסטאר" הפכו לעובדים רשמיים של חברת וולוו.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully