וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני מיניוואן: פולקסווגן בולי קונספט נקבר במגירה

19.7.2015 / 11:38

חטיבת המסחריות של פולקסווגן מדלגת על הבולי קונספט שהוצג ב-2011 כאלטרנטיבה למיקרוואן משפחתי. "הוא פשוט היה קטן מידי"

פולקסווגן בולי קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן בולי. קונספט על בסיס עיצובו של פולקסווגן אפ!/אתר יצרן

לפולקסווגן היו כל מיני רעיונות לחלץ מהמיני העירונית אפ! שורה של כלי רכב לצרכים מגוונים. החל בגרסה חשמלית, גרסת ספורט, ואפילו מחווה למיקרובאס - פולקסווגן "בולי" שנחשף בתערוכת ז'נבה לפני כארבע שנים. אז לאן הוא נעלם? כמו הרבה דגמי ראווה, פשוט לא מצאו הצדקה לקיומו והאשמה נעוצה כנראה בטרנספורטר 6.

עד לא מזמן, דנו במסדרונות פולקסווגן לגבי כדאיותו של בולי כרכב מסחרי-משפחתי שישלים את הקאדי, הטרנספורטר ובמידה מסוימת גם את טוראן או פולקסווגן פלוס. הבעיה היא, שבפולקסווגן הבינו שלא חייבים לייצר רכב חדש כדי לחלוק כבוד למיקרובאס של פעם, אלא פשוט לגלגל החוצה גרסה מוגבלת ייצור, כמו הטרנספורטר 6 הדו-גווני.

"כל מכונית שצריכה לקבל אישור מפולקסווגן עוברת דרך הרבה מאוד צינורות", אומר פאוול סאטיק, מנהל מחלקת העיצוב המסחרית בקונצרן הגרמני. "אז בשבילנו, המהדורה המוגבלת של הטרנספורטר היא התשובה לבולי, או המחליף שלו".

סאטיק מסביר שהמיזם נקטע בגין מידותיו המוגבלות של הבולי. "הייתה כוונה חיובית לגביו, אבל בסוף החליטו לעצב מחדש את הטרנספורטר ולאפיין אותו ברמת גימור יוקרתית. אפשר אולי לומר שהדור השישי של הטרנספורטר הוא מחווה לבולי, נוכח הדמיון הויזואלי ביניהם". עוד הוא אומר, "אני חושב שאנשים מעריכים פונקציונליות על פני נוסטלגיה, ולכן המשחק הזה של רטרו-מודרני הוא טוב בעיקר למורשת שלנו".

פולקסווגן טרנספורטר 2016. אתר יצרן
טרנספורטר 6. יותר זול לצבוע את הרכב בשני גוונים מאשר לייצר רכב חדש/אתר יצרן

המבקרים בתערוכת ז'נבה התלהבו מאוד מבולי קונספט, לו ששה מושבים בשתי שורות. הוא נשא בקרביו מערכת הנעה חשמלית מרשימה, עם הספק של 115 כ"ס, ביצועים טובים (0-100 קמ"ש ב-12 ש'), ואפילו מסוגל היה לכסות מרחק של קרוב ל-300 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות. כמו כן, הותאם לרוב מנועי הקונצרן - 1.0 ל', 1.4 וכן הלאה.

ייתכן שבעתיד יימצא מקום לבולי קונספט שעשוי גם להבשיל למיקרובאס קומפקטי על אחת מן הפלטפורמות המודולאריות של קונצרן VW. אולם נכון לעכשיו, נראה שהוא יצבור אבק במגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully