וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ אוויר: ירין שטרן שני במירוץ רדבולרינג בפורמולה 3

18.7.2015 / 9:01

הבודקים הטכניים זיהו בעיה, השופטים כמעט ולקחו לו את הנקודות מהניצחון באסטוריל וגם במסלול סילברסטון נרשמה אכזבה. אבל ירין כבש את מירוץ רדבולרינג וסיים שני בפורמולה 3

השמחה על ההישג במסלול אסטוריל שבפורטוגל הייתה מעט מוקדמת. ירין חצה את קו הסיום במקום השני וגם זכה לעמוד על הפודיום ולהניף את הגביע מעל הראש, אבל מארגני המירוץ ניגשו אליו לאחר בדיקת המכונית שלו והודיעו לו - הזכייה מבוטלת וגם ההישג במירוץ.

"ישבתי עם המהנדס שלי על הטלמטריה בהכנה למירוץ של מחר וראיתי את הבודקים הטכניים ניגשים למנהל הקבוצה שלי ומתחילים לדבר איתו. אמרתי למהנדס שלי שאני לא אוהב את זה וזה נראה חשוד. באותו ערב, באמצע ארוחת הערב אני מקבל שיחת טלפון מהמהנדס שהודיע לי שביטלו לי את המירוץ ונפסלתי. הרגשתי רע. זו תחושה נוראית, כי מצד אחד עבדתי מאוד קשה כדי להגיע לשם ובאליפות שלי זה לא קל בטח כשהכל צמוד, ומצד שני, הם פסלו אותי על משהו שהוא לא אשמתי וגם לא נתן לי שום יתרון. זו מכה מתחת לחגורה", סיכם ירין בצער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משאבה אחת יותר מדי

קולו של ירין משתנה מיד כשמודיע שהמקרים האלה רק מדרבנים לתת כוח למירוצים הבאים. כדי לבאר את המצב, נספר שהמירוץ של ירין בוטל משום שהבודקים הטכניים זיהו שינוי במערכת הדלק, ונסביר. במכוניות המירוץ מותקנות שלוש משאבות דלק - אחת ללחץ נמוך ושתי משאבות ללחץ גבוה, כאשר מהן אחת ראשית ואחת לגיבוי (ניתן לעבור אליה באמצעות מתג במידה והמשאבה הראשית כושלת). מהנדסי הרכב של ירין החליטו, בהמלצת יצרנית מכוניות המירוץ דלארה, לחבר את שתי המשאבות לפעולה מקבילה כדי לקבל אמינות גבוהה יותר. נציין כי פעולה זו כלל לא משנה את לחץ הדלק של הרכב ולא מעניקה לו כל יתרון בכוח. אולם לבודקים הטכניים של המירוץ זה הספיק כדי להכריז על חריגה המצדיקה פסילה.

קבוצתו של ירין הגישה מיד ערעור על הקביעה זו לאחר שהתקבל, נערך שימוע כחודש לאחר המירוץ. קבוצתו של ירין טענה שפעלה בהתאם להמלצות היצרן של מכוניות המירוץ וכי הדבר לא מעניק כל תוספת כוח לרכב וביקשה לקחת את כל האחריות על עצמה, כדי שהנהג, ירין שלא היה לו כל קשר למהלך, לא יפגע למעשה מפעולה זו. בשימוע הוחלט לא לפסול לירין את המירוץ ולאפשר לו לשמור את הנקודות והמיקום, אך קבוצתו ספגה קנס ואיבדה את הנקודות לטבלת האליפות הקבוצתיות למירוץ זה. ירין בנוסף ספג 3 הורדות במיקום לזינוק במירוץ הבא - רדבולרינג.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קודם לכן, קרבות סילברסטון

ירין עומד במקום התשיעי, לזינוק אל המירוץ הראשון בסילברסטון ובמצב רוח ירוד. "סילברסטון זה אחד המסלולים האהובים עלי ושבו אני מאוד מהיר ומרגיש עליו טוב. הפעם מהאימונים בימים הקודמים, הייתי בטופ 3 ועכשיו במקצה הדרוג, עם צמיגים חדשים, לא הצלחנו להיות מספיק אגרסיביים. הקבוצה לא הצליחו להשיג את הסט-אפ הנכון לרכב על הצמיגים הללו והייתי 1.2 שניות איטי יותר מהמוביל ולכן הגעתי לזינוק רק במקום התשיעי".

ברמזור הירוק, ירין מזנק טוב ועוקף שני מתחרים ותוך הקפות כבר הגיע אל המקום החמישי וניהל קרב על המקום הרביעי - "קרב ארוך ולא פשוט נגד קונסטנטין טרשנקו הרוסי שידוע בתור נהג הגנה שמשחק מלוכלך - אוהב לדחוף מחוץ למסלול את מי שמנסה לעקוף. בסופו של דבר הצלחתי לעקוף אותו מהקו החיצוני, חצי על ה'קרב' (אבני השפה. ק.ל), חצי על הדשא ועליתי למקום רביעי ושם סיימתי את המירוץ. ברגע הזה הייתי הנהג השני הכי מהיר על המסלול, אבל המובילים פתחו פער בזמן שהני ניהלתי את הקרב עם קונסטנטין".

המירוץ השני היה מסעיר הרבה יותר מבחינתו של ירין. "שוב זינקנו מהמקום העשירי, משום שהרכב לא היה מספיק מהיר במקצה הדירוג בשל הצמיגים. זינקתי טוב ובהקפה הראשונה כבר עליתי למקום השביעי ואז בפניית 'ווילג', שיקיין שמוביל ליישורת האחורית, ספגתי פגיעה מהנהג הפולני איגור וואלילקו, בגלגל האחורי השמאלי וזה זרק אותי לשטח המילוט וירדתי למקום 18 האחרון. אז הייתי צריך להתחיל לצמצם נזקים ולתקוף מיד שוב ובזמן שאני קובע את ההקפות הכי מהירות במירוץ, אני מתחיל לעקוף ואת המירוץ הזה סיימתי במקום העשירי".

מבחינת ירין המירוץ בסילברסטון הוא אכזבה גדולה. עבור הקבוצה זהו מירוץ ביתי, מה שאמור היה לתת להם יתרון וגם ירין תמיד היה מהיר על גבי מסלול זה. אולם למרות הציפיות והפוטנציאל, ירין מסיים מאוכזב מהתוצאות. הלאה אל המירוץ הבא - רדבולרינג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיצוי של רדבולרינג

המירוץ בסילברסטון נגמר אמנם לא טוב וגם ההחלטה להוריד את ירין שלושה מקומות בזינוק לאחר השימוע, הביאו את הנהג הישראלי לזנק מהמקום החמישי במירוץ הראשון, למרות שסיים שני במקצה הדירוג. "זינקתי טוב מהמקום החמישי וניצלתי הזדמנויות עד שהגעתי אל המקום השני והתחלתי להילחם על ההובלה בחציו הראשון של המירוץ". אולם הקרבות הקשים עם הנהג המוביל גרמו לשחיקה מוגברת בצמיגים של ירין - הנסיעה הצמודה לרכב המוביל גורמת לרכב השני לאבד את השפעת כוח ההצמדה של הרוח מזרם האוויר ש'מדלג' מעל הרכב שמאחור.

"בחצי השני של המירוץ התחלתי לאבד אחיזה והרכב היה הרבה יותר קשה לשליטה. במסלול כמו רדבולרינג, איפה שאתה חייב את כוח ההצמדה בפניות המהירות, קשה מאוד לשרוד ככה. אז הנהג הראשון שעקף אותי היה קונסטנטין טרשנקו 6 הקפות לסיום כי פשוט איבדתי את הקצב. נלחמתי איתו הקפה וחצי, אבל שתי הקפות לסיום נעקפתי עם בן הקבוצה שלי טנארט סטיאנטי'רקול התאילנדי ובסופו של דבר סיימתי במקום הרביעי.

למחרת, במירוץ השני, ירין סיים במקום השני במקצה הדירוג, בפער של 7 אלפיות (!!) מהמקום הראשון. נכתוב זאת שוב, 0.007 שניה מהמקום הראשון ובסך הכל, ארבעת המקומות הראשונים היו בפער של 0.05 שניה בלבד זה מזה, מה שמעיד על עצמת התחרותיות במירוצים אלה.

"כל הקבוצה הראשונה, ששת המקומות הראשונים, זינקנו טוב, כך שלא היו שינויים במקומות. ויטור בפטיסטה, אני ויו קנמארו פתחנו פער משאר הנהגים ובעצם התקדמנו שלושתנו בפער של חצי שניה אחד מהשני לכל אורך המירוץ. ובעצם כל זה נשמר לאורך כל הדרך. היו רגעים שקנמארו צמצם עלי והפעיל לחץ, אבל קור הרוח שלי עזר לי לנהוג ללא טעויות למרות הלחץ הגדול ושמרתי על המקום שלי עד סוף המירוץ".

ירין מספר שלטעמו המירוץ הזה מפצה על שקרה במירוץ סילברסטון, אבל הניקוד סייע לו לעלות למקום החמישי בטבלת האליפות ובפער של 4 נקודות בלבד מהמקום הרביעי ובסך הכל גם 40 נקודות מהמקום השלישי. "עשינו שינוי גדול ברכב בין סילברסטון ורדבולרינג. הקבוצה הפיקה את הלקחים ועבדה הרבה בשבועות שבין המירוצים ואני מקווה שהשיפור הזה יימשך גם אל המירוצים הבאים".

המירוץ הבא יערך בספא בבלגיה בסוף השבוע הראשון של ספטמבר ונאחל לירין הצלחה, גם שם.

  • עוד באותו נושא:
  • ירין שטרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully