וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכביש לחלל: פורד מציגה את מוסטאנג "אפולו"

20.7.2015 / 10:02

פורד חשפה את מוסטאנג "אפולו" כמחווה לתכנית החלל האמריקנית של נאס"א. גם הפעם מדובר בדגם חד פעמי שיימכר במכירה פומבית שכל הכנסותיה מוקדשות לפיתוח מהנדסים צעירים

פורד מוסטאנג אפולו. יצרן, ניר בן טובים
פורד מוסטאנג אפולו/ניר בן טובים, יצרן

זו השנה השמינית ברציפות שפורד מציגה מכונית חד פעמית שנולדה בהשראת עולם התעופה והחלל. אשתקד הייתה זו הפורד F-35 לייטינג מוסטאנג הקרבית עליה דיווחנו, ואילו השנה הקדישו צוותי פורד את זמנם ומאמציהם להפקת פורד מוסטאנג "אפולו". כנגזר משמה, מדובר במחווה למשימת הנחיתה על הירח, שהיום מציינים לה 46 שנים.

המוסטאנג אפולו היא פרי מוחו של מלווין בטנקרט, מנהל מחלקת העיצוב של פורד, שמספר שהגוון החיצוני של הרכב משלב את האלמנטים הקלאסיים של נאס"א ומעבורות החלל בה השתמשה שנים ארוכות. התוספות הייחודיות כוללות גם ספליטר קדמי עשוי תרכובות קרבון, דפיוזר אחורי, חצאיות צד, וכן תאורת גחון שמדמה כניסה מחדש לאטמוספרה.

פורד מוסטאנג אפולו. יצרן, ניר בן טובים
פורד מוסטאנג אפולו/ניר בן טובים, יצרן

להבדיל מהגרסה הרגילה של המוסטאנג, האפולו מחוזקת עם קיט ביצועים נפרד שנתפר לחלק מהמהדורות שנמכרות לחובבי המסלול. תחת מכסה המנוע מאוכלסת יחידת 5.0 ל' שמונה צילינדרים מוגדשת על המחלצת הספק מרבי של 627 כ"ס, 74 קג"מ, ובחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, המעבירה את הכוח לגלגלים מאחור. פורד לא פרסמה נתוני האצה רשמיים, אך תיגברה אותה היטב עם מערכת מתלים מכוילת לטיפול בכל המראה מהמקום או פיתול מזדמן, לרבות ערכת בלימה מחוזקת של ברמבו.

עוד באותו נושא

טסה על הקרקע: פורד מוסטאנג F35

לכתבה המלאה
פורד מוסטאנג אפולו. יצרן, ניר בן טובים
פורד מוסטאנג אפולו/ניר בן טובים, יצרן

האווירה הגלקטית נמשכת כמובן בחלל הפנים, שם ניתן למצוא בעיקר איזכורים קטנים לכותר "אפולו" עם חתימה מיוחדת על המושבים הספורטיביים ובחלק מדיפוני הפנים. כן התווספו אלמנטים ללוח המחוונים, שעונים נוספים, ספי דלתות ושטיחונים בלעדיים לגרסה זו.

"תכנית אפולו הייתה חסרת תקדים", אומר אדסל ב. פורד, מראשי הדירקטוריון בחברת פורד מוטור קומפאני. "היא הזניקה טכנולוגיות חדשניות שבזוכתן הונחת האדם הראשון על הירח. כל התכנית הייתה יוצאת דופן, בהיקף שלה, באיכותה. היא מייצגת את אחד ההישגים הגדולים ביותר שלנו כאומה", כך מוסיף.

המוסטאנג אפולו תימכר באירוע מכירה מיוחד שיתקיים ב-23 ביולי באושקוש ויסקונסין, שכל הכנסותיו מוקדשות לתכנית "נשרים צעירים", שהוכשרה לפיתוח מהנדסים, טייסים ועוד, שרואים את עתידם בענף התעופה בעתיד. המחיר אגב אינו ידוע, אך מאחר והיא נועדה לחלוב הרבה כסף עבור הנשרים הפוטנציאלים, סביר שהיא תגבה סכום נאה למדיי.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully