וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה לאינפיניטי Q30 - רכב קומפקטי יוקרתי

22.7.2015 / 10:56

אינפיניטי Q30 יוצג במסגרת תערוכת פרנקפורט בספטמבר. מתהדר בעיצוב קרבי, מנועים חזקים ויצא לעימותים מול ב.מ.וו סדרה 1, אודי A3 ומרצדס A קלאס בין היתר

אינפיניטי Q30. יצרן, ניר בן טובים
אינפיניטי Q30. פרמיום קומפקטי/ניר בן טובים, יצרן

אינפיניטי נמצאת במגמת התחזקות שנובעת מהפנמה שהשוק משנה את עורו. אם בעבר, כל מה שהזדקקה לו הסתכם בקרוסאוברים או במכוניות סדאן שריריות, השלב הבא הוא קפיצת ראש למים הכי עמוקים, היכן שמבלות המכוניות הקומפקטיות המובילות באירופה - ב.מ.וו סדרה 1, אודי A3, מרצדס A קלאס ווולוו V40.

אמש שחררה אינפיניטי, בעקבות הדלפות מוקדמות לרשת תמונה ראשונה של ה-Q30, המתמודדת שלה לקטגוריית הקומפקטיות פרמיום. היא יוצאת לדרך בתום פיתוח שארך כשנתיים במהלכו הציגה לפחות שני כלי רכב רעיוניים שהצביעו על הכיוון הצורני אליו שאפו מתכנניה. אולם, רק לאחר חשיפת ה-Q50 החדשה, התגבשה הצורה הסופית שמיישרת קו עם כל מוצרי החברה. התוצאה, לפחות מהתמונה היחידה שהופצה, מבשרת דברים טובים עבור המותג היפני.

למרות שהיא נולדה תחת מותג יפני, היא מורכבת באירופה, ורוב המכלולים מקורם בגרמניה או בריטניה. הפלטפורמה למשל משותפת למרצדס (MFA) על בסיס הנעה קדמית, אם כי אינפיניטי עשויה לשמור לעצמה את הזכות להנעה אחורית כמיטב המסורת. היא גם הוסיפה ל-Q30 קצת מרווח גחון כדי להקנות לו יתרון קל במדרכות (וגם כנגד גרסאות פנאי כמו X1 למשל).

הסיפור שונה מאוד מבעד לפלטפורמה, שכן אינפיניטי משתמשת במנועים של ניסאן-רנו עבור ה-Q30, ולרשותה יחידות טורבו-דיזל, מנועי ששה צילינדרים מצויינים (אם תרצה להכשיר גרסת ספורט ממוקדת) ותיבות הילוכים אוטומטיות שהוכיחו עצמן בכל דגמי החברה. ההספקים יכולים לנוע בין 200 ועד 350 כ"ס.

אינפיניטי נוטעת הרבה תקוות ב-Q30 משום שמכירותיה באירופה היו סבירות, לכל היותר. אפשר אולי לתלות את זה בנסיונה המועט מחוץ לארה"ב (המותג קיים כ-25 שנים), אבל השוק מגיב בצורה טובה למכוניות קומפקטיות ומכאן שסיכוייה לצמיחה גדלים משמעותית החל מהמחצית הראשונה של השנה הבאה.

עוד הרבה על אינפיניטי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully