וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: פיג'ו 208 המחודשת. מסירה חסמים

28.7.2015 / 7:55

הסופר מיני הצרפתייה עברה אמנם רק עדכון של אמצע החיים, אבל עבורה, זהו עדכון קריטי שעשוי להפוך אותה למצליחה מאוד בקבוצתה. פיג'ו חוזרת לתחרות

צילומים: קובי ליאני

מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015. קובי ליאני
פיג'ו 208 המחודשת. מעכשיו עם מנוע טורבו ותיבה עם 6 הילוכים/קובי ליאני

השנים האחרונות היו קשות עבור פיג'ו-סיטרואן, גם בצרפת וגם בישראל. בארץ הבגט אמנם נרשמו מכירות נאות, אבל בשאר מדינות אירופה נרשם כיווץ מוחשי שהכביד כלכלית על היצרנית. גם בישראל, היבואנית דויד לובינסקי חוותה הידרדרות במכירות שהביאו את סיטרואן למקום ה-15 ואת פיג'ו למקום ה-17 ברשימה, אבל הסימנים מראים שהשנים הקשות מתחילות לחלוף. פיג'ו וסיטרואן קיבלו הזרקת מזומנים מחברת השקעות סינית שעזרה לה לרענן את השורות ולחזור לתחרות. בהיבט המקומי שלנו, ההנהלה כולה הוחלפה ולזו החדשה הצהרה ברורה - עד 2017 להגיע ל-20,000 מסירות של כלי רכב חדשים, הכפלה של המצב כיום.

כדי להגיע ליעד זה, ניתנו הבטחות לשיפור כל תפקודי היבואנית, עם כל נקודות הנגע עם הלקוחות - מהקניה, דרך השירות וכלה באגף הטרייד-אין וכמהלך ראשון, פצחה ההנהלה בהוזלה רוחבית של כל הדגמים המשווקים ואחת הנהנות ממהלך זה היא ה-208, מכונית הסופר מיני של פיג'ו. זו הוצגה בעולם בחודש מרץ לאחר שעברה מתיחת פנים שבמרכזה עדכון חשוב ביותר במערכת ההינע של הרכב. כעת, היא מושקת בישראל במחיר של 96,900 שקל, כך שהיא אחת הסופרמיני האוטומטיות היחידות בקבוצתה מתחת לרף ה-100 אלף שקל. לקחנו אותה לסיבוב התרשמות מקומי וגילינו שינוי גדול.

מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015/קובי ליאני

צעירה ומבושלת

רשימת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר ואת כל מערכות היציבות האלקטרוניות ובמבחני הריסוק היא זכתה ב-5 כוכבי הגנה על נוסעיה

מתיחת הפנים שעברה ה-208 כמעט שלא נגעה בעיצובה החיצוני. למעשה, הצרפתים הסתפקו בהחלפת הפגושים לכאלה שמדגישים מעט יותר את מיקומם של פנסי הערפל וגם יחידות התאורה הוחלפו לכאלה שמכילות פנסי 'לד' מודרניים. כשעומדים ליד ה-208 ומביטים בשלל התמונות שהקלקנו מסביבה במהלך המבחן, מגלים שה-208 עדיין יפה בכל מובן של המילה, רלוונטית ובולטת מאוד בצבעה האדום. דבר שממחיש מדוע הצרפתים לא ראו כל צורך לשחק עם הופעתה החיצונית אחרי 3 שנים.

כשעוברים אל תא הנוסעים שלה, מוצאים את אותה שמחת חיים באופן שבו פוסל הדשבורד, דופנו הדלתות ומולאו החללים שבין המושבים. ה-208 מעבירה תחושה מוצקה ואיכותית, כאשר מרבית חומרי הדיפון רכים ונעימים למגע. חלקם צבוע בשחור מבריק להגברת הרושם היוקרתי והדרמטי. מושביה חובקים, משענת היד שבין המושבים הקדמיים נוחה לשימוש ומלפנים יש מרחב מחיה מצוין גם לגבוהים.

אורכה שומר על גבול ה-4 מטרים המקובלים בקבוצה (397.3 ס"מ), אך בסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 253 ס"מ, כך שהיא אחת מבעלות פוטנציאל המרחב הנדיב ביותר במושב האחורי. ישיבה שם מגלה ששני מבוגרים ימצאו שם סביבה נוחה ומרווחת או שלושה ילדים שלפחות אחד מהם אינו זקוק למושב בטיחות. תא המטען מציע 311 ליטרים בנפח - גם כן נתון טוב בהשוואה למתחרות, וגם מבנה שטוח ונוח להטענה אשר מתחתיו ישנו גלגל חלופי בגודל מלא, כמו שאנחנו אוהבים.

מסביב מצאנו גם אבזור עשיר ביחס למקובל בקבוצה ולמחיר הרכב - בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת מולטימדיה עם חיבורי USB ובלו-טות', מראות מתקפלות חשמלית (גם עצמאית בנעילת הרכב), מחשב דרך, כיבוי אוטומטי למנוע בעת עמידה, תא כפפות מקורר ועוד. רשימת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר ואת כל מערכות היציבות האלקטרוניות ובמבחני הריסוק היא זכתה ב-5 כוכבי הגנה על נוסעיה.

מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015/קובי ליאני

מנוע וגיר. זו כל התורה

ההילוכים עוברים חלק, המנוע מגיב ושמח לייצר תאוצות וגם בשיוט הוא יודע להעביר תחושה נינוחה למדי, עם כוח זמין לכל צורך

עד מתיחת פנים זו, ה-208 שווקה עם מנוע ה-1.6 VTI שנולד משיתוף הפעולה עם ב.מ.וו ואליו שודכה תיבת ה-AL4 הארכאית, בעלת ה-4 הילוכים ותפעול מתחכם ומעיק ואת חולשה זו בדיוק פתרו הצרפתים כחלק מהשדרוג האחרון. בחזיתה ניתן למצוא כעת את מנוע השלושה צילינדרים ה-1.2 טורבו החדש של הקבוצה אשר מפיק 110 כ"ס, 10 פחות מהמנוע היוצא, אבל הוא משיג אותם 500 סל"ד קודם (5,500 סל"ד) ונתון המומנט שלו עדיף בהרבה - 20.9 קג"מ (כבר ב-1,500 סל"ד) לעומת 16.3 קג"מ במנוע הקודם שהושגו בסל"ד גבוה משמעותית (4,250 סל"ד). התוצאה היא מנוע גמיש ונמרץ בהרבה שמאוד הולם את הצרפתייה הקטנה.

מי שעוזרת מאוד לחוויה ובעצם, מנרמלת את כל התחושות שלנו, היא תיבת ההילוכים החדשה. במקום ארבעה הילוכים יש כעת שישה והיא גם מגיעה מיפן (אייסין) כמו בשאר מכוניות החברה שקיבלו שדרוג זה. יחד, המנוע הקטן ותיבת ההילוכים הופכים את חוויית הנהיגה ב-208 לחוויה של ממש. לא מדובר עדיין בשילוב ספורטיבי (בשביל זה יש את האחות ה-GTI שעברה מתיחת פנים בהתאם), אבל כן כזה שגורם לנסיעה בה לא להיות עוד חריגה ביחס למקובל. ההילוכים עוברים חלק, המנוע מגיב ושמח לייצר תאוצות וגם בשיוט (2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש) הוא יודע להעביר תחושה נינוחה למדי, עם כוח זמין לכל צורך. פיג'ו גם הצליחו להתגבר על רוב הרעידות המוכרות של מנועי 3 צילינדרים, עד כדי שבקושי ניתן לחשוד כי זהו אכן מנוע טריפל קטן נפח.

היצרן מדבר על 9.8 שניות לביצוע ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ואנחנו מדדנו לה 10.4 שניות לביצוע המשימה וכן 8.5 שניות לשם האצה מ-80 ל-120 קמ"ש כהדמיה של עקיפה. בכל הקשור לצריכת הדלק, בתנאי המבחן התובעניים לא היה סיכוי שנשיג את נתון היצרן של כ-20 קילומטרים לליטר, אך בתדלוקים גילינו כי בסביבה העירונית צרכנו ליטר דלק לכל 13.3 קילומטרים ובנסיעה שעברה בעיקר בדרכים בינעירוניות למרחקים גדולים, נתון של ליטר דלק לכל 16.4 קילומטרים מבלי שבאמת השתדלנו לחסוך בדלק.

מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015/קובי ליאני

השובבות חזרה וגם הנוחות

בעיר היא מרגישה קלילה ועירנית, נכונה לשנות כיוון במהירות מצמוץ ובכביש המפותל הדבר מוסיף להתעצם

מכוניות צרפתיות היו ידועות לאורך שנים בנוחות הנסיעה שהן מסוגלות להעניק והקטנות שבהן, גם בהתנהגות הכביש השובבה שלהן. ב-208 המחודשת מצאנו את שתי תכונות אלה שהפכו את הנסיעה לנעימה ומהנה כאחד ונתחיל עם ההתנהגות.

אחד מסממני ההיכר של הצרפתייה הקטנה היא גלגל ההגה הקטן שלה. קוטרו הקטן יחסית גורם לה להרגיש זריזה יותר בין הידיים, בטח כאשר ההגה נע כ-2.7 סיבובים מנעילה לנעילה. בעיר הדבר גורם לה להרגיש קלילה ועירנית, נכונה לשנות כיוון במהירות מצמוץ ובכביש המפותל הדבר מוסיף להתעצם. יותר מכך, ה-208 מעבירה תחושה כמעט ספורטיבית שמאפשרת גם לגלגלים האחוריים לפסוע מעט כדי לשפר את הכניסה לפניה, הכל בשליטה ובבקרת האלקטרוניקה וזו תחושה שכמעט ונעלמה מהמכוניות העממיות הקטנות. פשוט כיף לרקוד עם הפיג'ו הזו בכבישים מפותלים - הכוח עוזר לה לצאת בנחישות מפניות, השלדה מעבירה תחושות טובות לנהג, הבלמים עוצמתיים והכל מתחבר יחד לחוויית נהיגה שלא ציפינו ממכונית שכזו.

כבר סיפרנו לכם על מושביה הרכים של ה-208 ותחושת הספיגה הזו ממשיכה גם אל המתלים הרכים יחסית (לא רכים מדי, כדי לא לגרם לנדנודים מיותרים) שסופגים היטב מהמורות מזדמנות ומוציאים את העוקץ מהקשות שבהן וגם משפע של גומי בדפנות הצמיגים. החישוקים עצמם במידת בייניים של 15 אינץ' ומסביבם צמיגים עבים במידה 185/65 שמסייעים בשיכוך הזעזועים מהם מרוצפים הכבישים. לזכותה אפשר למנות גם את בידוד הרעשים המצוין לצלילי המנוע, הרוח והרעשים המוחזרים מהצמיגים, כך שאפשר בקלות לנהל שיחה שקטה בתוך הרכב גם בנסיעה מהירה או ליהנות ממוזיקה שבוקעת ממערכת המולטימדיה (מסך מגע 7 אינץ').

מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015/קובי ליאני

פיג'ו איז בק?

בסופו של מבחן הנהיגה, ה-208 המחודשת השאירה אצלנו רושם חיובי מאוד, עד כדי כך שתהינו כיצד היתה מתנהגת בטבלת המכירות אילו הייתה מושקת כך בעולם מיומה הראשון. עצם החלפת המנוע לכזה מודרני מוגדש וחסכוני ואת תיבת ההילוכים לאוטומטית קונבנציונלית עם 6 הילוכים מספיקים כדי להחזיר אותה לתחרות מול הטובות שבקבוצתה, וכאן כאמור שולף היבואן שפן מהכובע בדמות מחיר נמוך יחסית של 99,000 שקל רשמיים ו-96,900 שקל לתקופת ההשקה (מוגבל ל-300 יחידות). זהו מחיר שמציב פער של ממש (כ-15 אלף שקל) בינה לבין פולקסווגן פולו (112,900 שקל) בעלת מפרט חופף ברובו לזה של הצרפתייה. האם בכל זה יש כדי להחזיר את האמון בציבור אל המותג ודגמיו בישראל? נחיה ונראה.

מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 208 מתיחת פנים: יולי 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully