וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התאונות: גוגל - המכוניות האוטנומיות לא מסוכנות

23.7.2015 / 9:56

על אף מספר תאונות דרכים בהן היו מעורבים כלי רכב אוטונומיים של גוגל, מנהל חטיבת הרכב מבטיח שהכול כשורה. "הן עדיין לומדות את הכביש"

מכונית גוגל עצמאית. AP
המכונית האוטנומית של גוגל/AP

ראש חטיבת הרכב בגוגל, כריס אורמסון, אמר אמש (רביעי) בכנס טכנולוגי שנערך במישיגן שהמכוניות האוטנומיות של החברה בטוחות, וביקש להדגיש כי חרף היותן מעורבות במספר תאונות דרכים, ההשלכות והנזקים היו מינורייים ובכלל - האשמה נעוצה דווקא בנהגים האחרים על הכביש. האמנם?

אורמסון מוסיף שטכנולוגיות מיפוי לייזר אותן מפתחת גוגל בשנים האחרונות מאפשרת למכוניות להבחין בעצמים רחוקים בהרבה מכפי שמסוגלת העין האנושית לראות, והיא מסוגלת להפחית דרמטית את הסיכון להקלע לתאונת דרכים. "המכוניות של גוגל עדיין לומדות את הכביש. זה נכון. אבל במבחנים שנערכים על כביש ציבורי, ונמתחים שעות על גבי שעות בנהיגה רציפה הן הוכיחו עצמן", כך אומר.

במהירות בינעירונית, המכונית של גוגל שומרת על מהירות קבועה, ולדבריו זו הנוסחה הנכונה להימנע ממצבים מסכני חיים על הכביש. "הן פשוט מבלות פחות זמן במרחב המחייה הזה שעשוי להכניס נהג למצב מאוד מסוכן. נהג לא יכול לראות הכול בו זמנית, אבל המכונית של גוגל כן, במיוחד כשמדובר בשטחים מתים שבלי סיוע אלקטרוני מהווים סכנה תמידית".


כשנשאל לגבי 3 תאונות הדרכים האחרונות, אומר כי באחד המקרים הנהג במכונית השנייה "נכנס בחלק האחורי של הגוגל קאר", ואילו ביתר התאונות מדובר בפגיעות פגושים קלות בשל טעויות אנוש. "זו תוצאה של חוסר תשומת לב. מישהו הוריד את הראש לטלפון הנייד, התגלגל קדימה במהירות נמוכה והתנגש בנו". אורמסון מוסיף, כי 33 אלף בני אדם נהרגים מידי שנה בכבישים בארה"ב.

אחד היתרונות הגדולים במכונית העצמאית של גוגל היא בקרת המצלמות ההיקפיות שלה ("עין הציפור"), שלמעשה מסוגלת להבחין במגוון עצמים ולווסת את מהירותה בהתאם. במיצגים של גוגל בכנס אמש, הוקרן סרטון שנלקח ממאגרי המידע של המכונית, בו רואים כיצד היא חומקת מהולכי רגל ורוכבי אופניים שקופצים לכביש בפתאומיות. במקרה מסוים, היא אפילו חזתה התנהגות, כשהבחינה כשרוכב אופניים פזיז אינו מאט את מהירותו - ובלמה לפני שבכלל ירד לכביש.

גוגל היא רק אחת מכמה יצרניות שמקדמות מיזמים שעוסקים ברכב עצמאי ללא נהג; וולוו, אודי, קדילאק, ב.מ.וו ומרצדס נמצאות בעיצומם של מבחנים לטכנולוגיות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully