וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ברדה שני בסלובקיה ושלישי בברנו

31.7.2015 / 8:23

תקלה חשמלית תקעה את האופנוע וכמעט חיסלה לגל את המירוץ בסוף השבוע, עקיפה אחת דרמטית זיכתה אותו במקום השני בסלובקיה, ושהמתחרה אותו עקף ניסה להשיב לו באותו אופן במירוץ בברנו, זה נגמר בהתרסקות

צילומים: ג'ונתן סאוור

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור
"לא הבנתי מה קרה. האונפוע פשוט מת לי בידיים ובלוח המחוונים נדלקה לי מנורת מנוע"

שבועיים מסעירים מאוד עברו על גל ברדה, הרוכב הישראלי המוביל באליפות הסופרבייק צ'אלנג' הרומנית באירופה. שני מירוצים עוקבים, אחד בסלובקיה רינג ושני בברנו, העמידו בפני גל שורה של אתגרים שהפכו את ההתמודדות לקשה במיוחד.

יום לפני המירוץ בסלובקיה רינג, בסשן האחרון של מדידות הזמנים כהכנה למירוץ שביום ראשון, ביציאה מאחת הפניות וכבר בהקפה הראשונה, גל מבריג את המצערת כדי להתקדם, האופנוע כבה וסרב להניע שוב. "לא הבנתי מה קרה. האונפוע פשוט מת לי בידיים ובלוח המחוונים נדלקה לי מנורת מנוע. שנתיים האופנוע עבד חזק מאוד על המסלול ללא אף תקלה, אבל הרגשתי שמשהו רע מאוד קרה". האופנוע נעצר, ולבסוף נגרר אל רחבת הטיפולים לפני שגל הספיק לסיים את מדידות הזמנים.

"הגעתי לרחבת הטיפולים, יצאתי מציוד הרכיבה כי הבנתי שהיום הזה כבר גמור. צלצלתי מיד למוסך שלנו בארץ וניסיתי להסביר להם מה קרה לאופנוע". גל להזכירכם, מתחרה, מתחזק ומטפל בעצמו באופנוע המירוץ, בניגוד לרוב מתחריו אשר מגיעים למירוצים עם צוות טכני מלא ואופנועים מוספים כגיבוי. "המכונאי אמר לי מיד, תבדוק אם יש חוט חשמל חשוף באופנוע שנוגע בשלדה, כי הכל נראה שלם ועובד ורק החשמל מתקשה לפעול, זאת אומרת שיש קצר איפשהו בצמת החשמל".

גל פירק את כל האופנוע, לפחות אל כל מה שנמצא מסביב למנוע ומתחת למכל הדלק ותיבת האוויר. "עברתי חוט חוט, בדקתי את כל הקונקטורים ולא מצאתי כלום. חבר שם הביא לי חבילה של פיוזים והחלפתי פיוז אחד שהיה שרוף והמשכתי לחפש בצמת החשמל. בלי לשים לב, השעות עברו וכבר היה עשר בלילה. אחרי שלא מצאתי כלום, חיברתי חזרה את האופנוע והופ הוא הניע. אבל לא עשיתי כלום חוץ מלהחליף פיוז, אז יצאתי לרכיבה קצרה ברחבת הטיפולים ובלמתי חזק לראות איך האופנוע יעבוד בעומס ושוב הוא שוב כבה. חזרתי לבוקס, פירקתי חלק מהאופנוע שוב ועד אחת בלילה לא מצאתי כלום". מיואש ומבין שיתכן מאוד שיום המירוץ אבוד, חזר גל אל המלון.

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015. ג'ונתן סאוור, מערכת וואלה! NEWS
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן סאוור

זה לא נגמר, עד שזה נגמר

"הרגשתי סיפוק מטורף שלבד, בתנאים לא אידיאליים הצלחתי לפתור תקלה מסובכת ולהציל את המירוץ"

גל התעורר מוקדם וכבר בשש בבוקר היה שוב ליד האופנוע, ממשיך לחפש את התקלה. בינתיים, איבד גל את המקום השני לרוכב רומני בשם יוסיף אשר הצליח להקדים את הזמן של גל בשתי עשיריות, למרות שגל היה מהיר ממנו בכחצי שניה להקפה. "בבוקר כשקמתי, היה לי ברור שאני מוצא את התקלה באופנוע, אחרת המירוץ אבוד וגם העונה כולה. ליד האופנוע, החלטתי שלא לפרק הכל שוב אלא ממש לעקוב אחרי צמת החשמל. הוזזתי את החוטים, ורואיתי ששוב נשרף פיוז. התחלתי להפריד את החוטים וראיתי חוט אחד ליד הרדיאטור שהיה חשוף - חוט של המטען המהיר של המצבר של האופנוע. נראה לי שבמהלך ההעמסה למשאית ההובלה ובפריקה במסלולים, החוט נמשך והשתפשף. ניצוץ קטן חשף את הקרע בחוט והמגע בשלדה ומייד עטפתי אותו באיזולירבנד פשוט, העיקר כדי שהאופנוע יניע ויתפקד. אחר כך כבר אגיע להחליף את החוט הזה".

גל לבש מיד את ציוד הרכיבה, מזדרז להספיק להקפות החימום שלפני הזינוק. "בהקפות החימום ראיתי שהאופנוע מתפקד כמו שצריך ובבוקס הכנתי אותו למירוץ עם צמיגים חדשים והרגשתי סיפוק מטורף שלבד, בתנאים לא אידיאליים הצלחתי לפתור תקלה מסובכת ולהציל את המירוץ".

גל מזנק אל המירוץ מהמקום השלישי, קזאקו ראשון ויוסיף מזנק שני וכבר בזינוק גל מצליח לעוקפו. "להגיע אל המקום השני, צמוד לקזאקו, גרם לי לרצות רק שהמירוץ יגמר. לאורך כל ההקפות, אני שומע מאחורי 2-3 אופנועים יפניים שרק מחפשים דרך לעקוף אותי. אז דחקתי באופנוע ככל שיכולתי. אני רואה את נורות של בקרת האחיזה נכנסת לפעולה ביציאה מהפניה ובכניסה, בבלימה הבניה אני ממש מביא את האופנוע לקצה גבול היכולת. הרגשתי שאם אני לא נותן הכל, יהיה בלתי אפשרי לשמור על המקום השני. בהקפה האחרונה, יצאתי מפניה ימנית בסביבות ה-220 קמ"ש והאצתי להילוך חמישי למן ישורת שבה יש עליה ואחריה ירידה תלולה וקצרה שבסופה יש פניית פרסה ימינה הדוקה. יוסיף מצליח לצאת לפני לישורת המהירה, כשאנחנו צמודים גלגל לגלגל, הוא מלפנים משמאלי והפניה מתקרבת. היה לי ברור שאם אני מוותר לו על הפניה הזו, אני מאבד את המקום השני, אז החלטתי להשאיר את הגז פתוח ופשוט לבלום אחריו, לא משנה מה. וזה בדיוק מה שהיה . יוסיף סגר גז והתחיל להאט לפניה ורק אחרי שבלם, בלמתי גם אני. זו הייתה בלימה מטורפת. ה-ABS של הדוקאטי נכנס לפעולה והצלחתי לשמור את האופנוע במקסימום בלימה ולמרות שהייתי בקו פניה פחות טוב משלו, הצלחתי להחזיק את ההובלה בתוך הפניה ואחריה עד קו הסיום".

את מירוץ סלובקיה רינג גל מסיים שני על הפודיום ועם תחושת סיפוק אדירה - "גם להצליח להתגבר על תקלה מסובכת כנגד כל הסיכויים וגם לסיים שני במירוץ קשה כל כך, זה בשבילי ניצחון אמיתי".

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015. ג'ונתן סאוור,
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015/ג'ונתן סאוור

ניסיון הנקמה של יוסיף

"אני זוכר את עצמי אומר בקסדה - הוא לא הולך לגמור את הפניה הזו על הגלגלים"

"במירוץ בברנו בהקפה הרביעית אני רואה את יוסיף מנסה להיכנס לי לתוך פניה שמאלית, ביני לבין שיא הפניה ולחסום אותי, אז סגרתי לו את קו הפניה. הוא לא באמת ניסה לעקוף אלא ניסה להלחיץ אותי. טקטיקה של להלחיץ אל הרוכב שלפניך כדי שיעשה טעויות. המסלול התפתל ימינה ושמאלה ומשם לעליה ולקראת סוף העליה הוא מקדים אותי לפניה ונכנס, אבל הוא לא היה בקו הפניה וגם היה מהיר מדי ואני זוכר את עצמי אומר בקסדה - הוא לא הולך לגמור את הפניה הזו על הגלגלים". יוסיף לא החליק, אבל מאחר ולא היה בקו הפניה הנכון וגם גרר מהירות גבוהה מדי פנימה, הוא נזרק אל מחוץ מלסלול, עף מהאופנוע והאופנוע התרסק אל תוך גדר הצמיגים".

גל סיים את המירוץ בברנו שלישי, אחרי קאזאקו וינוץ, אבל למרות המקום המכובד על הפודיום והקרב עם יוסיף, הוא לא ליקק דבש במירוץ זה והפעם, בשל בעיה במזלג הקדמי. "באימונים אני שם אזיקון סימון על המזלג הקדמי כדי לראות כמה הוא נסגר בבלימות. זה עוזר לי לכייל כמו שצריך את המתלים בהתאם למירוץ, אבל הפעם בסוף היום הראשון של האימונים זיהיתי תקלה בבולם. הוא פשוט לא נסגר עד הסוף. זה אומר שאני לא מצליח לנצל את יכולת הבולם. אז התחלתי לנסות לכייל את הבולם, לשחרר עומס קפיץ אבל הברזים לא מפסיקים להסתובב וזה אומר שמשהו בתוך הבולם השתחרר או נשחק ומבחינתי זה רע מאוד. האופנוע מתפקד, אבל לא כמו שצריך ועם זה עליתי למירוץ כי לא הייתה לי את היכולת לתקן את זה בעצמי".

בהמשך המירוץ גל החליט שלא להסתכן יתר על המידה ולשמור על מקומו השלישי. המצב הלא מושלם של הפרונט של האופנוע שלו והעובדה ששני המתחרים במקום הראשון והשני כבר התרחקו, גרמה לגל לרכב יותר זהיר ולהימנע מהתרסקות שתסכן את הדירוג הכללי - גל נמצא כעת במקום השני הכללי במירוצי הסופרבייק צ'אלנג'.

המירוץ הבא יערך במסלול במוטור פארק ברומניה ב-28 לאוגוסט ועד אז מקווה גל לתקן את המזלג הקדמי של אופנוע המירוץ שלו כדי לשמור מבחינתו את כל האפשרויות פתוחות.

גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015. ג'ונתן סאוור,
גל ברדה אליפות סופרבייק צ'אלנג' רומניה. יוני 2015/ג'ונתן סאוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully