וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חלק עליון: פרארי חושפת את 488 ספיידר

29.7.2015 / 7:49

עם גג-קשיח מתקפל ומנוע שמונה צילינדרים המחלץ 670 כ"ס, פרארי 488 ספיידר מוכנה לבכורה הרשמית בתערוכת פרנקפורט. עוד אגדה מוטורית נולדה

אתר יצרן

פרארי הכריזה אמש (שלישי) במטה היצרנית במרנאלו על הגרסה הפתוחה של פרארי 488 GTB. גרסת הספיידר של האיטלקייה האקזוטית מצוידת בגג-קשיח מתקפל אלקטרונית ומנוע V8 מרכזי, שלמעשה הופכים אותה למכונית החזקה ביותר בקבוצה זו בכל הזמנים. פרארי הייתה היצרנית הראשונה בענף הרכב שיישמה את הטכנולוגיה לעיל על גבי פלטפורמה כזו ומרכב קבריולה. התוצא, היא הפחתה של 25 קילגורמים לעומת גג בד רגיל לדברי החברה, תוך שמירה על מאפייניה הייחודיים ותכונותיה הדינמיות.

תחת מכסה המנוע של הספיידר פועמת יחידת ה-V8 טורבו בנפח 3.9 ל' שנחשפה לפני מספר חודשים ב-GTB. ההספק המרבי של המערכת עומד על 670 כ"ס, ו-77 קג"מ הזמינים מ-3,000 סל"ד. המנוע לא רק חזק מקודמיו לסדרת השמונה צילינדרים ב-100 כ"ס, הוא גם יעיל יותר וגמיש; ההאצה ל-100 קמ"ש דרך תיבת הילוכים אוטומטית תחרותית 7 מהירויות, עומדת על 3 שניות ול-200 קמ"ש נדרשים רק 8.7 שניות. המהירות המרבית היא מעל 324 קמ"ש, וצריכת הדלק אינה חזירית כפי שאולי מסתמן - 9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת בתנאי מעבדה.

פרארי. אתר יצרן
הנאה בלי גג/אתר יצרן

בפרארי משווים את הספיידר 488 לקודמתה, ה-458 איטליה, ומתארים את היורשת כקפיצת דרך טכנולוגיות. כך למשל, 11 שכבות מהתרכובות של המכונית עשויות אלומיניום, מה שמבטיח תנועה חדה יותר על הכביש, קשיחות מרכב גבוהה באחוזים ניכרים והתנהגות משופרת. בנוסף לכך, ה-488 ספיידר מצוידת בבקרות נהיגה מתוחכמות, בהן שליטה על תגובות המצערת, ההיגוי ומערכות המתלים וכן אמצה את בקרת Side Slip Angle Control המפקחת על זווית הגלגול של המרכב. בסיועה, הוגדל כוח ההאצה שלה בסיבוב בשיעור של 12% ביחס ל-458 איטליה ספיידר.

פיתוחה של ה-488 ספיידר נעשה באמצעות סימולטור של חטיבת הפורמולה 1; "זה נתן לנו אפשרות לבחון את המכונית בשלב מאוד מוקדם, הרבה לפני שהיא בכלל הפכה לאב טיפוס ועלתה על מסלול הניסויים", כך מסרה פרארי.

תא הנוסעים בתמונה הוא העתק של ה-488 GTB, מלבד בקרת קיפול התקרה. זו מאופסנת מאחור בתום 14 שניות בלבד לאחר לחיצה על מתג ההפעלה. פרארי תחשוף אותה כאמור בתערוכת הרכב בגרמניה באמצע ספטמבר. המחירים יפורסמו בסמוך להשקתה, אך העלות המשוערת היא מעל 200 אלף יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully