וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה ראשונה לרכב הפנאי של יגואר - F פייס

29.7.2015 / 12:56

יגואר מפרסמת תמונות רשמיות של רכב הפנאי F פייס במסגרת מבחנים שנערכים לו ברחבי העולם. מכוון לעימותים עם פורשה מקאן וב.מ.וו X4

יגואר F פייס. יצרן, ניר בן טובים
יגואר F פייס. רכב הפנאי הראשון של החברה/ניר בן טובים, יצרן

אחרי שנרתם להוביל מקטעים מסוימים ב'טור דה פראנס' האחרון, יגואר F פייס, רכב הפנאי החדש של המותג הבריטי מקבל חשיפה רשמית מטעם היצרן לקראת תערוכת הרכב בפרנקפורט שתפתח בעוד פחות מחודשיים. ה-F פייס קצת יותר גדול מריינג' רובר איווק ועתיד להתחרות בפורשה מקאן וב.מ.וו X4, לנד רובר דיסקו ספורט ועוד.

היות ו-F פייס עדיין שוהה במבחנים מפרכים תחת חטיבת ההנדסה של יגואר, כל מה שפורסם ביממה האחרונה הן תמונות תחת הסוואה וכמה פרטים טכניים עליהם מדווחים כלי התקשורת בבריטניה. בשלב זה, יגואר מתארת את ה-F פייס כקרוסאובר ספורטיבי, כשמידותיו הן 4.72 מ' לאורך ו-1.65 מ' לגובה - כלומר ארוך ב-40 סנטימטרים מריינג' רובר איווק. הוא מבוסס על פלטפורמת אלומיניום משותפת למכוניות הסאלון של יגואר והקבינה תהיה עמוסה לעילא בכל השכלולים האחרונים על המדף.

את ההשראה העיצובית, לקחו המתכננים באופן חלקי מרכב הראווה C-X17 שהוצג לפני כשנתיים בתערוכות באירופה, אך באופן מסורתי שומרים ביגואר על הקווים הקלאסיים החדשים, בהם ה-XE שהגיע לא מכבר לישראל. מנהל התפעול הגלובלי, אנדי רוס, מציין שניסו לגבש את חזות הרכב בדמותה של ה-F טייפ, אבל נאלצו לחזור מספר פעמים לשולחן השרטוטים בשל ביקורות שליליות. "זה לא פשוט. זה רכב הפנאי הראשון שלנו ב-80 שנות פעילות. הפרופיל של הרכב לא הסתדר, גם הקימור של מכסה המנוע, וזה עיכב את התהליך. אבל אני משוכנע שהתוצאה הסופית תתקבל בצורה חיובית מאוד".

יגואר F פייס. יצרן, ניר בן טובים
יגואר F פייס/ניר בן טובים, יצרן

ליגואר יש אפשרות לנצל סגל רחב מאוד של מנועים, החל מיחידות V6 בנזין ודיזל, וכלה במנועי 5.0 ל' מוגדשי על עם ביצועים קיצוניים שלא יעשו הנחות למתחרים הישירים מגרמניה או מבית. אולם, יגואר תכניס לשימוש גם את מנועי ה-2.0 ל' 4 צילינדרים טורבו על מנת להגדיל את המכירות, שכן רכבי פנאי מובילים באופן ניכר את מסירות ענף הרכב העולמי. ביגואר מעריכים שתרשם צמיחה דרמטית במכירות שתגרד את ה-200 אלף בשנה, לעומת 80 אלף כיום. השווקים העיקריים, הם סין וארה"ב.

השם F פייס, נגזר מההיסטוריה וכן מההווה של יגואר; לדברי הבריטים, הוא מדגיש את מערכת היחסים של המכונית עם עיצוב ויכולת ספורטיבית וכן שזור בו אזכור לסלוגן המפורסם משנות ה-60: 'Grace, Pace, Space'. המחיר ל-F פייס יעמוד על כ-40 אלף יורו לדגמי בסיס כשהוא יצא לכבישים במהלך 2016.

טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל 'חברת מאיר'.

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully