וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן מרחיבה חבילות בטיחות ב-2016

1.8.2015 / 8:12

החל ב-2016 תצייד חטיבת הפרטיות של פולקסווגן כלי רכב עממים וזולים יותר בבקרות בטיחותיות אקטיביות כגון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטחים מתים ואבזור נוסף למניעת תאונות דרכים

בקרות נהיגה בטיחותיות, פולקסווגן. אתר יצרן
שמירת מרחק מבוקרת מהרכב מלפנים. בקרת שיוט אדפטיבית/אתר יצרן

פולקסווגן לא הייתה היצרנית הראשונה שחנכה בקרת בלימה אוטומטית ברכב - ההישג שמור לוולוו כמובן, ול-XC60. אבל היא כן הקדימה את כולם מחוץ לשוק היוקרה, כשהתקינה אותה במכוניות מיני עירוניות וזולות במשפחת סקודה (סיטיגו), סיאט (מיי) ופולקסווגן אפ!. כעת, היא רוצה לחזק תחושת הבטחון של כל לקוחותיה ומתבגרת את דגמי החברה באמצעים תקניים שייסיעו להפחית את תאונות הדרכים.

במהלך הסופ"ש, הכריז הקונצרן כי החל ב-2016 תעבור קבוצת הפרטיות רפורמה טכנולוגית במסגרתה נכנסות לשימוש מערכות בטיחות אקטיביות חכמות, שעד כה היו זמינות כאמור רק בדגמי פרמיום - רחוקים מהישג ידם של רבים.

החבילה כוללת מעתה בקרת שיוט אדפטיבית (שמירה על מרחק קבוע בנסיעה בינעירונית מהרכב מלפנים, תוך הפעלת בלימה מבוקרת אוטומטית), בליינד ספוט (פיקוח על שטחים מתים במראות והתרעה אור-קולית ברכב), בקרת סטיה מנתיב, חניה אוטומטית, ומערכת קדם תאונה. רובן מותקנות כיום בדגם הבכיר ביותר של פולקסווגן, הטוארג, אך בחודשים הבאים הן עתידות להתברג גם בגולף על שלל דגמיה, ג'טה, חיפושית ועוד.

בקרות נהיגה בטיחותיות, פולקסווגן. אתר יצרן
בקרת סטיה מנתיב. תיקון אוטומטי במהירות של עד 60 קמ"ש/אתר יצרן

חלק מהשיפורים שמבצעת פולקסווגן נקשרים לא רק למאבק עצמו בתאונות הדרכים, אלא גם לעמידה בקריטריונים המחמירים של מבחני הריסוק באירופה ובארה"ב שמעניקים להם בתמורה קרדיט אצל הרוכשים. ב-Euro-Ncap לדוגמא, מפחיתים נקודות בגין העידרותן של בקרות בטיחות אקטיביות שמוגדרות ציוד חובה, ולא פעם נשמט מיצרן הכוכב החמישי בשל כך. בארה"ב להבדיל, ה-NHTSA לא מעמיד אותן כדרישה, אלא רק כהמלצה, ולכן הציונים והתוצאות נתונים למחלוקת. ה- NTSB, מועצת בטיחות הדרכים הלאומית באמריקה, מתחה ביקורת חריפה על ה-NHTSA משום שתאונות חזית-אחור היו אחראיות ל-1,700 קורבנות בכבישים, וליותר מחצי מיליון פציעות בתאונות דרכים ב-2012.

לפני כשנתיים, נכנס לתוקפו בישראל חוק המעניק נקודות מס בגין המצאותן של מערכות בטיחות ברכב. מדובר בהטבה שיכולה להסתכם בכ-2,300 שקלים אם ברכב מותקנות חבילות מלאות, הכוללות הן את האבזור שתואר לעיל, וכן גם יותר מ-6 כריות אוויר. בזמן ההכרזה, הביעו בענף הרכב ביקורת אודות המהלך שכן הזיכוי ניתן רק למכוניות יוקרה. אלא שבשנה האחרונה, יצרניות הרכב מפנות את תשומת לבן גם לרובד העממי ונראה שזו מגמה שהולכת ומתפשטת.

פולקסווגן בכל אופן הרימו את הכפפה, ונקווה שגם אחרות תלכנה בדרך זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully