וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספייקר נחלצה מפשיטת רגל

2.8.2015 / 8:01

ספייקר, יצרנית מכוניות הספורט מהולנד הכריזה כי תשתף פעולה עם חברת תעופה מפורטלנד וסיימה לשלם את חובותיה. "חזרנו בגדול"

ספייקר B6 ונאטור קונספט. אתר יצרן
ספייקר. מלחמות בבית המשפט שארכו כמעט שנה/אתר יצרן

יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות מהולנד, "ספייקר", הכריזה אמש (שבת) כי נחלצה מפשיטת רגל לאחר שנאבקה על החזר חובותיה בבתי המשפט שמונה חודשים. "ספייקר חוזרת בגדול! ואנחנו מביטים קדימה לעתיד ורוד לחברה אותה ייסדתי לפני 15 שנים", כך ציין בהתרגשות מנכ"ל החברה ויקטור מולר, בהודעה לכלי התקשורת בעולם.

כעת, כשהיא משוחררת מחובות כלכליים, ספייקר מתכננת להתאחד עם חברת 'ולטה וולארה', יצרנת מטוסים אמריקנית שמקום מושבה בפורטלנד, אורגון. הפרטים המלאים על ההסכם אינם ידועים, אולם במסגרת שיתוף הפעולה נמסר כי ההולנדים והאמריקנים יפתחו מכוניות ספורט חשמליות וכן מטוסים ייחודיים.

באופן תמוה, ספייקר לא ציינה דבר אודות ה-B6 ונטור קונספט (בתמונה) שהייתה בפיתוח מתקדם לפני המשבר הכלכלי שפקד את החברה לפני כשנתיים. ה-B6 תוכננה להתחרות ראש בראש (ביכולותיה בלבד) עם מכוניות ספורט מנוסות כגון פורשה 911, וספייקר אף קיבלה עבורה הזמנות שככל הנראה נכתבו על מים.

דגם נוסף שספייקר פיתחה לפני פשיטת הרגל הוא ה-D8 פריס, שזכה למימון מחברת 'יונגמן' הסינית. כאן חנכה ספייקר טריטוריה חדשה - רכבי פנאי עם מנועים מרכזיים, ולכן חיפשה שותפות שתתמוך בהרפתקה השאפתנית. יונגמן הזרימה לספייקר קרוב ל-30 מיליון דולר כדי לייצר את ה-D8, אבל המיזם נתקע בעקבות המאבק בנושים.

'ספייקר קארס', שלמעשה הוקמה כיורשת לספייקר ששמה נקשר לענף הרכב עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת, עברה שורה של טלטלות החל מיומה הראשון. ויקטור מולר (55), המנכ"ל המכהן של החברה הואשם בעבר בהונאות מס כאלה ואחרות, אך תמיד טען שמצבה הרגיש של ספייקר החל בעידן שלאחר פרישתה מפורמולה 1, וכן בשל הניסיון לרכוש את סאאב, שקרסה ב-2011.

ימים יגידו, אם מולר מסוגל יהיה להחזיק את ספייקר על הרגליים, לזנוח את הרגליו המגונים ולשפר את תדמיתו בעיני תעשיית הרכב.

  • עוד באותו נושא:
  • ספייקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully