וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות משוחררים יקבלו רישיון לרכב כבד, המקצוע ייבחן כמועדפת

צחי דבוש, מאמר אורח, עיתון במחנה

3.8.2015 / 7:37

הפער התגלה במהלך מבצע "צוק איתן", ובמשרד הביטחון החליטו על שורת צעדים בנושא חיילים משוחררים יעברו קורס מזורז ובסיומו יקבלו רישיון לנהיגה ברכב כבד "לא צריך שבגלל עומס יהיו אנשים עייפים על הכביש"

משאית צבאית סמוך להתנחלות שא-נור, 29 ביולי 2015. מגד גוזני
משאית צבאית סמוך להתנחלות שא-נור, 29 ביולי 2015/מגד גוזני

בעקבות לקחי "צוק איתן": מאות חיילים משוחררים יוכשרו מדי שנה לנהיגה ברכב כבד, לאור מחסור בנהגים מסוג זה בכלל המשק. מדובר ביוזמה משותפת של הקרן לקליטת חיילים משוחררים בשיתוף עם צה"ל. בנוסף, לבקשת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, נהיגת רכב כבד תיבחן כעבודה מועדפת המקנה מענק למועסקים בתחום. "זיהינו שיש בעיה במשק האזרחי, שבסוף עלולה לפגוע גם בביטחון כיוון שצה"ל זקוק להם בשעת חירום", הסבירה חמדה מרק, מנהלת הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון. "ב'צוק איתן' נוצר עומס על נהגי המובילים כי יש מחסור בנהגים במשק, וכיוון שישנם מעט משרתי מילואים בתפקיד. לאחר המבצע הבנו שמדובר בפער שצריך לצמצמו. לא צריך שיהיו אנשים עייפים על הכביש", הדגישה. תפקידם של נהגי המובילים חיוני לצה"ל בחירום, בהיותם מסיעים טנקים, ציוד לחימה, ניוד חטיבות ועוד.

במסגרת המהלך, הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים יסייעו לשוק האזרחי לפתור את מצוקת נהגי המובילים, ובמקביל יפתרו את המצוקה שעלולה להיגרם בחירום. נהג רכב כבד הוא אחד מהמקצועות המבוקשים לאור המחסור בידיים עובדות בישראל, למרות משכורות גבוהות שמוצעות לנהגים.

החיילים המשוחררים שיימצאו מתאימים וייבחרו להכשרה, יגויסו למילואים כדי לעבור את הקורס הצבאי לקבלת רישיון לנהיגת רכב כבד. בתום הכשרתם, החיילים המשוחררים יוכלו להשתלב בעבודה כנהגי רכב כבד באזרחות, ויוכלו לשרת במקצוע זה גם במילואים בשעת הצורך.

הכשרה מהירה

"לצה"ל יש יכולת להכשיר נהגי רכב כבד ולקבל רישיון בתוך חודשיים, בעוד באזרחות התהליך לוקח כ?18 חודשים", אמרה מנהלת הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון. "עירבתי את הצבא אחרי שהתברר שהוא יכול לקצר את התהליך. כל שנה יוכשרו מאות מובילים, חיילים משוחררים שיתגייסו למילואים לקורס צבאי. תהיה גם השמה ונעבוד עם ארגון המובילים", אמרה. כדי להתמודד עם מצוקת נהגי המוביל, הכשיר הצבא עד היום נהגים של רכבים פחות כבדים לקראת שחרורם גם כן ברישיון E, שהוא הרישיון הדרוש לנהג מוביל.

"שר הביטחון פנה אליי וביקש להפוך את הנהיגה ברכבים כבדים לעבודה מועדפת", שיתפה מרק. לטובת היוזמה נרתמו משרדי התחבורה, הכלכלה והרווחה, בנוסף למשרד הביטחון. כמו כן, משרד הרווחה ייתן לחייל המשוחרר עבודה כנהג מוביל, ומשרד הכלכלה יכריז עליו כמקצוע מועדף ובכך יאפשר עוד מענקים. לפני כשבועיים הונח נוסח הצעת חוק הצפוי להפוך למציאות בחודשים הקרובים. מאות החיילים המשוחררים יידרשו בתום קורס הנהיגה בן החודשיים לעבוד חצי שנה בתחום, על מנת לקבל את המענק על העבודה המועדפת.

  • עוד באותו נושא:
  • משאיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully