וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמה אש: סיאט לאון קופרה החדשה בישראל

6.8.2015 / 8:12

הסיאט החזקה ביותר בתולדות החברה, לאון קופרה, מצוידת במנוע המאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. המחירים, החל ב-215 אלף שקלים

יצרן

יבואנית מותג סיאט לישראל צ'מפיון מוטורס הכריזה אמש (רביעי) על תחילת שיווקה של סיאט לאון קופרה - המכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של המותג הספרדי. קרוב לשנה חלפה מאז פגשנו אותה לראשונה על מסלול מירוצים, וכעת היא עושה את צעדיה הראשונים בארץ במרכב 3 ו-5 דלתות, וברמת אבזור גבוהה ויחידה.

הלאון קופרה מובחנת מאחיותיה לא רק במראה ספורטיבי מובלט עם בודי קיט אגרסיבי, אלא גם ובעיקר במה שמסתירה תחת המראה המשפחתי לכאורה. היא מבוססת כמו מרבית דגמי הקונצרן על פלטפורמת ה-MQB החדשה, אך בהתאם לרוח ה"קופרות" מכוילת עם מתלים מוקשחים, בקרת מתלים סלקטיבית, בלמים נושכים וכן כוללת את דפרנציאל ה-VAQ Haldex - מערכת ניהול לנעילת דפרנציאל המעבירה יותר כוח לגלגלים ועדיפה על פני בקרת ה-XDS (שגם היא מותקנת ברכב).

בהתאם ללאון הרגילה, הקופרה רושמת גדילה קטנה במידות עם בסיס גלגלים שצמח ב-4 סנטימטרים ל-2.61 מ', ורוחב שתפח ב-5 סנטימטרים. היא קצרה יותר מהדגם היוצא אך בזכות הנדסת האנוש משופרת נרשם לזכותה נפח תא מטען גדול ב-40 ליטר על פני הדור הקודם. בתא הנוסעים, כל האמצעים החדישים, לרבות מערכת 'סיאט-סינק' כשמסביב לכם אווירה קרבית עם מושבי ספורט ייעודיים, גלגל הגה ספורטיבי וידית הילוכים תואמת. משקל המכונית כ-1.4 טון.

בחזית פועמת יחידת ה-2.0 ל' טורבו TSI המפיקה 280 כ"ס ו-35.7 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד. בשידוך לתיבת הילוכים DSG6 עם שש מהירויות, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות (3 דל') וכ-5.8 ש' (5 דל'). מהירותה המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-15 ק"מ לליטר (בתנאי מעבדת יצרן).

חידושים נוספים בקופרה היא המצאותה של מערכת היגוי חדה יותר, ערכת פליטה עם ווסת ווקאלי (ממברנות). ללאון קופרה ערכת הגנה הכוללת 9 כריות אוויר, בקרת יציבות, בלימה, משיכה, פיקוח על לחץ אוויר בצמיגים ועוד.

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט, בצ'מפיון מוטורס: "דגם ה- Leon Cupra הוא ספינת הדגל של המותג הספרדי. ה- Cupra החדשה בשושלת מביאה איכות, ביצועים וטכנולוגיה, המוכרים מסגמנטים גבוהים יותר,אל תוך סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות, והינה הדרך המהנה ביותר שאפשר לנהוג היום במשפחתית בישראל".

המחירים ללאן קופרה החדשה:

גרסת 3 דלתות: 215 אלף שקלים.
גרסת 5 דלתות: 220 אלף שקלים.

* ניתן לרכוש בתמורה ל-10 אלפים שקלים חבילת צבעים בהתאמה אישית של לבן, שחור וכתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully