וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד: הסוף לעכבישים המזיקים ברכב

8.8.2015 / 10:21

מאזדה החזירה בעבר לתיקון מעל 40 אלף כלי רכב לתיקון בשל עכבישים שסתמו את מערכות הדלק. הפילטר של פורד יחסל את התופעה ויחסוך ביקורים יקרים במוסך

אתר יצרן

אם אי פעם עברתם ליד מכונית שנראית כאילו שתולה במקומה מספר חודשים, סביר שהבחנתם לא רק בלכלוך מצטבר אלא גם בקורי עכביש. מסתבר, שמדובר בתופעה די נפוצה שמסוגלת לגרום לנזקים כספייים די דרמטיים למכלולים, שכן מגוון סוגי החרקים הופכים את המכונית למקום מגורים - קבוע או זמני.

העכבישים, אחראים למספר קריאות תיקון מהגדולות שהיו בשנים האחרונות בענף הרכב: מאזדה השיבה למוסכים 42 אלף מכוניות בגין ליקויים שנגרמו במיכלי הדלק בגלל קורי עכביש. גם יונדאי וטויוטה נאלצו לזמן לקוחות למוסך בשל סיבות דומות. בפורד בכל אופן, החליטו לטפל בבעיה ומשיקים עם הפוקוס RS החדשה "מסך" שימנע מהעכבישים לקנן בחלקים הפנימיים.

פורד, מסך נגד עכבישים. אתר יצרן
פורד, מסך נגד עכבישים/אתר יצרן

מהנדס מערכות הדלק הבכיר בפורד, דיוויד גימבלי, מסביר אודות ההשלכות על תפקוד המכונית: "במחקרים שערכנו החל מ-1999 מצאנו שעכבישים סותמים את צינורות האידוי של מערכות הדלק וחוסמים את המעברים לפילטרים - וזה גורם לנזק די רציני".

האשם המרכזי במשפחת העכבישים הוא ה-Yellow sac, שלפי מומחי פורד ידוע כעכביש שנמשך לריחות של בנזין. "הסוג הספציפי של העכביש הזה יוצא לצוד כל הזמן. בבו העת, כשמגיעה עונת הקינון הוא מאתר איזורים מתאימים בהם יוכל לטוות את קורי העכביש הסמיכים שלו", אומר גימבלי. "הם מחפשים נקבים או תעלות בסגנון צינורות אידוי. כשהקורים סותמים את המעברים נחסמת הסירקולציה. זה יכול לסדוק את מיכל הדלק ואפילו להוביל להתלקחות שתעלה את כל הרכב באש".

ה"מסך" של פורד הוא פיתוח משלים של רכיב שהוצג ב-2004, ובחברה מסבירים שנאלצו לשכלל אותו אחרי שגילו את הדייר העקשן ברכב. "עכבישים הם מטרד במכוניות שלנו", כך גימבלי. "למדנו את דפוסי ההתנהגות שלהם, איזה סוגים מזיקים במיוחד והתאמנו את ה"מסכים" להתמודד מולם. חבל שנהגים יגיעו למוסכים בגלל תקלות שנבעו בעכבישים - ואשר כעת ניתן לפתור אותן".

בקריאת השירות של מאזדה לפני כשלוש שנים בערך, נאלצה החברה היפנית לתקן ליקוי ב-6 שנגרם כתוצאה מעודף יתר של לחץ במיכל הדלק. בטויוטה אירעו מקרים חמורים לא פחות - קורי עכביש סתמו רכיבים במערכת בקרת האקלים שהשפיעו על תפקוד כריות האוויר.

אז בפעם הבאה שאתם רואים עכביש משוטט לכם ברכב, אולי כדאי להזמין תור במוסך רק כדי לשלול בעיות בעתיד, ואם אפשר - פתחו חלון ותנו לו לצאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully