וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: דיבורית קסדה סקאלה ריידר PackTalk החדשה

12.8.2015 / 8:03

דיבוריות בקסדה כבר מזמן שלא נחשבות לטרנד ומערכת ה-PackTalk החדשה של סקלה ריידר מעשירה את חוויית הרכיבה הקבוצתית ומביאה עמה תועלת בטיחותית חשובה. 10 רוכבים יצאו לדרך

צילומים: קובי ליאני

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק/קובי ליאני
החלטנו להעמידה למבחן אשר ימתח את המערכת לקצה גבול היכולת בכל תחומי השימוש והרכיבה

דיבוריות הקסדה עברו כברת דרך ארוכה מאוד בשנים האחרונות. מאביזר גדול ומגושם יחסית שידע בעצם רק לשמש לשיחות טלפון, יכולותיו שודרגו לקליטת שידורי רדיו, השמעת מוזיקה מהטלפון, אפשרות שיחה עם מורכב או רוכב קרוב ועד חיבור לקבוצת רוכבים באמצעות שידורי בלו-טות'. בימים הקרובים, תשיק קארדו את דיבורית הקסדה החדשה מבית קארדו, הסקאלה ריידר פק-טוק (PackTalk) אשר מבטיחה להעלות את רף היכולות גבוה מאוד.

רגע לפני השקתה המקומית, קיבלנו את האפשרות לבחון את הדיבורית החדשה, אך במקום להסתפק ברכיבה אישית או עם חבר או שניים, החלטנו להעמידה למבחן אשר ימתח את המערכת לקצה גבול היכולת בכל תחומי השימוש והרכיבה. אז גייסנו 9 רוכבים למשימה, הרכבנו דיבוריות ויצאנו אל הדרך.

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק/קובי ליאני

מה זה פק-טוק?

הדיבורית החדשה תוכננה לדברי אנשי קארדו, היצרנית הישראלית, במשך שלוש שנים אינטנסיביות מאוד, שנועדו בעיקר כדי ליצור תחליף לטכנולוגית הבלו-טות', שעם מגוון יתרונותיה, מוגבלת מאוד ביכולת שלה לחבר מספר רב של מכשירים בתקשורת דו כיוונית. קארדו חיפשו צורה חדשה להעברת נתונים, מוגבלת פחות מזו של הבלו-טות' והפתרון שלהם נקרא DMC (Dynamic Meshwork Communication), רשת תקשורת להעברת נתונים דינמית ומקורית בפיתוח ישראלי. גם הדיבורית החדשה מופעלת על ידי אפליקציה ייעודית של קארדו, אשר הופכת את השימוש במגוון אפשרויות התפעול לקלות בהרבה מאשר בהקלקה ושימוש בגלילת התפריט.

בניגוד לעבר, אז שורשרו הדיבוריות ברכיבה קבוצתית זו אחר זו (תקשורת בלו-טות' מסוגלת לקבל שני מקורות בלבד) וכאשר רוכב אחד היה מתנתק מהקבוצה או משנה את מיקומו בשיירה, תקשורת הנתונים הייתה מופסקת לגמרי וכדי לחדשה, היה על הרוכבים לחבר מחדש פיזית את צימוד הדיבוריות. שיטת התקשורת החדשה, יוצרת, כמו שמה, חיבור רב ערוצי עם מספר רוכבים נוספים, כך שלמעשה, אין כל משמעות למיקום הרוכב בשיירה וכדומה. ברשימת התועלות נמצאות גם היכולת להתנתק ולהתחבר ללא כל פעולה מצד הרוכב, דיבורית אחת (או יותר) יכולה לשמש כמגשרת עבור שאר הרוכבים בקבוצה כדי להאריך את טווח הקליטה (הטווח המוצהר בין שתי דיבוריות הוא 1.6 ק"מ בתנאים אופטימליים) ועוד.

אל תכונה זו מצטרפות שאר תכונות שפגשנו כבר בדיבוריות הקודמות של קארדו והן - הפעלה קולית, יכולת לתקשר עם דיבוריות של חברות אחרות, שיתוף מוזיקה, חיוג חירום מהיר, חיבור למכשירי ניווט, רדיו ושמע חיצוניים, שמיעת מוזיקה ברקע לשיחת אינטרקום ועוד.

הדיבורית עצמה עוצבה מחדש למראה מודרני בהרבה אשר ממקם את המתגים שעליה באופן שקל יותר למצוא אותם ולחוש בהם גם עם כפפות רכיבה. המבנה הרזה והאווירודינמי מפחית רעשי רוח, הדיבורית עצמה קלה למדי וגם בה הותקנה אנטנה מתקפלת להכפלה תיאורטית של טווח קליטת האינטרקום בין רוכבים (גם בבלו-טות' וגם ב-DMC)

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק. קובי ליאני
מימין, טכנלוגיית DMC ומשמאל בלו-טות'/קובי ליאני

טווח ענק

לרוכבים לא לקח זמן רב כדי להבין את אופי פעולת המערכת ולהתנהג עמה בהתאם - בצורה חופשית לגמרי

בסיום ההדרכה והתקנת הדיבוריות בקסדות השונות של הרוכבים, ביצענו חיבור של כל הדיבוריות תחת קבוצה אחת - פעולה שנמשכה כשתי דקות והקבוצה שמנתה 10 רוכבים יצאה לטיול רכיבה בן כ-300 קילומטרים. מלבד קביעת מוביל לקבוצה, הרוכבים התבקשו לרכוב בחופשיות ככל הניתן כדי לחוש בתפקוד מערכת תקשורת ה-DMC החדשה.

דקות לתוך הרכיבה, בפקקי היציאה מאזור השרון, שיירת הרוכבים שינתה אינספור פעמים את צורתה. משני טורים מסודרים, לענן רוכבים, לקבוצה הדוקה בצמתים, לטור ארוך וכו' ובכל אחד מהמצבים, התקשורת בין הרוכבים הייתה מצוינת וקלה. לרוכבים לא לקח זמן רב כדי להבין את אופי פעולת המערכת ולהתנהג עמה בהתאם - בצורה חופשית לגמרי, ללא צורך בקביעת סדר מסוים.

בקטעים הישרים הארוכים של כביש 4 לצפון ואחר כך גם בכביש 65 למזרח, אתגרנו את המערכת כשרכבנו בפער של בין 300 ל-500 מטר בין אופנוע לאופנוע. מה שיצר שיירה של אופנועים על פני כ-3 ועד 4 קילומטרים. למרות המרחק הגדול, כמוביל הקבוצה יכולתי לשמוע בבירור את הרוכב המאסף ואת כל שאר הרוכבים בשירה.

בהזדמנות אחת, בצומת בית ליד, נקטעה הקבוצה לשני חלקים. שישה רוכבים עברו את הרמזור וארבעה נעצרו בה באור אדום. מרגע זה מדדנו את המרחק בין הקבוצה שהמשיכה ברכיבה צפונה לזו שנעצרה וגם במרחק של 2.3 קילומטרים עדיין יכולנו לשוחח עם הרוכבים שנותרו מאחור ולעדכנם שבצומת הקרוב נעצור ונמתין להצטרפותם. זהו טווח גדול מאוד, גדול מכפי שמוצהר (1.6 ק"מ) והוא נוצר ככל הנראה משום שהדרך הייתה פתוחה לגמרי. דקות אחר כך, הרוכבים התקרבו וכשהגיעו למרחק הקליטה, הדיבוריות התחברו מחדש אל הקבוצה ללא שום צורך בפעולה מיוחדת. בהזדמנות אחרת, נוצר מצב שרוכב אחד גישר בין שתי קבוצות הרוכבים אשר היו מרוחקות זו מזו בכשני קילומטרים, שימש כתחנת ממסר ואפשר לשתי הקבוצות לשוחח. רק בכניסה לערים צפופות (חדרה) ובקטעים הרריים בהם הופרדו הרוכבים על ידי קירות סלע (מחוץ לטווח הראיה) צומצם טווח קליטת המערכת.

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק/קובי ליאני

תועלת בטיחותית חשובה מאוד

פתאום, במקום שלכל רוכב יהיו רק זוג העיניים שלו, קבוצת הרוכבים הפכה לרוכב אחד עם 10 זוגות עיניים

נכון הדבר שישנם לא מעט רוכבים הרואים בחדירה לתוך המרחב האישי בקסדה כפגיעה באיכות הרכיבה. אתה כבר לא לבד על האופנוע, אלא חלק מקבוצה ולכן הדיבורית מאפשרת להתנתק מהקולקטיב בלחיצת מתג אחד ולשוב אליו בלחיצה נוספת. אולם ברכיבת המבחן שערכנו, הרכיבה קיבלה מימד הומוריסטי חדש כאשר הרוכבים "מצאו את הזמן" לשתף את השאר בהגיגים אישיים ובדיחות.

אולם למרות השינוי בחוויית הרכיבה ותחושת ה"ביחד", כמעט מבלי שנשים לב, הדיבורית ביצעה שינוי דרמטי באופן שבו אנו תופשים את הבטיחות ברכיבה. אם עד כה הסתמכנו על סימני ידיים לצורך העברת מסרים (האטה, עצירה, פניה וכו') הרי שעכשיו, עם טכנולוגיית ה-DMC, מוביל הקבוצה יכול היה להעביר מסרים לכל הרוכבים כאחד לגבי הנחיות, מסלול הרכיבה ו... סכנות.

פתאום, במקום שלכל רוכב יהיו רק זוג העיניים שלו, קבוצת הרוכבים הפכה לרוכב אחד עם 10 זוגות עיניים. באופן אינטואיטיבי לגמרי, רוכבים דאגו להזהיר את האחרים מסכנות ("זהירות, המשאית הזו יוצאת לעקיפה", "אל תעקפו, הכביש לא פנוי", כתם סולר באמצע הנתיב ברמזור" וכו') ולמעשה העלימה את אפקט ההפתעה של הסכנות בכביש בפני כל רוכבי הקבוצה. וזה נמשך כל לכל אורך יום רכיבת המבחן - רוכבים התריעו על הצורך לעצור למנוחה (כבר לא צריך לעקוף תוך סיכון את כולם עד למוביל) ואו תדלוק, אף רוכב לא פספס פניה למרות המרחק הגדול שהיה בין הרוכבים (כבר לא צריך היה להשאיר מכוון בכל צומת). לטעמנו מדובר בתועלת בטיחותית חשובה מאוד, בוודאי שברכיבה בקבוצה.

מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה סקאלה ריידר פק טוק/קובי ליאני

שורה תחתונה

אחרי חוויית הרכיבה הקבוצתית המחוברת בזמן המבחן, יהיה לנו קשה מאוד לחזור ולרכוב בקבוצה בלעדיה ובלעדי היכולת לתקשר עם כל אחד מחברי הקבוצה

למרות שרכבנו מאות קילומטרים ביום המבחן לדיבורית החדשה, נראה שרק התחלנו להכיר מקצת מיכולותיה הרבות ונידרש לעוד ימים ארוכים כדי לעמוד על כל אחד ואחד מהפיצ'רים הרבים שבה. בינתיים נוכל לספר לכם על איכות שמע גבוהה מאוד ברמקולים המותקנים בקסדה (40 מ"מ) עם שמע בס עמוק, אך בהשוואה למשל לדיבורית ה-G9x שהותקנה אצלנו עד כה, איכות השמע עלתה למרות שלא החלפנו את הרמקולים במעבר בין הדיבוריות. אהבנו את העובדה שההתקנה אינה מצריכה שימוש בכלים כלל ושהחיווט מוסתר היטב בתוך הריפוד. בכל הקשור לאורך חיי הסוללה, כל הדיבוריות החלו את היום טעונות לגמרי ורק בשעות הערב המאוחרות, עם סיום רכיבת המבחן, חלק מהדיבוריות הודיעו על סיום קרב של הסוללה. חיווי על מצבה של זו ניתן לקבל כל הזמן באמצעות האפליקציה הייעודית.


בסוף יום המבחן, ובמיוחד לאור התועלת הבטיחותית הגדולה שהביאה עמה הדיבורית - היכולת לחבר את הרוכבים כולם ללא קשר למיקום ובטווח קליטה גדול, קיבלנו את הרושם שהמילה 'דיבורית' מעט קטנה על מערכת ה-PackTalk החדשה של קארדו. היא אולי התחילה את דרכה כדיבורית המאפשרת לשוחח בסלולארי בזמן רכיבה, אך מאז קיבלה אינספור תכונות שהפכו אותה למוצר רב-גוני ויעיל מאוד. השינוי שהיא מביאה עמה דמה בעינינו לכניסת מערכת ה-ABS לאופנועים. אפשר לרכוב וליהנות גם בלעדיה, אבל אפשר לרכוב, ליהנות ולהיות בטוחים בהרבה עמה. אחרי חוויית הרכיבה הקבוצתית המחוברת בזמן המבחן, יהיה לנו קשה מאוד לחזור ולרכוב בקבוצה בלעדיה ובלעדי היכולת לתקשר עם כל אחד מחברי הקבוצה.

מחירה של הדיבורית, המשווקת על ידי 'ברקום' עומד על 1,890 שקל לערכה בודדת ו-3,290 שקל לערכה זוגית כפולה מלאה, לא זול, אבל לטעמנו בהחלט מדובר בקפיצת מדרגה גדולה מאוד ברמה הטכנולוגית, השימושית והתפעולית.

חוות דעת הרוכבים

הרוכבים אשר הצטרפו אלינו למבחן, התבקשו למסור גם הם את חוות הדעת האישית שלהם מהשימוש בדיבורית ה-PackTalk החדשה. נציין שכל הדיבוריות הותקנו בקסדות הפרטיות שלהם, עם הרמקולים הגדולים (40 מ"מ) האופציונליים (249 שקל) לעומת ה-32 מ"מ שמגיעים בערכה כסטנדרט וזה מה שהם סיפרו לנו.

יוסי. קסדה, שואי NXR:
ההתקנה קלה בקסדה וההתאמה של הרמקולים טובה ונוחה מאוד. התפעול של הדיבורית והאפליקציה אינטואיטיביים למשתמש. לפעמים מעט קשה להבין מה עושה כל פיצ'ר ופיצ'ר, אבל האפליקציה קלה יחסית להפעלה. איכות השמע באינטרקום הקבוצתי מפתיע לטובה. השמיעה ברורה ואיכותית ורק הווליום ההתחלתי של המערכת גבוה מלכתחילה. איכות שמע המוזיקה מצוינת. אהבתי את האפשרות לשלב את המוזיקה ואת ה-DMC יחד. איכות שמע הטלפון מצוינת גם כן. עניתי למספר שיחות טלפון ברכיבה ואלה ששוחחתי איתם אפילו לא ידעו שאני על האופנוע.
סיכום: מוצר מוגמר יפה ואיכותי ואני אישית ארכוש אחד.

א'. קסדה, אראי צ'ייסר:
הנוחות בקסדה טובה מאוד וההתקנה די פשוטה. תפעול הדיבורית והאפליקציה טובה מאוד ואינטואיטיבית, אבל דרוש פרק הסתגלות קצר ללמוד ולתפעל את כל הפונקציות. איכות שמע אינטרקום מעולה בטווחים של עד 700-800 מטרים. מעבר לזה יש לפעמים קיטועים ורשרושים קלים. איכות שמע מוזיקה מעולה, בס מורגש וחי. איכות שמע שיחת טלפון מצוינת - גם הצד השני לא ידע שאני על אופנוע ברכיבה.
סיכום: מוצר מעולה עם גימור מצוין. חובה להסתגל לפונקציות, היות ויש המון פעולות ומעט מקשים, אבל החיבור והשיוך לקבוצה די קל.

יאיר. קסדה, אראי RX-7 GP:
ההתקנה קלה ולא מרגישים את הרמקולים הגדולים בתוך הקסדה. תפעול הדיבורית מבחינת ווליום קל מאוד. נוח לתפעל את הכפתור תוך כדי רכיבה, חיבור מהיר מאוד. כדאי לתפעל דרך האפליקציה, איתה זה הרבה יותר קל. איכות שמע אינטרקום טובה מאוד גם במרחקים גדולים, לעומת ה-Q3 שהייתה לי.
סיכום: בסך הכל מדובר בדיבורית טובה מאוד שטווח האינטרקום גדל משמעותית ביחס ל-Q3 שהייתה לי, חיבור מהיר וקל, חיבור מהיר לקבוצה לאחר התנתקות. מומלץ.

צביקה. קסדה, שואי קווסט:
הנוחות בקסדה מצוינת. תפעול הדיבורית והאפליקציה אינטואיטיבי, פשוט, קל ונוח. איכות השמע באינטרקום מעולה בשטח פתוח, יורד ככל שטווח ה"ראיה" פוחת. איכות שמע רדיו, מוזיקה ושיחות טלפון מצוינת.
סיכום: מכשיר מצוין. ניכרת המחשבה על כל פרט. בהחלט מומלץ. ארכוש אחת כזו וגם אמליץ לחבריי.

אביעד. קסדה, שואי NXR:
הנוחות בקסדה מצוינת. לא מרגישים בקיומם של הרמקולים. תפעול הדיבורית והאפליקציה מעולה, נוח וקל לתפעל גם ברכיבה. איכות שמע אינטרקום מעולה. הטווח שמדדנו עמד על 2.3 קילומטרים. איכות שמע מוזיקה וטלפון מצוינת.
סיכום: הרבה יותר טובה מהדיבורית הנוכחית שלי (Twins), אמליץ לחברים.

אורן. קסדה, שוברט SR1:
ההרכבה בקסדה פשוטה, אינטואיטיבית ומהירה. לא מרגישים את המוצר בקסדה. נוחות - 10!. תפעול האפליקציה אינטואיטיבי, תוך זמן קצר, קל לקנפג כל תכונה נדרשת. מתג כיוון העצמה בדיבורית נוח והנדסת האנוש בכלל טובה מאוד. ממליץ בכיוון הרדיו לאפשר הקלדת תדר ישירה במקום הסקאלה האנלוגית. איכות השמע לטווח קבוצתי מעולה. ניתן לכוון עוצמות שונות לכל מכשיר - טלפון סלולארי ומוזיקה. איכות קליטת רדיו, שמע מוזיקה ושיחת טלפון טובות מאוד.
סיכום: מוצר כחול לבן איכותי מאוד שמגיע עם טכנולוגיית DMC המצעידה צעד קדימה את המוצר. הסיבה לקנות או לא לקנות תלויה במידת האטרקטיביות של התמחור.

איתן. קסדה, אראי:
ההתקנה בקסדה נוחה. האוזניות מוסתרות מעבר לריפודים ובחינתי זה מעולה. איכות השמע בעיקר במוזיקה מעולה. האינטרקום הקבוצתי שימושי ביותר. איכות שמע רדיו, מוזיקה וטלפון מעולה, ברור ואיכותי.
סיכום: הדיבורית שימושית ביותר בין אם בשיחת טלפון, מוזיקה ואינטרקום. בשבילי זה חדש ואני מתכוון לרכוש אחת.

אבי. קסדה, סקורפיון EXO-500:
ההתקנה מהירה ונוחה והדיבורית יושבת בקסדה בצורה נוחה מאוד. האפליקציה מסייעת לתפעל את הדיבורית. מצריך למידה של כל הפיצ'רים על מנת ליהנות מהדיבורית. איכות השמע של האינטרקום טובה מאוד, גם בטווח גדול יחסית השמע היה טוב מאוד. איכות שמע הרדיו טובה, איכות שמע המוזיקה והטלפון טובה מאוד.
סיכום: הדיבורית נוחה לתפעול, הטכנולוגיה החדשה מאפשרת להיות בקשר קבוצתי טוב מאוד ומקלה על העברת מידע בין החברים בנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully