וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זה בשיתוף הסינים: וולוו תייצר מכוניות עממיות

10.8.2015 / 10:40

ג'ילי, בעלת הבית של וולוו מקימה מטה טכנולוגי שאפתני שיעסוק בייצור כלי רכב עממים שיפנו לקהל רחב יותר. המכוניות הראשונות תגענה לכביש בעוד כשנתיים

וולוו V40. אתר יצרן
וולוו V40. הפלטפורמה של פורד פוקוס, המחיר לא/אתר יצרן

יש הרבה חילוקי דעות לגבי מידת השליטה של "ג'ילי", ענקית הרכב הסינית בחברת וולוו, אותה רכשה לפני מספר שנים. מעשית, ולפי כל מה שמתרחש בשטח מאז הושקה ה-V40 - המכונית הראשונה תחת מימון סיני, אין להם הרבה מה לומר בכל מה שנוגע למוצר עצמו וההתערבות מינימלית. בתוך כל זאת, "ג'ילי" חייבת להצדיק את ההשקעה הכלכלית שלה בוולוו, ולכן בפעם הראשונה מאז הוסיפה את השוודים לאחזקותיה היא משתפת איתה פעולה באופן ישיר לקראת הקמת מטה טכנולוגי חדשני, שרובו מוקדש למכוניות זולות יותר ונגישות לקהל.

על פי פרסומים של כלי התקשורת בצרפת, ג'ילי וולוו עובדות על מיזם שנקרא China Euro Vehicle Technology שמקום מושבו בגוטנברג, שוודיה. הסינים מתארים את הפרויקט כ"מרכז הנדסה ופיתוח למכוניות מסגמנט C, בדגש על הצרכים של וולוו וג'ילי". ראש המחלקה של התכנית הזו הוא מאטס פגהרג שהוביל בעבר את מיזם "פניקס" - פלטפורמות שפותחו עבור סאאב.

מרכז הפיתוח בגוטנברג מסוגל לייצר מכוניות מרמת השלדה, מערכת ההנעה, תיבת ההילוכים ועד לרכיבים הקטנים ביותר. הפלטפורמה המודולארית תנוצל לשורה ארוכה של מכוניות שיתחרו בין היתר בדגמים כמו פולקסווגן גולף או פורד פוקוס - וברמת המחיר שלהם. כמו כן, וולוו תרתום את הטכנולוגיות לטובת מחליפתה של ה-V40, וכן עבור גרסת הפנאי XC40 שעתידה להפציע מתישהו בעתיד הלא רחוק.

אחד היתרונות הגדולים של מערך הייצור הוא הגמישות שרצפת הייצור תעניק למהנדסים. בוולוו טוענים שזמן העבודה יופחת משמעותית, כך שניתן יהיה לעמוד בהיקפים גדולים. אך לא רק זאת, הנורדים מוסיפים שהפלטפורמה מותאמת למאפיינים מגוונים של יכולות דינמיות, ולכן גם גרסאות ספורטיביות "מוזלות" תהיינה על הפרק.

לוולוו יש גישה נכונה לשוק הסיני, במיוחד עם מכוניות ארוכות בסיס גלגלים. אולם, המיזם לעיל אינו נתפר בלעדית לשוק הרכב הגדול בעולם, אלא ימצא את מקומו גם ביבשת אירופה. המשמעות היא, שוולוו תגדיל באופן מהותי את נתח מכירותיה בעוד כמה שנים כשהמיזם יגלגל מכוניות משעריו, אך בו במקביל תמשוך אליה וולוו נהגים צעירים יותר שמעריכים את המותג אולם הפרוטה אינה בכיסם.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully