וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר קוריאני: יונדאי ויז'ן G קופה נחשפה

12.8.2015 / 8:09

המטה האמריקני של יונדאי חשף את ויז'ן G קונספט ומחדד מטרות לקראת סדרה של מכוניות פרמיום בעתיד. פטר שרייר: "איזון בין ביצוע והופעה חיצונית"

יונדאי ויז'ן G קונספט. אתר יצרן
יונדאי ויז'ן G קונספט/אתר יצרן

יונדאי אמריקה חשפה אמש (שלישי) במוזאון לאומנות בלוס אנגל'ס (LACMA) את מכונית הקופה הרעיונית ויז'ן G. האירוע נערך בפני מספר מצומצם של בכירים מתעשיית הרכב וקבוצה קטנה של כלי תקשורת מקומיים. הקונספט לדברי יונדאי, משקף את השאיפות של החברה להתברג בקטגורית הפרמיום עם שילוב של איכויות גבוהות, סגנון וביצועים. מעצב העל פטר שרייר: "הקונספט עוצב בסיוען של כלל חטיבות העיצוב שלנו מסביב לעולם אבל בהנחיית האמריקנים. הוא משדר DNA ייחודי שקיים בכל דגמי יונדאי".

צוותי הפיתוח של יונדאי טוענים שהמונח שהכשיר את הרעיון לגיבוש המכונית הוא "אבירות". לדבריהם, הויז'ן G אמנם גדולה ומרשימה, אך אינה מנקרת עיניים או יוצרת רושם מוגזם. "היא מדברת לנהג ולא לצופים מסביב" אומר כריטסופר צ'פמן, ראש מחלקת עיצוב ביונדאי ארה"ב. "היא נראית תמיד בתנועה, גם כשהיא במצב נייח. אחרי הכול, הנהג רואה את הרכב שלו בתזוזה רק כשהוא מחוצה לו", כך מוסיף צ'מפמן.

תחת מכסה המנוע פועמת תחנת כוח עם שמונה צילינדרים מסדרת TAU. הנפח הוא 5.0 ל', ההספק המרבי עומד על 420 כ"ס ב-5,800 סל"ד ונתוני המומנט מורים על 53 קג"מ הזמינים ב-5,000 סל"ד. החיבור הוא כמובן לתיבת הילוכים אוטומטית והנעה אחורית, אך מלבד זאת אין פירוט נוסף אודות ביצועים. ביונדאי רק מוסיפים, כי מדובר במנוע שהוכתר 3 פעמים למנוע הטוב בעולם במסגרת אירועי WARD בארה"ב.

ביונדאי הביעו בעבר רצון להחליף את סדרת הג'נסיס קופה במכונית פרמיום שתוכל לייצג נאמנה את ערכי המותג, אך עד הופעת הויז'ן G, רוב הדיונים הגיעו למבוי סתום. הג'נסיס נמכרת ביונדאי בתצורה הנוכחית שלה מאז 2009 וזכתה לרענון קטן ב-2014. האקוס, שלכאורה מוגדרת "מכונית הדגל" של יונדאי, אינה מאוזכרת בנשימה אחת עם הויז'ן G קופה בשל מידותיה.

את הויז'ן G נוכל לראות שוב בעוד ארבעה ימים במסגרת אירוע המכונית השנתי בפבל ביץ', קליפורניה. יונדאי עשויה לשלוח אותה להתרשמות באירופה בתערוכת הרכב בפרנקפורט בעוד כחודש.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully