וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האקרים הצליחו להשתלט על בלמי שברולט קורבט

13.8.2015 / 9:50

מהנדסים מאוניברסיטת קליפורניה מדגימים כיצד ניתן להפעיל את מערכת הבלימה של שברולט קורבט על ידי פריצה מהטלפון הנייד. המקור? רכיב מעקב שמותקן במכוניות על ידי חברות ביטוח

university of California

הרשת סערה בשבועות האחרונים אחרי שהתגלו פרצות אבטחה חמורות במכוניות מותג ג'יפ שסייעו להאקרים להשתלט על חלק ממערכות הרכב. כעת איפוא, מתברר שישנה גישה קלה יותר ליטול את השליטה מידי הנהג ומקור הבעיה נעוץ ברכיב בו משתמשות חברות ביטוח כדי לפקח על נסיעות של ציי רכב (משאיות או כלי רכב פרטיים).

על החשיפה הזו חתומים חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שהציגו אמש (רביעי) במסגרת אירוע Usenix לאבטחה אלקטרונית דרך חלופית לפרוץ למכוניות, ולהפעיל פקדים עיקריים באמצעות הטלפון הנייד. "יש הרבה מכוניות בהן מותקן ריבוע קטן אלקטרוני בגודל 2 אינטש שמחובר לדשבורד, ונועד לבצע מעקב אחר הנהגים עבור חברות הביטוח". הרכיב הזה לדבריהם, כולל אינפורמציה של מהירות, קילומטרים וכדומה, אך מאחר והוא מקבל ושולח מידע, ניתן לשבש את פעולתו.

"מה שעשינו זה פשוט לשלוח SMS לרכיב כזה שהותקן בשברולט קורבט, ודרכו שלחנו פקודות ל-CAN bus, המערכת התקשורתית שאחראית על הנהיגה עצמה. כך הצלחנו למעשה להפעיל את המגבים וחמור מכך - לשבש את מערכת הבלימה של הרכב".

שברולט 2016 מתחדשת בכל החזיתות

פרופ' סטיבן סאווג', מנהל מחלקת אבטחת מחשוב באוניברסיטת קליפורניה, אומר שהצליחו לעשות זאת באמצעות הנדסה הפוכה. "זה לא נגמר רק בזה, כי מצאנו עוד הרבה פרצות ברכיב. האמת היא שאנחנו יכולים להשתלט פחות או יותר על כל דבר ברכב", כך מעיר.

משתלטים על קורבט דרך הנייד. university of California, צילום מסך
משתלטים על קורבט דרך הנייד/צילום מסך, university of California

בסרטון, החוקרים מציגים כיצד השיגו שליטה על המגבים של הקורבט משנת 2013, ולאחר מכן מצטרפים לנסיעה ובולמים את מכונית הספורט האמריקנית תוך כד תנועה מבוקרת במגרש חניה. יחד עם זאת, הם מסבירים כי ניתן לעשות זאת במהירות מאוד נמוכה, אך מציינים כי ניתן למעשה להשתלט על כל מכונית אחרת בצורה זו ולקחת מהנהג שליטה על נעילות אוטומטיות, היגוי ותיבות הילוכים.

פרופ' סאווג' מזהיר, כי הרכיבים הללו זמינים בשוק הפתוח, נפוצים בענף הרכב ובמגמת גדילה. "הוא פשוט נמצא בחוץ בערימות. ובהתחשב בכך שראינו עד כמה קל לפרוץ למכוניות מרחוק והעובדה שאין שום רגלוציה על זה או פיקוח מסודר, אני חושש שבעתיד הקרוב נראה בעיות גם במקומות אחרים".

פאדיחה: קנה שברולט קורבט חדשה וריסק אותה בנסיעה הראשונה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורבט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully