וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תותר נסיעת רכבי דו-גלגלי בנת"צ

19.8.2015 / 18:37

על רקע ההחמרה באכיפה כנגד נסיעת מכוניות על נתיבי התחבורה הציבורית, באגף התנועה הוחלט שלא לאכוף את עבירה זו כנגד כלי רכב דו-גלגליים

רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
צלם: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

בשורה חשובה לרכבי הקטנועים והאופנועים בגוש דן: באגף התנועה הוחלט היום (רביעי) שלא לבצע אכיפת איסור נסיעת כלי רכב דו-גלגליים על גבי נתיבי התחבור הציבוריים. בכך למעשה, ישנו היתר ראשון מסוגו לקטנועים ואופנועים לחלוק את דרכם עם אוטובוסים ושאר כלי תחבורה ציבורית בנתיבים הייעודיים.

מאגף התנועה נמסרה התגובה הבאה לפניית וואלה! רכב: "למען ביטחונם של רוכבי הדו גלגלי ולאור העובדה שאין מהווים הפרעה לתחבורה הציבורית בשלב זה לא אוכפים נגדם (את הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית. ק.ל)"

היתר מיוחד זה עשוי להקל בצורה משמעותית את תנועת כלי רכב אלה והתנועה בכלל בגוש דן העמוס לאור העבודות להקמת תשתית הרכבת הקלה. לדעת רבים, היכולת להפריד את תנועת כלי הרכב הדו-גלגליים מזו של מכוניות תשפר מאוד את הבטיחות של כל כלי הרכב ועשויה להוריד את מספר התאונות בהן מעורבים רכבי דו גלגלי ומכוניות יחד. כמו כן, מתן עדיפות זה לרכבי הדו-גלגלי עשוי להוות גורם משיכה לרוכבים לחזור לרכיבה על קטנוע ואו אופנוע ובכך לצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לגוש דן וכפי שנמסר בתגובת אגף התנועה, נמצא כי רכבי הדו-גלגלי ממילא אינם גורמים לעיכוב תנועת האוטובוסים בנתיבים הייעודיים.

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully