וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים על הגובה: ביי ג'יפון, שלום קרוסאובר

24.8.2015 / 9:24

תופעה: הג'יפונים שכבשו את חיינו אמנם לא הולכים להיעלם אבל יותר ויותר נהגים בוחרים ברכבי קרוסאובר ששימשו בעבר כרכבי שטח

עד לפני עשור, הם תפשו נישה קטנה, אפשרו נסיעה בשטח וצוידו במערכות הינע לכל הגלגלים וגם מנועים בזבזנים. אולם אז חל שינוי - הג'יפונים עברו אבולוציה הדרגתית אך מהירה שבה רובם החליפו את צמיגי ה-50:50 בצמיגי כביש טהורים, הסבו את מנועי הדיזל הכבדים והבנזין הגדולים במנועים קטני נפח ויותר מכל, רובם מעבירים כעת את הכוח רק אל הגלגלים הקדמיים.

מרכבי שטח ופנאי (SUV) הם הפכו לקרוסאוברים - כלי רכב שנראים אחיהם ההיסטוריים, אבל תכונותיהם כשל מכוניות כביש לכל דבר. אז מדוע הם הפכו לפופולאריים כל כך?

כבר לא מדובר בטרנד

לכולנו כבר ברור שהג'יפונים הם לא טרנד חולף, הם כאן כדי להישאר. הקרוסאוברים תופסים חלק נכבד משוק הרכב בישראל ובעולם והיום כמעט שלא תוכלו למצוא יבואן בישראל שלא מחזיק לפחות רכב אחד כזה בהיצע שלו.

רבים יציעו מגוון קרוסאוברים בגדלים שונים, החל מקטנים כמו ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008, דרך קיה ספורטאז' או יונדאי טוסון וכלה במיצובישי אאוטלנדר שלו גם גרסה של שבעה מושבים למשפחה הגדולה שחובבת טיולים ונסיעות.

המשותף לכולם – הייעוד לנסיעה על כביש באופן מובהק. חלק גדול מכלי רכב אלה לא רק שלא מצויד בהינע לכל הגלגלים, אלא גם מציע מרווח גחון (המרחק מהנקודה הנמוכה ביותר ברכב לקרקע) זהה לזה של מכוניות משפחתיות קונבנציונליות. כלומר, מהסוג שיכול לסבך אתכם בצרות יקרות במפגש הראשון עם אבן נבזית שבולטת מהשביל.

אבל אם נחפש את התכונה העיקרית שכה מושכת אותנו אל הקרוסאוברים, הרי שזו תנוחת הישיבה הגבוהה. בדומה לעולם הדיור, שככל שהדירה גבוהה יותר, כך עולה מחירה, גם בקרוסאוברים, הישיבה מעל גובה פני הכביש משפרת את התחושה של האוחזים בהגה וממש מרוממת את רוחם.

הישיבה הגבוהה משדרת מעמד גבוה יותר וחלק גדול מכלי רכב אלה גם עוצב באופן מעט אגרסיבי כדי לקרין את תחושה זו החוצה אל הנהגים שמביטים בכם במראות.

הדרכת נהיגה בשבילים. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מושב גבוה מאפשר כניסה חלקה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

לישיבה הגבוהה ישנם יתרונות נוספים כמו העלאת הבטיחות בזכות שיפור שדה הראיה לפנים, שלראשונה אינו נחסם באחורי המכונית ה"רגילה" שלפנינו, אלא מדלג ממש מעליה.

המושב המוגבה הופך את הכניסה והיציאה מהרכב לקלה ונוחה בהרבה. במיוחד למבוגרים שלא צריכים עוד לרכון אל המושב או לקום ממנו לשם היציאה מהרכב - המושב הגבוה מאפשר כניסה ויציאה חלקה, עם מינימום מאמץ.

עוד בשורת היתרונות, הקרוסאוברים בנויים בתצורה של 5 דלתות או אפילו בדומה למכוניות סטיישן מאורכות, מה שיוצר בתוכו חלל גדול יותר בתא הנוסעים ובתא המטען. חלל מרווח זה קורץ כמובן גם לעוסקים בפעילויות פנאי כמו רכיבה על אופניים וכו'.

לג'יפונים יש תועלות רבות, אבל חשוב למנות גם את החסרונות שלהם - כדי לדעת בדיוק למה אתם נכנסים. לג'יפונים שתי חולשות עיקריות שנובעות באופן ישיר מהאופן שבו הם בנויים ו"יושבים" על הכביש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שוק צומח ומתגבר

ראשית, משקלם של כלי רכב אלה עשוי להיות גבוה מזה של מכוניות 4 דלתות סטנדרטיות וכן המבנה החסון והגבוה מגדיל את התנגדות האוויר לנסיעה והתוצאה היא עליה של בין 20 ל-40 אחוז לעתים בצריכת הדלק בהשוואה לאותה משפחתית.

שנית, הגבהת המרכב והרחקתו מהכביש מעלים בהתאם את מרכז הכובד של הרכב והדבר משפיע מאוד על יציבות הרכב. הכוח הצנטרפוגלי מעמיס יותר על המתלים של הקרוסאובר, וגורם לאלה לרכון באופן משמעותי יותר בפניות, כך שכלי רכב אלה עשויים להיות מהנים וחדים פחות לנהיגה.

ומה לגבי העתיד? מומחי רכבי יד שניה בסוויץ' רואים כי יותר ויותר רוכשים של רכבי יד שניה מתעניינים ברכבי הקרוסאובר, זהו שוק שצומח ומתגבר ולכן נראה כי הג'יפונים ימשיכו להגביר את נתח השוק שלהם בעולם הרכב ולהוסיף להיות מבוקשים, גם בשוק המשומשות.

כבר עכשיו הם דחקו את המשפחתיות הגדולות כמו מאזדה6 , פולקסווגן פאסאט ואחרות הצידה וגנבו את מרבית לקוחותיהם ובעתיד הם יעשו זאת לקבוצות רכב אחרות, כמו שהג'וק של ניסאן עשה לקבוצת הסופר מיני והקיה ספורטאז' לקבוצת המשפחתיות בזכות גרסת ה-1.6 אורבן של הקרוסאובר המודרני. האם גם הרכב הבא שלכם יהיה קרוסאובר?

וואלה! NEWS בשיתוף סוויץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully