וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו טליסמן סטיישן: שימושיות בורגנית ונאה

20.9.2015 / 8:48

מכונית הדגל החדשה של רנו, טליסמן, מתחזקת בגרסת סטיישן משמעותית לאירופה. העיצוב מושך, הפרקטיות בילט-אין, אך מה עם ישראל?

רנו טליסמן סטיישן. אתר יצרן
רנו טליסמן סטיישן. יורשת לגונה גם במרכב שימושי/אתר יצרן

לפני אי אילו שנים, זכו מכוניות סטיישן מקבוצת "מנהלים" לרגעים קטנים של חסד בשוק הרכב הישראלי. פורד מונדאו הוצגה במחוזותינו בגלגול חדש, ובזכות עיצוב ספורטיבי בדמותה של אסטון מרטין, הצליחה להעיר מתרדמת קטגוריה שכלל לא נספרה בקרב היבואנים. הבונוס האמיתי היה טמון בשימושיות כמובן, אך פריחת הקרוסאוברים והעובדה שבכל זאת סטיישן הוא רכב חריג בנוף המקומי, חרץ את גורלה ואת גורלן של מתחרותיה (הונדה אקורד, מאזדה 6 וכדומה...).

באירופה, ממשיכים לרכוש מכוניות סטיישן בהיקפים עצומים בדרך לחופשות הסקי העונתיות; נתח סגמנט D עומד על 54% מכלל המסירות ונערם ליותר ממיליון כלי רכב בשנת 2014. כן, גם על רקע הדומיננטיות של רכבי הפנאי יש מי שמעריכים פוקנציונליות בסיסית על פני טרנדים עולמיים. רנו היא שחקנית חשובה בזירה הזו עם דגמי קליאו ומגאן, אולם כעת היא מנסה להשיג עוד כמה נקודות עם גרסת הסטיישן של יורשת רנו לגונה - רנו טליסמן החדשה.

רנו טליסמן סטיישן. אתר יצרן
רנו טליסמן סטיישן/אתר יצרן

הטליסמן, להבדיל מרנו לטיטוד הקוריאנית למחצה, היא פיתוח של רנו-ניסאן בלבד, עם איכויות מוקפדות יותר ואמצעי הנעה ובידור חדשים. על אף השוני בתכנון המבני, היא מתהדרת במידות זהות לחלוטין לדגם הסדאן, משמע 4.86 מ' לאורך, רוחבה 1.87 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.81 מ' וגובהה של התקרה הוא 1.46 מ'. נפח תא המטען ללא קיפול המושבים עומד על קרוב ל-575 ל', ובחלל הפנים כ-25 ליטר נוספים של תאי אחסון.

על הנעת טליסמן אחראים צמד מנועי בנזין עם 150 או 200 כ"ס ממשפחת TCE, ושלושה מנועי דיזל (סדרות DCI) עם הספקים שמתחילים ב-110 כ"ס ומסתיימים ב-160 כ"ס. החיבור יכול שיהיה לתיבה ידנית 6 מהירויות או דו-מצמדית 6 מהירויות EDC. תמיכה אקטיבית גם היא בנמצא דרך מערכת מתלים אדפטיבית 4Control שמתאימה את כיול הריסון ביחס לתנאי הדרך עם מספר מצבי ניהוג ממוחשבים.

עוד באותו נושא

בגאז' נגד בגאז': סקודה פאביה ספייס נגד רנו קליאו סטיישן

לכתבה המלאה
רנו טליסמן. אתר יצרן
רנו טליסמן/אתר יצרן

בתא הנוסעים של טליסמן בקרת R-לינק דור 2 עם צג מרכזי מוגדל 9 אינטש, בו ניתן להפעיל את רוב מערכות הפנים (שמע, טלפון ועוד). ברשימת התוספות התקנית של טליסמן סטיישן מערכת שמע תוצרת BOSE עם 12 רמקולים וסאב-וופר בתא המטען.

סביב 5 הנוסעים, מעטפת הגנה עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית במצב חירום, בקרת סטיה מנתיב, התראה על מרחק מסוכן מהרכב מלפנים, תאורה מונעת סינוור באופן אוטומטי, מערכת לפיקוח על שטחים מתים, בקרות יציבות, בלימה ומערך שלם של כריות אוויר.

ברנו מוסיפים שטליסמן סטיישן תהיה זמינה גם ברמת ההידור הגבוהה ביותר במיתוג "Initiale Paris" לאחר חשיפתה במסגרת תערוכת פרנקפורט. מהיבואנית לישראל קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב בחשיפת דגם הסדאן כי בשלב זה אין כוונה לייבא ארצה את מכונית המנהלים הצרפתית.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully