וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבת הנהגת על סקודה פאביה ספייס החדשה?

שירלי ליאני, מאמר אורח

6.9.2015 / 7:55

בחודש הרביעי והאחרון, ההגה עובר לידי הנהגת, אם ל-3 ילדים שמספרת מה דעתה על המיני משפחתית החדשה של סקודה. "זה בדיוק הרכב שאני צריכה"

מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס. קובי אליהו
מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס/קובי אליהו

החודשים האחרונים היו שבירת שיגרה מוטורית. הבנתי למה כדאי להוסיף טורבו למנועים, למדתי שאדום עגלגל ורטרו באים טוב לא רק בבגדים, וציפתי בכיליון עיניים לרכב הבא שילווה אותי בשבועות הקרובים, קיוויתי לרכב פנאי גבוה ושרירי או למכונית סלון חזקה נוספת, ואפילו הגזמתי עם עצמי ודמיינתי איך השיער התבדר לו ברוח כאוריד את הגג.. אבל אז נפגשתי עם האפור הזה. אומנם יש 50 גוונים לאפור - אבל אפור הוא אפור, מאיפה שרק מסתכלים עליו, גם עם משקפיים ורודים.

הצפייה התחלפה בחיוך זעיר עם עיניים שואלות... סקודה פבייה ספייס או לשיטתי - רכב סטשיין משפחתי ופונקציונאלי - לחצנו ידיים במהירות, שמנו אודם קייצי ויצאנו לדרך. למרות שהוא מוגדר משפחתי ובעל 5 מושבים, חייבת לציין כי לא ניתן להכניס 3 כסאות בטיחות מאחור. אז אם נרצה לדייק הרכב מתאים למשפחות בנות 4 נפשות או לחלופין ל-5, וזה רק באם הגדול\ה עברו את הגיל של הבוסטר והם נחנו בממדים צרים.

מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס. קובי אליהו
מבחן ארוך טווח סקודה פאביה ספייס/קובי אליהו

אין טריקים מיוחדים

הימים עברו להם בנעימים ובלי ריגושים מיוחדים, ולמרות שממש קיוויתי, עם כל נסיעה שעברה גיליתי שבסקודה אין טריקים מיוחדים, וממש כמו בחיים בשביל שדברים יקרו צריך לעבוד עליהם - למשל את הרכב לא ניתן להתניע מבלי ללחוץ על דוושת הבלם - ובימים החמים כשרציתי לקרר את חלל הרכב, ולהדליק מזגן לפני שהשלישייה נכנסת, נאלצתי להעמיד את כולם על המדרכה לצד הרכב לתת הוראות מדויקות וחד משמעיות שאין לזוז ימינה או שמאלה ולהיכנס למושב הנוסע וכל זה בשביל שיהיה קשר בין סיבוב המפתח והתנעת הרכב.

כמו בכל הרכבים החדישים, גם בסקודה אין אפשרות לשמוע דיסקים וצריך להוריד פליי-ליסט לנייד או לדיסק-און-קי או להסתפק בתקליט השבור של גלגל"צ. עוד למדתי שאם אני רוצה שהמזגן ימשיך בעבודתו גם בעצירה ברמזור או בפקקי תנועה, עליי לוותר על החיסכון ולבטל את הדממת המנוע. ממש כמו בחיים - אתה מוותר על משהו בשביל להרוויח משהו. ממילא הכיבוי וההדלקה של המנוע, שאמורים להיות אוטומטים, לא מצליחים להיעשות בצורה חלקה ומהירה מספיק, ולמנוע קשה להתאושש ולהאיץ ברמזור מיד עם הלחיצה על דוושת הדלק. המזגן, רגיל וללא בקרת אקלים אוטומטית, עשה עבודה טובה ודי מהירה בימים החמים. הטיפ שלי לעניין המיזוג היה לשלב את פתחי האוורור לרגליים עם פתחי האוורור הקדמיים - זה עזר מאוד לשיפור יעילות הקירור ופיזורו בחלל הרכב.

גודל תא המטען בהחלט מרגש. הוא ע-נ-ק, הרבה יותר גדול ממה שציפיתי מרכב צר יחסית. עגלת תינוק ושקיות עמוסות ציוד חזרה לבית הספר נכנסות בקלות ויש אפילו מקום לצידנית פיקניק. הצד הפונקציונאלי בהחלט חזק ברכב הזה ואני מתחילה לחבב אותו ואת הצד הסטשייני שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מבחן השוואתי סקודה פאביה ספייס נגד רנו קליאו סטיישן. קובי ליאני
מבחן השוואתי סקודה פאביה ספייס נגד רנו קליאו סטיישן/קובי ליאני

הרכב שצריך לרצות

אחרי מספר שבועות במחיצתו, עם נסיעות קיץ מייגעות, משולבות בחופשת קיץ שלא נגמרת, נפל האסימון - זה בדיוק הרכב שאני צריכה, לא רוצה אלא צריכה. רכב שעונה על הצרכים שלי וגורם לי לרצות אותו וליהנות מהנוכחות שלו ביומיום שלי - מכיל, נוח, עם תא מטען מפנק. ופה הגיעה ההתפקחות. אני לא באמת יכולה להתנהל ברכב עם 4 מושבים ו-3 דלתות, אני לא באמת זקוקה לג'יפ\ון או מנועים משופרים - הסקודה הוא בדיוק מה שמשפחה ממוצעת צריכה - נוח, חסכוני, בטיחותי ופונקציונלי.

עוד על סקודה בוואלה! רכב

מבחנים ארוכי טווח, רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully