וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: פורשה 911 קאררה החדשה

7.9.2015 / 10:45

פורשה חשפה את ה-911 קאררה עם מנוע חדש, חידושים במערכת המתלים ובקרות המידע והבידור בתא הנוסעים. בכורה בפרנקפורט

ניר בן טובים

יצרנית מכוניות הספורט פורשה, חשפה את ה-911 קאררה החדשה לקראת הבכורה הרשמית במסגרת תערוכת המכוניות בפרנקפורט שתפתח בשבוע הבא. הדגם החדש לשנת 2016, כולל שינויים עיצוביים בולטים בחלקם ביחס לדור הקודם, מנוע 3.0 ל' משודרג בעוצמתו ותוספות בקבינה שהוכשרו לטפל בקישוריות עם טלפונים חכמים על בסיס מערכות הפעלה של 'אנדרויד' ו-OS.

הנוסח של ה-911 אמנם לא השתנה הרבה מאז הווסדות הסדרה לפני עשרות שנים, אבל נראה שהמעצבים בכל זאת קיבלו חופש מסוים בתכנון הקצוות; החלק הקדמי כולל את בתי התאורה הקלאסיים עם חדות מודגשת יותר כלפי הקרקע, אולם בישבן התחולל השינוי הדרמטי, המשווה לה הופעה מובחנת לעומת ה-911 היוצאת בזכות יחידות מלוכסנות ואגרסיביות.

לב ליבה של ה-911 הוא מנוע ה-3.0 ל' טורבו החדש שמותקן מאחרי הנהג; היחידה כוללת צמד מגדשים המייצרים 370 כ"ס ו-46 קג"מ בקאררה הבסיסית, בעוד גרסת קאררה S מחלצת משם 420 כ"ס ו-50 קג"מ. בשני המקרים מדובר בתוספת של 20 כ"ס בהשוואה למנוע הקודם, ובפורשה מציינים כי ה-S מחוזקת עם קומפרסורים מעודכנים, מערכת יניקה ופליטה ייחודית וכיול שונה למחשב ניהול המנוע.

המומנט זמין לשתיהן מטווח של 1,700 סל"ד, ובחיבור לתיבת הילוכים דו מצמדית PDK עם 7 מהירויות, הביצועים לא ישאירו אף אחד מאוכזב; ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 ש' בקאררה הרגילה ו-3.9 ש' בקאררה S. משמעות הדבר, שזוהי הקאררה הראשונה במשפחה שיורדת מתחת לרף ה-4 השניות. גם המהירות המרבית עלתה בקמ"שים בודדים - קאררה S מסיימת את הישורת ב-300 קמ"ש. בפורשה מוסיפים שצריכת הדלק קוזזה ב-12%, וכן החלה הפחתה בפליטת המזהמים. המכונית החדשה אף קבעה זמן מהיר ב-6 שניות על גבי הנורדשלייפה לעומת קודמתה, עם 7:34 ד'.

פורשה 911. אתר יצרן
פורשה 911/אתר יצרן

עוד שדרוג חשוב נעשה בבקרת המתלים המתכווננת של פורשה, ה-Porsche Active Suspension Management. זו מסוגלת להתאים את עצמה לכל תנאי הכביש ובהתאם לאופי הנהיגה, אך ב-2016 היא קצת יותר אינטליגנטית ומהירה בתגובותיה, הנוחות השתפרה, האחיזה וכן השליטה על תנודות המרכב (העברות משקל) תהיינה מבוקרות יותר מבעבר.

כניסה פנימה אל תא הנוסעים חושפת קוקפיט מוכר לקהילת נהגי ה-911. פורשה משתמשת במבנה שעוטף את הנהג במושבי ספורט רחבים ומחיצה שמנה בין הנהג לנוסע. במרכז הבקרות מערכת ה-Porsche Communication Management עם צג מגע מרכזי ומוגדל, עם חיבורים אלחוטיים לאינטרנט באמצעות הטלפונים החכמים. עוד בנמצא, עמדת טעינה לניידים, שלל התראות בטיחות ועוד.

הקאררה החדשה נמכרת בארבע גרסאות: קאררה, קאררה S, קאררה קבריולט וקאררה קבריולט S. בגרמניה, המחירים יחלו ב-76 אלף יורו ומסתיימים ב-95 אלף יורו לקבריולט החזקה.


המכונית תוצג באופן רשמי בעוד מספר ימים בגרמניה. לישראל תגיע ככל הנראה רק ב-2016.

עוד באותו נושא:
האם אפשר לעצור פורשה עם רפידות בלם עשויות מאייפון?
פורשה פאג'ון תהיה חשמלית בלבד?

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully