וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הפאר, בלי גג: נחשפה רולס רויס דאון

13.9.2015 / 7:41

רולס רויס דאון מבוססת על ריית' קופה ומצויידת במנוע V12 עם 571 כ"ס. המחיר ההתחלתי באירופה, מעל 250 אלף יורו

אתר יצרן

הכוכבת הגדולה ביותר של רולס רויס בשנים הקרובות נחשפה אמש (שלישי) לקראת הבכורה הרשמית במסגרת תערוכת המכוניות בפרנקפורט השבוע. למכונית האולטרא המפוארת שיוצרה תחת בעלת הבית, ב.מ.וו קוראים DAWN ("שחר"), ולדברי המותג הבריטי היא המכונית "הסקסית ביותר שיוצרה ב-111 שנותיו של המותג".

דאון קבריולה חולקת רכיבים מעטים עם ריית' קופה (כ-20%), והיא תחזק אותה ותנסה לפתות אליה לקוחות צעירים יותר ונשים. "היא רוכבת על הצלחתה של ריית', ואנחנו מצפים שהיא תמשוך אלינו דור צעיר של יזמים בעלייה", כך מסר דובר החברה ל'רויטרס'. ברולס רויס מוסיפים שזו מכונית הפאר היחידה בעולם שיכולה לשאת בנוחות 4 נוסעים (לטעמם S קלאס קבריולה אינה ברמתה ככל הנראה), וכן היא מתהדרת בנסיעה חרישית כמו מכונית בעלת תקרה קשיחה. בדגם זה, תקרת הגג עשויה תרוכובת בד מעובות והקיפול אורך רק 22 שניות במהירות של עד 48 קמ"ש.

בהשוואה למכונית הקבריולה השניה במשפחה, פאנטום קבריולה, הדאון קצת יותר מרווחת וארוכה ממנה, במיוחד ליושבים מאחור, שעה שאלו נכנסים לסיפונה דרך צמד דלתות "התאבדות" (נפתחות נגד הכיוון). בחזיתה, שוכנת תחנת כוח עם שניים-עשר צילינדרים בנפח 6.6 ל', המחלצת תפוקה מרבית של 571 כ"ס ומאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד בסיועה של תיבת 8 הילוכים אוטומטית. לא רע, ליאכטה על גלגלים שנושקת ל-2.6 טון ואורכה יותר מחמישה מטרים.

ג'ילס טיילור, מנהל מחלקת העיצוב ברולס רויס: "זו מכונית שמדברת לנהגים, ואנחנו מאמינים שבאמצעותה נצליח לפנות לקהל שמבין את השפע שקיים ברולס רויס והעושר הפורמלי שלה. הרעיון הוא להתחבר לשאפתנות צעירה".

רולס מנסה שנים ארוכות להחלץ מהתדמית המעט גריאטרית שדבקה בה, ורוצה כעת לפנות לא רק לנוסעים אלא גם לנהגים. רוב המכוניות שלה נרכשות על ידי אנשים מבוגרים שמשאירים בסוכנות מעל 200 אלף יורו, אך נעזרים בנהגים אישיים. "תראה, 70% מהלקוחות שלנו הם גברים. כך שאנחנו תולים הרבה תקווה בדגם זה שיצליח גם בקרב המין הנשי", מוסיף טיילור.

העיצוב של דאון שואב הרבה השראה מדגמים קלאסיים, בהם הסילבר דאון דרופהד מ-1952. "רציתי שהיא תהיה יפה עם הגג ובלעדיו. למעשה - 2 מכוניות", כך ג'יילס. בכירים ביצרנית הבריטית מביעים תקווה שהקשר בין העבר להווה הוא המפתח להרחיב את משפחת רולס רויס בעתיד ולייסד קהילת נהגים קטנה בטווח גילאי 40-45; ב.מ.וו הצהירה בעבר שתאפשר לרולס רויס לייצר גם רכב פנאי חדש, כך שיש לה בהחלט אפשרות להשתלב באחד הסגמנטים הרווחים בעולם.

המחיר לדאון קבריולה ינוע בין 260 ל-300 אלף יורו כשתצא לכבישים בשנה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully