וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובך באוויר? גם למכונית שלכם קשה לנשום

10.9.2015 / 7:50

לא רק לבני אדם ובעלי חיים קשה ומסוכן לנשום באובך הכבד, אלא גם למכונית והאופנוע שלכם. רגע אחרי שהאבק שוקע, כדאי לנקות ואף להחליף את פילטר האוויר והמזגן ברכב שלכם

מכונית מלוכלכת, אובך. ShutterStock
מכונית מלוכלכת, אובך/ShutterStock

ענן האובך הכבד שרובץ על ישראל בימים האחורנים מהווה סכנה של ממש לתחבורה ולכלי הרכב על כבישי ישראל. לא רק בשל הגבלת הראיה לטווחים קצרים, האבק ששוקע על הכביש ממלא את חריצי האספלט ומפחית את יכולת אחיזת הכביש של המכוניות. גרועים במיוחד הם המקומות בהם ישנה הרטבה של הכביש - בסמוך לגינות, שדרות וכיכרות עם השקיה, שכן השילוב של אבק דק ומים הופכים את הכביש לחלק ושמנוני אשר עלול לגרום לתאונות דרכים חמורות.

בנוסף לכך, לא רק לבני אדם ובעלי חיים קשה לנשום את האבק המרחף, אלא גם למכונית והאופנוע שלכם. בדומה לאף שלנו שמצויד במסננים טבעיים, גם המכונית שלנו "נושמת" אוויר לצורך פעולתה וגם לה יש מסנן אוויר. תפקידו של זה למנוע מחלקיקי האבק והלכלוך להישאב אל תוך המנוע ולהזיק לו.

הימים המאובקים האלה עושים חיים קשים מאוד לכלי הרכב ולמסנני האוויר שלהם, אשר נסתמים ועלולים להקשות על פעולת המנוע. אלה מיועדים למנוע כניסה של כל דבר מלבד אוויר לחלל השריפה, אבל גם ליכולת שלהם להתמודד עם תנאי הטבע יש גבול. חסימה, גם חלקית של כניסת האוויר למנוע עלולה לגרום לעליה בבלאי ובצריכת הדלק של הרכב, לקשיי סחיבה ועוד. במקרה של אובך זה, מדובר בגרגירי אבק מיקרוניים בגודלם אשר עלולים לעבור את מסנן הרכב, במיוחד אם זה אינו חדש ולחדור לחלל השריפה. שם הם עלולים להזיק לרכיביו הפנימיים של המנוע, לפגום באיכות השימון של המנוע וגם לתקיעה יקרה וכואבת.

מכונית מלוכלכת, אובך. ShutterStock
מכונית מלוכלכת, אובך/ShutterStock

אז מה עושים? מיד לאחר שהאבק ישקע ובמקביל לשטיפת הרכב, כדאי לכל הפחות לנקות בלחץ אוויר את פילטר האוויר או טוב יותר, להחליפו בחדש. בכל מקרה מדובר בעלות נמוכה של עשרות שקלים וזו עשויה למנוע נזק משמעותי לרכבכם. אם בחרתם באופציה הזולה ביותר - הניקוי, עשו זאת בעזרת לחץ אוויר ודאגו שזה יגיע ארך ורק מחלקו הפנימי של המסנן (החלק הנקי) אל החיצוני כדי לסלק את האבק והלכלוך מבלי שיעבור דרך סיבי המסנן. ניסיון לנקות אל המסנן מחלקו החיצוני אל הפנימי של הפילטר יגרום לחלקי האבק לחדור את המסנן ולמעשה להזיק לו בצורה בלתי הפיכה. בנוסף נמליץ לכם להחליף גם את מסנן המזגן ברכב. גם הוא מתמלא אבק והשארתו עלולה לגרום לכך שבכל פעם שתפעילו את המיזוג ברכב, יתמלא זה באבק ויהפוך את השימוש בו ללא נעים. ההמלצה שלנו - גשו למוסך שלכם ותנו להם לעשות את העבודה כדי למנוע נזק מיותר.

ישנם כמובן נזקים אחרים, שקשה יותר לאתרם בטווח המיידי והטיפול בהם מצריך נבירה מעמיקה במכלולים - אלה יתגלו מאוחר יותר ויכולים לתפוס אתכם קצת מופתעים. אבק כבד עשוי להשפיע למשל על פעולות חיישנים ולגרום לקריאות שגויות בלוח המחוונים או לתקלות. כמו כן, חלקיקי האבק חודרים לרפידות הבלם ומסוגלים לפגוע בכושר ההאטה. בנוסף לכך, ייתכן כי עוצמת המנוע תופחת וצריכת הדלק תעלה בשל סתימת המסננים, אם כי כאן מדובר בסטיה יחסית קטנה.

לסיכום, מומלץ לקחת את הרכב לביקורת לאחר שקיעת האובך. תחזוקה מונעת תחסוך כסף יקר בהמשך.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully