וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיני שוב באופנה

16.9.2015 / 8:44

"מיני" זה לא רק שם של מכונית אלא קטגוריה שלמה של מכוניות קטנות שתופסות כיום חלק גדול משוק הרכב. מה חשוב לדעת לפני שרוכשים אחת

קיה פיקנטו. אתר יצרן
קיה פיקנטו. זריזה גם ברחובות צפופים/אתר יצרן

כיום, בסוף שנת 2015, שוק מכוניות המיני רותח בישראל יותר מתמיד. מאז החל חישוב המס לכלי רכב חדשים על פי נוסחת המס הירוק בשנת 2011, בה למעשה מחולק מס הקניה על רכב חדש בהתאם לפליטת המזהמים שלו, המכוניות הקטנות זוכות לעדנה בשוק המקומי.

מכוניות אלה נהנות מהיותן מצוידות במנועים קטנים ומכך שמשקלן נמוך באופן יחסי, כך שהן חסכוניות למדי ולכן גם נהנות ממיסוי זעום (כ-20 אחוזים) במס הקניה, לעומת שאר המכוניות הקונבנציונליות בישראל. אבל האם רק המחיר הופך אותן למבוקשות של כך?

השינוי שהוביל למהפכה

התשובה היא לא, אבל המחיר הנמוך היה הזרז העיקרי והכוח שמאחורי שינוי הטעם של הצרכן הישראלי. מכוניות מיני, כאלה שאורכן לרוב קצר מ-3.7 מטר הגיעו לישראל במספר דגמים, אך מעולם לא נהנו מהצלחה. הסיבה העיקרית לכך הייתה שמכוניות אלה היו יקרות למדי ביחס לתמורה ורק מעטים בחרו להסתפק במועט וב"מעט מאוד" אוטו על שני גלגלים, כשהמחיר גבוה.

שינוי המס הביא כאמור לפריצה הגדולה ואת המרצת השוק קדימה ניתן לזקוף לזכות סוזוקי אלטו, אשר הייתה חלוצת המכירות בישראל בקבוצה זו.

למרות היותה מכונית בסיסית וצנועה, אלפי יחידות ממנה עלו על הכביש וחשפו שהכל תלוי בעצם במחירו של הרכב. לאחריה הגיעו גם סיאט מיי, סקודה סיטיגו, שלישיית פיג'ו 108, סיטרואן C1, טויוטה אייגו ואחרות וגם מתחרות וותיקות (אך יקרות יותר) נהנו מהצלחה כמו יונדאי i10 וקיה פיקנטו שלימים הפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל.

יונדאי i20 קופה. אתר יצרן
יונדאי i20. השינויים במס הביאו את הבשורה/אתר יצרן

להוציא את המקס מהמיני

מכוניות מיני, כשמן, הן קודם כל זעירות ממדים ומעליהן נמצאת קבוצת הסופר מיני שבה ניגע בהמשך. בתאי הנוסעים שלהן נמצא לרוב 4 מושבים (4 חגורות בטיחות) ובחלקן יש אפשרות ל-5 נוסעים, אך המרחב לא תמיד מאפשר זאת וגם תאי המטען קטנים למדי.

בחזיתן לרוב מנועי 3 צילינדרים או 4 בנפחים של 900 ועד 1,200 סמ"ק וההספקים נעים בין 75 ל-100 כ"ס בגרסאות החזקות. השימוש העיקרי של מכוניות אלה הוא פרברי ועירוני, אך גם הקטנות שבהן לא יתקשו להגיע לאילת בלי מאמץ מיוחד.

המכוניות הראשונות שהגיעו לישראל הציעו אבזור צנוע למדי, גם ברשימת הבטיחות כמו למשל שתי כריות אוויר בלבד או חלונות ידניים, אולם בהמשך הן קיבלו שדרוגים ותוספות שגרמו להן להרגיש יותר כמכוניות "אמיתיות" ופחות פשרה על גלגלים.

למי זה טוב

מכונית המיני נועדה בעיקר לשימוש בסביבה העירונית כשהתכונה הבולטות שלה היא כמובן הגודל. המכונית העירונית נועדה למצוא חניה בקלות ולהשתחל בזריזות בתנועה האורבנית הצפופה. יתרון שני מובהק הוא צריכת דלק טובה בזכות המנוע הקטן והמשקל הקל. כידוע, צריכת הדלק בתוך תנועה עירונית היא גבוהה בהרבה מאשר נסיעה חלקה בכביש מהיר.

מכונית מיני משמשת לא פעם כרכב שני במשפחה, כזה המיועד למשימות עירוניות, כשלא רוצים לבזבז זמן על מציאת חניה, לנסיעות קצרות בעלות נמוכה ורווקים או לזוגות צעירים שעדין לא צריכים תא מטען לעגלת תינוקות ומחפשים פתרון תחבורה נוח וזול לאחזקה ורכישה.

מכונית קטנה עם שוק גדול

פלח מכוניות המיני מחזיק היום בנתח חשוב מאוד של שוק הרכב המקומי וכמעט בקרב כל מותג בישראל, תמצאו לפחות מכונית מיני אחת, כך שההיצע גדול בהתאם לביקוש. ירידת המחירים מחד והמכירות המוגברות מאידך, יצרו גם ביקוש ער מאוד בשוק המשומשות למכוניות אלה, על אחת כמה וכמה למכוניות פרטיות (לא ליסינג והשכרה בעברן).

הן שומרות היטב על ערכן וגם זמן המכירה קצר יחסית. ההתעוררות בשוק המיני הזולות בישראל הוביל לפגיעה ממשית בשוק המשומשות של מכוניות גדולות יותר, משום שבמחיר של מכונית גדולה יותר בת 3, ניתן היה כבר לרכוש מכונית מיני חדשה לגמרי, אם הממדים כמובן מתאימים לכם.

וואלה! NEWS בשיתוף סוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully