וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה חושפת מכונית חשמלית עם 600 כ"ס ו-15 דקות טעינה

14.9.2015 / 22:50

טסלה נשארת מאחור? פורשה חושפת בתערוכת פרנקפורט מכונית ספורט חשמלית עם 4 מושבים, 600 כ"ס, טווח של 500 ק"מ נסיעה וזמן טעינה מהיר של 15 דקות בלבד

אתר יצרן
פורשה מישן E. אתר יצרן
פורשה מישן E/אתר יצרן

פורשה צועדת קדימה עם ההינע החשמלי לרכב פרטי. במסגרת אירועי החשיפות המקדימות לתערוכת פרנקפורט אשר תפתח את שעריה ביום שלישי ה-15 בספטמבר, חושפת יצרנית מכוניות הספורט משטוטגארט את המישן E - מכונית חשמלית מתקדמת שמבטיחה לקחת את עולם הרכב החשמלי אל השלב הבא עם ביצועים מסעירים, טווח נסיעה גדול וטעינה מהירה במיוחד.

ה'מישן E' מציעה הינע חשמלי טהור ללא שום מעורבות של מנועי בערה פנימית, גם לא כמאריכי טווח. פורשה מציינים כי ניצלו את כל הידע שצברו בייצור ה-918 ההיברידית ותרגמו אותו להינע נקי לגמרי. כך למשל שלד ה'מישן E' עשוי מאלומיניום, סיבי פחמן ופולימר חזק חדש אשר שומרים על משקל נמוך והמעטפת החיצונית מתוכננת לאווירודינמיות קיצונית לטובת הפחתת התנגדות האוויר ושיפור כוח ההצמדה.

פורשה מישן E. אתר יצרן
פורשה מישן E/אתר יצרן

600 כ"ס, 500 ק"מ טווח

בכל הקשור לכוח, המכונית החדשה עוברת למערכת חשמלית בתפוקה של 800 וולט במקום - עליה משמעותית ביחס למקובל וסוללת הליטיום יון המתקדמת מוקמת ברצפת הרכב בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים כדי לשפר את מרכז הכובד של הרכב וחלוקת המשקל. מנועים חשמליים מותקנים בתוך כל אחד מהגלגלים (ישנו גם היגוי לכל ארבעת הגלגלים) ומעבירים כוח מדויק לכל גלגל בהתאם לאחיזה וההספק הכללי עומד על יותר מ-600 כ"ס.

טווח הנסיעה שהמכונית החדשה מאפשרת עומד על כ-500 קילומטרים בין טעינות, כאשר טעינת הרכב מתבצעת דרך שקע חשמלי ייעודי (תלת פזי) אשר מסוגל לטעון 80 אחוזים מכוח הסוללה תוך 15 דקות ואלה מספיקים לטווח של 400 קילומטרים. כיאה למכונית פורשה, גם כאן הביצועים מסחררים - פורשה מצהירים על 3.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 12 שניות כדי להגיע ל-200 קמ"ש, אך לא מציינים מה המהירות המרבית. אולם הגרמנים כבר הספיקו להעלותה אל מסלול הנורבורגרינג נורדשלייפה ושם היא עצרה את השעונים על פחות מ-8 דקות להקפה.

פורשה מישן E. אתר יצרן
פורשה מישן E/אתר יצרן

4 נוסעים, 4 דלתות

פורשה החליטו לא להגביל את כל הטוב הזה רק למכונית קופה דו מושבית, אלא ייצרו גוף שבו 4 דלתות וכן ארבעה מושבים נפרדים. אלה יציעו לנוסעים סביבת מחיה איכותית מאוד, עם תצוגה הולוגרפית מתקדמת בדשבורד לנתוני הרכב ועוד. תא המטען נמצא בחזית הרכב ולא באחור כמו במרבית רכבי פורשה ולטענת החברה הוא יהיה שימושי מספיק לשימוש משפחתי. התצורה הזו שמה על הכוונת את המכונית החשמלית המפורסמת של טסלה, אך גם עשויה לרמוז על מחליפה עתידית לפנמרה של פורשה.

נכון לרגע זה, ה'מישן E' מוגדרת כמכונית תצוגה בלבד, אך אין ספק מה הוא הכיוון אליו הולכת היצרנית הגרמנית ולדעתנו, היום בו תשווק החברה מכוניות שפועלות על טהרת החשמל, אינו רחוק כלל. הן לא יהיו עממיות כמובן, אך כן עשויות להצעיד את התעשייה כולה קדימה.

פורשה מישן E. אתר יצרן
פורשה מישן E/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully