וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2015: עיוות בביטוח לאומי ובמנגנון מסוכן של הפחתה במחירי פוליסות החובה

עו"ד וד"ר אסף ורשה, מאמר אורח

18.9.2015 / 8:58

עו"ד וד"ר אסף ורשה מעיר למקבלי ההחלטות על שתי שיטות מקוממות שעולות לנו בכסף ובבריאות גם ב-2015, וכנראה תמשכנה לגבות מאתנו אנרגיות גם בעתיד. עד מתי?

המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
המוסד לביטוח לאומי/ראובן קסטרו

על פי נתוני 'עמותת אור ירוק', בכל שנה נפגעים בממוצע כ-11 אלף בני אדם בתאונות דרכים בדרך לעבודה וחזרה הביתה. חלק בלתי מבוטל מהפצועים יאלצו למצוא את עצמם עומדים מול רופאי הוועדה של ביטוח לאומי, שאת שכרם הוא משלם. בלתי סביר? לחלוטין. גורל קביעת הנכות של הפצועים ניתן בידי גורמים שעשוים להיות מושפעים ולו במעט משיקולים זרים. כבר לפני 14 שנים, וועדה בראשותו של מי שהיה נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט (בדימוס) מ. גולדברג, קבעה כי הצורך בשיפור השירות לציבור הנזקק לוועדות, דורשים שינוי במצב הקיים וכי השינוי יצמצם משמעותית את תחושת אי – הצדק המפעמת בלב חלק מהמבוטחים".

חיזוק להכרח לבצע את השינוי נתקבל מכיוון בית הדין הארצי לעבודה שקבע גם הוא כי יש לתת את הדעת על המצב הבעייתי. כבר 14 שנים ששיקולי תקציב דוחקים לצד את טובת הציבור וסדרי העדיפויות התמוהים יוצרים מצב בו המדינה אינה מאתרת את עשרות המיליונים של השקלים שנדרשים לשם הוצאת הרפורמה.

שיטת ההוזלה המסוכנת של פוליסות החובה לרוכבי דו"ג

מבחן דו גלגלי אפריליה טואנו V4. קובי ליאני
מבחן דו גלגלי אפריליה טואנו V4/קובי ליאני

עלותה הגבוהה של פרמיית ביטוח חובה ממוצעת לדו גלגלי דוחקת רבים מהרוכבים אל עבר קבלת ההחלטה להקטין את הסכום שישלמו תמורת תשלום השתתפות עצמית –וויתור על זכותו של המבוטח לקבל פיצוי עד לסכום ממוצע של 25,000 שקל .

אין ספק כי לו היו המבוטחים מבינים את גודל הסיכון שהם נוטלים ברכישת פוליסה כזו, רבים מהם היו מוותרים על כך, אולם במציאות הקיימת, רוכש הפוליסה אינו מקבל טרום הרכישה הסבר ממצה וברור לגבי העניין, אלא במקרה הטוב, חותם על מסמך שמנוסח באופן לקוני ולבטח אינו מבהיר את ההשלכות של בחירתו.

חוסר הקורלציה בין היקף החיסכון של עד 900 שקלים לבין הפגיעה בפיצוי שיתקבל, אם בכלל, זועק ודווקא במקרה של רוכבי דו"ג, הסבירות כי הם יפצעו בתאונות שיותירו בהם נזק שאינו מכוסה בפוליסה המוזלת – גדול מאוד. הגיעה העת כי יחויבו המבוטחים לחתום על מסמך שמבהיר באופן מפורט את משמעות המעשית והמשפטית של תנית "השתתפות העצמית", שנפגעת באופן בסיסי כשתניית ה"השתתפות העצמית" מרחפת על הפוליסה.



הכותב מומחה לדיני ביטוח ונזיקין

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully