וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה דאסטר מקבל תיבת הילוכים חצי אוטומטית

17.9.2015 / 10:39

דאצ'יה הציגה את רכב הפנאי דאסטר מצויד בתיבת הילוכים מסוג Easy-R, חצי אוטומטית ללא מצמד. תגיע לישראל?

דאצ'יה דאסטר תיבת הילוכים רובוטית. יצרן, ניר בן טובים
דאצ'יה דאסטר, עכשיו גם עם תיבת הילוכים אוטומטית/ניר בן טובים, יצרן

במסגרת סדרה של חידושים קוסמטיים סמליים, נחשף בימים האחרונים דאצ'יה דאסטר TCE עם תיבת הילוכים חצי אוטומטית שנקראת בקרב בעלת הבית רנו Easy-R. התיבה מצויה למעשה בכמה דגמי דאצ'יה מקבילים, בהם לוגאן וסטפויי אך זו הפעם הראשונה שהדאסטר מרחיב את ההיצע מעבר לשימוש בתיבה ידנית רגילה עימה נמכר גם בישראל.

תיבת ה-Easy-R מחוברת למנוע ה-1.2 ל' טורבו לו 90 כ"ס, והיא נעזרת בחמישה יחסי העברה. התפעול של התיבה נעשה ללא מצמד, בדומה למשל לטווינגו של שנות ה-90, כאשר לנהג בחירה בין מצב אוטומטי למצב ידני. המחשב בוחר את ההילוך המתאים ביותר כדי לשמור על צריכת דלק נמוכה, אך אם הנהג מעדיף לבחוש בתיבה בעצמו (סוג של טיפטרוניק עם פעולה רגילה), הוא יכול לקבע את המתג על M, ולנוע על רצועת הסל"ד בחופשיות ולנצל את עקומת הכוח לטובת ביצועים טובים יותר.

דאצ'יה דאסטר תיבת הילוכים רובוטית. יצרן, ניר בן טובים
דאצ'יה דאסטר תיבת הילוכים רובוטית/ניר בן טובים, יצרן

הנתונים של דאסטר מלמדים על צריכת דלק ממוצעת של קרוב ל-20 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ופליטת המזהמים נאמדת ב-109 גק"מ. ברנו מדווחים כי התיבה תהיה זמינה ממש בקרוב, וכי המחירים כמקובל במותג הרומני יהיו "נגישים לקהל".

מבט קצר על החידושים הויזואלים, מעלה כי הדאסטר זכה לתוספות מזעריות ברשימת הגוונים והחישוקים, ובפנים תהיינה כמה מערכות מולטימדיה מעודכנות ומצלמת רוורס מקורית משופרת. אין זה מפתיע בסך הכול, היות והדאסטר שודרג משמעותית ב-2013.

מהיבואנית לישראל קרסו מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי הנושא נמצא כרגע בבדיקה מול היצרן. אם אכן יגיע לכאן דאסטר חצי אוטומטי ב-2016, יהיה זה חיזוק משמעותי לרכב הפנאי-שטח, שכן מתחילת השנה, נמסרו בארץ קרוב ל-770 דגמי דאסטר על דוח פי איגוד יבואני הרכב. כיום, נמכר דאסטר עם תיבה ידנית בישראל במחיר התחלתי של 90 אלף שקלים.

עוד באותו נושא:
קרסו מוטורס תממש את הפוטנציאל שלה?
רנו מציגה טנדר שמבוסס על דאסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully