וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4X4 על מאדים: לנאס"א יש מה ללמוד מ"להציל את מארק וואטני"

20.9.2015 / 12:19

מאט דיימון מככב בסרט המדע בדיוני "להציל את מארק וואטני" אודות אסטרונאוט שנאלץ לשרוד את מאדים לאחר שנחשב מת וננטש. צוות ההפקה מסביר על רכב השטח הקשוח שפותח כדי להתמודד עם תלאות הצילומים

אתר יצרן

בסרט מדע בדיוני חדש בשם "להציל את מארק וואטני" שיעלה לאקרנים בארץ ב-1.10.15, מגלם מאט דיימון ("זהות אבודה", "הכשרון של מר ריפלי") אסטרונאוט שנחשב בטעות למת בעקבות תקרית על מאדים ונותר שם בגפו כדי לנסות ולשרוד את האקלים העוין של הכוכב האדום. הסרט מבוסס על רומן של אנדי וויר מ-2011 ("איש המאדים"), והוא מבוים על ידי רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "הנוסע השמיני", "בלאק הוק דאון").

לאורך ההיסטוריה של הקולנוע היו משופעים סרטי מדע בדיוני בכלי רכב שתוככנו כדי לשקף את ההישגים הטכנולוגיים של התקופה (לרוב איפשהו במאה ה-21 ומעלה). במאי הסרט רידלי סקוט הנו למוד ניסיון עם המצאות שפותחו בלעדית לסרטיו כחלק מהנוף העתידני, וגם הפעם לא וויתר על ההזדמנות לחלוק עם הצופים את חזונו. אחד מכלי הרכב המפורסמים ביותר שלו הוא ה-APC שהשתתף ב-"הנוסע השמיני 2", ופותח על בסיס רכב גרירה של מטוסים (AT777) ושימש להסעת צוות התקיפה באחת מסצנות האקשן המסעירות ביותר בסרט (כן, זה לא היה מודל מוקטן).

ב"להציל את מארק וואטני", סקוט שוב מנצל את כישוריו למזג בין מציאות לדמיון ולוקח רכב חקלאי עליו הרכיבו מעטפת שהולמת את מה שלטעמו אמור להיות ה"ROVER" האמיתי של מאדים בעתיד הרחוק. לא הרבה פורסם על הרכב עצמו מלבד העובדה שהוא מצויד במערכת מתלים עצמאית וגלגלי ענק שמסוגלים להתמודד עם מחייה במדבר.


הסרט צולם במשך 70 ימים (החלו בנובמבר אשתקד) בעיקר בהונגריה, אבל גם באיזור ואדי רום בירדן (בזכות מישוריו האדומים). דגש מיוחד ניתן לפרטים המדעיים בסרט, ולכן גויס לפיקוח והכוונה מהנדס נאס"א ג'יימס גרין, מנהל מחלקת כוכבי הלכת בסוכנות החלל האמריקנית. היקף ההשקעה בסרט נאמד ב-108 מיליון דולר.

עוד משתתפים בסרט: ג'סיקה צ'סטיין, ג'ף דניאלס, מייקל פניה, קייט מארה, שון בין, סבסטיאן סטאן וצ'טוול אג'ופור. אורכו של הסרט כ-141 דקות.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully