וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח לרכב, ושאלתם את "גוגל"

1.10.2015 / 8:07

בדקנו עם גוגל מה השאלות שהכי עניינו את הישראלים בתחום ביטוח הרכב וביקשנו מהמומחים של ביטוח ישיר להשיב עליהן. לגזור ולשמור

ביטוח לרכב. Shutterstock, ניר בן טובים
ביטוח לרכב/ניר בן טובים, Shutterstock

כמה פעמים שאלתם את עצמכם מה בכלל ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח מקיף? ובכן, אתם לא לבד. מסתבר שנושא ביטוח הרכב מעסיק מאוד את הישראלים. פנינו לגוגל אשר בדקה עבורנו באמצעות גוגל טרנדס מה הן עשרת השאלות המחופשות ביותר בתחום ביטוח הרכב (בחודשים ינואר-יולי 2015). בכדי להשלים את המשימה, ביקשנו ממומחי ביטוח ישיר לעשות סדר אחת ולתמיד ולענות על השאלות הללו.

רענן סעד, משנה למנכ"ל ביטוח ישיר' מציין כי "בבחינת השאלות המחופשות ביותר בגוגל בתחום ביטוח הרכב, ראינו שהלקוח הישראלי מחפש כיום תשובה לכל שאלה באופן עצמאי, החל ממידע כללי ופירוש של מושגים בסיסיים, דרך חיפוש מידע אישי ועד הסבר על ביצוע פרוצדורות בירוקרטיות. בעוד שהשאלות ברשת רבות, קשה לפעמים לדעת מתי מדובר בתשובה המוסמכת ומתי בספקולציות או ניחושים".
השאלות והתשובות המקצועיות עליהן לפניכם.

מה זה ביטוח חובה? מה זה ביטוח מקיף? מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח מקיף?

ביטוח חובה לרכב, כשמו כן הוא, הינו מוצר ביטוחי שכל בעל רכב בישראל מחויב לרכוש מתוקף החוק. סוג ביטוח זה מקנה הגנה מפני נזקי גוף שעלולים להיגרם לכם, לנוסעים שאתכם ולהולכי רגל, בכדי למנוע מצבים בהם אנשים בישראל ייפגעו בלי אפשרות למימון הטיפול הרפואי בהם.

ביטוח מקיף לרכב מכונה כך משום שהוא מקיף מגוון רחב של מקרי נזק שעלולים להיגרם לרכב שלכם או לרכב אחר בו פגעתם כתוצאה מתאונה, גניבה, שריפה ועוד. חברות הביטוח השונות נוהגות להציע במסגרת הביטוח המקיף מגוון כיסויים, דבר המסייע לכל נהג להתאים אותה לצרכיו האישיים.

מה מכסה ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' מכסה אתכם בגין נזק שרכבכם גרם לרכב או לרכוש אחר. פגעתם במכונית של השכן? לא נעים, אבל אם ברשותכם ביטוח צד ג' חברת הביטוח תפצה את הצד השלישי בגין הנזק שנגרם לו.

עוד באותו נושא

מה מייקר את עלויות ביטוח הרכב?

לכתבה המלאה

כמה עולה ביטוח חובה לרכב?

בעבר, היה תעריף ביטוח החובה קבוע לכלל החברות. כיום, עלות ביטוח החובה מפוקחת אך משתנה מחברה לחברה בהתאם לנתוני הנהגים ברכב (גיל הנהגים, עבר ביטוחי וכו') ונתוני הרכב עצמו (סוג הרכב, נפח מנוע, אמצעי מיגון וכו'), זאת במטרה להגביר את התחרותיות בענף הביטוח.

על מנת לעודד צרכנות נבונה, אתר משרד האוצר מפעיל מחשבון ביטוח חובה המציג את תעריפי חברות הביטוח השונות ובכך מאפשר לכל נהג בישראל להשוות מחירים בקלות.

כמה עולה ביטוח רכב לנהג חדש?

כשמדובר בביטוח רכב הניסיון משחק תפקיד מרכזי, לצד מגוון פרמטרים אחרים המשפיעים על עלותה הסופית של הפוליסה. לכן, ביטוח רכב לנהג חדש יהיה על פי רוב יקר יותר מהממוצע. הסיבה לכך נעוצה במחקרים סטטיסטיים בארץ ובעולם שמצאו כי נהגים צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים מוותיקים. בתרגום למספרים: לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהגים צעירים מעורבים בכ-20% מכלל תאונות הדרכים בישראל, על אף שהם מהווים כ-15% בלבד מסך אוכלוסיית הנהגים הכללית.

מאיזה סכום שווה לעשות ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף לרכב כולל כיסוי לנזקים שעלולים להיגרם לרכבכם וכן נזקים לרכב אחר בעת תאונה. מאידך, ביטוח צד ג' מקנה הגנה רק מפני הנזק שנגרם לרכב אחר ולכן הוא יעיל בעיקר עבור בעלי רכבים שהשווי הכספי שלהם נמוך.

מומלץ לבטח בביטוח מקיף רכבים ששווים עולה על 20,000 שקלים, אך כמובן שהסכום משתנה בהתאם לרגישות של אדם כזה או אחר לסיכונים.

האם אפשר לעשות ביטוח חד-יומי לרכב?

ביטוח רכב ליום אחד פחות נפוץ בשוק הביטוח. בדרך כלל הצורך בביטוח לזמן קצר הוא הוספת נהג חדש או צעיר לפוליסה קיימת, למספר ימים. הדבר נפוץ במיוחד בקרב חיילים השבים לחופשה בסופי שבוע ורוצים לנהוג ברכב המשפחתי או שימוש חד פעמי של עובד ברכב המעביד או אורח מחו"ל שמגיע לביקור. במקרים אלה ניתן לרכוש כיסוי למספר ימים וישנן חברות ביטוח המאפשרות הוספת נהג נוסף בזמן אמת, באמצעות האינטרנט או הטלפון הסלולארי.

מה העונש על נהיגה ללא ביטוח חובה? מה הדין בתאונה ללא ביטוח?

ביטוח חובה, כמשתמע משמו, הינו ביטוח מחייב על פי החוק בישראל. מטרתו לבטח אתכם מפני נזקים גופניים שיכולים להיגרם לכם, לנוסעים שאתכם ולהולכי רגל שיכולים להיפגע מרכבכם, בכדי למנוע מצבים בהם אנשים ייפגעו מבלי שיהיה מי שיממן את הטיפול בהם. נסיעה ללא ביטוח חובה מהווה עבירה. אדם אשר נתפס נוהג ללא ביטוח חובה, יזומן ככל הנראה לבית המשפט ועשוי להיגזר עליו קנס כספי משמעותי שמטרתו להתריע מפני נהיגה ללא ביטוח בעתיד.

מתי ביטוח חובה נכנס לתוקף?

ביטוח החובה תקף מיד לאחר ששולם על-ידי המבוטח, אך לא לפני התאריך הנקוב בתעודת הביטוח כתאריך תחילת הביטוח (בתחילת חודש או במיידי).

האם אפשר לעשות טסט לרכב בלי ביטוח?

לא. כאשר ניגשים למבחן רישוי שנתי (טסט) צריכים להציג רישיון רכב בתוקף, תעודת זהות של בעל הרכב (או ייפוי כוח שלו) וביטוח חובה בתוקף. ללא אחד מאלה, הרכב לא יורשה להיכנס לביצוע מבחן הכשירות במסלול שבמכון הרישוי.

איך מדווחים לחברת הביטוח על תאונה?

אירוע ביטוחי אינו חוויה נעימה, כך גם כשמדובר בתאונת דרכים. על מנת לדווח לחברת הביטוח על תאונה שהייתם מעורבים בה, חייגו מכל טלפון למוקד הטיפול בתביעות של חברת הביטוח סמוך ככל הניתן למועד המקרה עצמו ומסרו פרטים אודות התאונה. מכאן, הנציגים המיומנים כבר ינחו אתכם בדיוק כיצד לפעול על מנת לקבל את הפיצוי ולחזור לשגרה בהקדם האפשרי.

עוד הרבה משפט וביטוח בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully