וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: אודי A4 החדשה

אודי A4 החדשה משפרת את הכוח ב-25 אחוזים ומורידה 21 אחוזים בזיהום האוויר, משנה עיצוב ומשילה משקל. נהגנו בה לראשונה בהשקתה העולמית באיטליה

צילומים: קובי ליאני, יצרן

השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015. קובי ליאני
נהיגה ראשונה באודי A4 החדשה/קובי ליאני

אודי A4 החדשה נשארה קצת מאחור בשנתיים האחרונות. אמנם זה לא התבטא לגמרי במספרי המכירות, אבל כשב.מ.וו הציגו את הסדרה 3 ואף הספיקו לרענן אותה וגם מרצדס חידשו את ה-C קלאס ואפילו לקסוס הצעירו את ה-IS, המשפחתית היוקרתית של אודי נראתה מבוגרת ביחס לאחרות. אבל כעת, אחרי קפיצה קטנה לוונציה ועצבים רופפים עם חברת התעופה "אל איטליה", אנחנו נוהגים לראשונה בדור התשיעי של ה-A4. זה שמבטיח להשתפר בכל היבט, להקטין את הפגיעה בסביבה וגם לעלות מדרגה במרחב המחיה ואיכות החיים.

השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015. קובי ליאני
השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015/קובי ליאני

המכונית הכי חשובה של אודי

בתוך תא הנוסעים מוצאים סביבה דומה לזו של הפאסאט החדשה, שכוללת דשבורד עם הפסים הרוחביים שמשלימים את פתחי המיזוג

אם פותחים את ספר ההיסטוריה של אודי ומחפשים את משפחת המשפחתיות הגדולות, מגלים שה-A4 נמכרה ב-12 מיליון יחידות מאז 1972, מה שהופך אותה למשפחת המכוניות הנמכרת ביותר באודי. מאחר והיא כל כך חשובה וכל כך משמעותית בתחרות מול שאר מקבילותיה, אודי בחרו להעבירה אבולוציה מדודה ומתבקשת ולא לכלול בה מהפכות של ממש. כך למשל בזכות שימוש נרחב באלומיניום, היא משילה 110 קילוגרמים ממשקלה (120 ק"ג בדגם הסטיישן) ובניגוד לטרנד הצמיחה המשמעותי ביותר בממדים, ה-A4 מתארכת רק בסנטימטרים בודדים (473 ס"מ) ומגדילה בהתאם את בסיס הגלגלים (282 ס"מ) כדי להאריך במעט יותר משני סנטימטרים את המרחב לרגליים מאחור.

מבחינת העיצוב, הפיסול הכללי המוכר של ה-A4 שמלווה אותה כבר שנים (מכסה תא מטען קצר, גג מעוגל ויחידות תאורה רוחביות) נשמר כמעט לגמרי, אבל קל לראות בשינויים בגריל שהתחדד והובלט, בקמט שנוסף לדלתות והעיצוב החדש לאגזוזים והפנסים.

בתוך תא הנוסעים מוצאים סביבה דומה לזו של הפאסאט החדשה, שכוללת דשבורד עם הפסים הרוחביים שמשלימים את פתחי המיזוג וכמובן חומרים טובים וגימור מוקפד מאוד. לוח המחוונים בנוי כעת בדומה לזה של ה-Q7, כלומר מסך בגודל 12 אינץ' שמקרין נתונים מגוונים וישנו מסך נוסף בגודל 8 אינץ' במרכז הדשבורד. בין המושבים ניתן יהיה לקבל מתקן לטעינה אינדוקטיבית לסמארטפונים שתומכים ואודי מספרים כי בידוד הרעשים של הקבינה זהה במכונית זו לזה של ה-A8 הגדולה והיקרה בהרבה. אולם למרות ממדי הרוחב (184 ס"מ) וגובה של 143 ס"מ, תא הנוסעים של ה-A4 מעביר תחושה הדוקה יותר מהצפוי, גם לרוחב וגם במרחב מאחור, כאשר ברכב נוסעים ארבעה מבוגרים. תא המטען גם הוא מקבל רק ציון בסדר עם 480 ליטר בנפח, אך עם פתח עם רוחב של מטר שלם.

השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015. קובי ליאני
השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015/קובי ליאני

שבעה מנועים

בשל חשיבותה וגודלו של הקהל אליו היא פונה, ה-A4 החדשה מתחילה את דרכה עם לא פחות משבעה מנועים בהיצע - שלושה בנזיניים וארבעה דיזלים, רמז לייעודה הברור לשיווק בעיקר באירופה חובבת הדיזל. לדברי אודי, המנועים יחלו ב-150 כ"ס ויגיעו בשלב זה (עד להופעה רשמית של גרסאות ה-S) להספק של 272 כ"ס. המספרים האלה מייצגים עליה של 25 אחוזים בהספקים לעומת דור המנועים הקודם, אך גם ירידה של 21 אחוזים בפליטת המזהמים, שמתאימים לתקן יורו 6.

בין המנועים הבולטים נמצא מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר שצורך ליטר סולר לכל 27 קילומטרים, מנוע דיזל נוסף בנפח 3.0 ליטר שמפיק 2018 או 272 כ"ס בהתאם לגרסה, מנוע בנזין טורבו בנפח 1.4 ליטר שצורך ליטר דלק לכל 20.4 ק"מ (114 גק"מ) ומנוע אחרון, בנזין בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 190 כ"ס, אך צורך ליטר דלק לכל 20.8 קילומטרים ופולט 109 גק"מ CO2 בלבד, בזכות טכנולוגיית שריפת דלק חדשה. בצד תיבות ההילוכים נמצאות תיבת כפולת מצמדים (לראשונה בהנעה קדמית ברכב זה), תיבת טיפטרוניק אוטומטית ותיבה ידנית לבחירה.

באירוע ההשקה הזדמן לנו לנהוג בשתי גרסאות בנזיניות עם תיבה כפולת מצמדים, לאחת 252 כ"ס (5,000-6,000 סל"ד) ו-37.7 קג"מ (1,600-4,500 סל"ד) עם מערכת קוואטרו (הינע לכל הגלגלים) והשניה, עם מנוע הבנזין 2.0 ליטר החדש והחסכוני שלו כאמור 190 כ"ס (4,200-6,000 סל"ד) ו-32.6 קג"מ (1,450-4,200 סל"ד). הבדלי הכוחות בין שתי הגרסאות ניכרים כמובן, אך אף אחת מהשתיים אינה ניתנת להגדרה כאיטית חלילה.

השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015. אתר יצרן
השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015/אתר יצרן

עצבנות מעט מלאכותית

הינע לכל הגלגלים מבטיח שבהאצה מעמידה, שום גלגל לא מסתחרר לחינם ותוך 5.8 שניות רואים על לוח המחוונים את הספרות 100 קמ"ש

גרסת ה-252 כ"ס זריזה מאוד והמנוע נמרץ ומגיב בנחרצות לכל לחיצה על דוושת הדלק. הינע לכל הגלגלים מבטיח שבהאצה מעמידה, שום גלגל לא מסתחרר לחינם ותוך 5.8 שניות רואים על לוח המחוונים את הספרות 100 קמ"ש. התגובה המידית של המנוע לדרישה לכוח מאפשרת גם לעקוף במהירות ומשווה למכונית תכונות ספורטיביות למדי שמגובות גם מצד מתלי הרכב - רכבי המבחן הגיעו ברמת אבזור גבוהה שכוללת גם בורר מצבי נהיגה שמקשיח את המתלים או מרכך כמובן, בהתאם.

אודי שינו מאוד את מאפייני הניהוג של ה-A4 החדשה לעומת קודמותיה. בזמן שאלה האחרונות היו רכות ובוגרות מאוד באופיין, זו החדשה מעבירה תחושה עצבנית בהרבה, כאילו מנסה להקרין שובבות ספורטיבית לידיים. אודי עשו זאת על ידי התקנת מערכת היגוי מהירה יותר (כשני סיבובי הגה מנעילה לנעילה), אך הדבר אינו מגובה בדיוק או בתחושה תואמים ולכן ישנה הרגשה מלאכותית ועצבנית למדי בשינויי כיוון עמה.

גרסת ה-2,0 ליטר נעימה יותר, גם בזכות הרגזנות המופחתת במנוע וגם הודות לשימוש בחישוקים שאינם בקוטר של 19 אינץ' עם צמיגים דלי דופן. גם ללא שימוש בהינע לכל הגלגלים, תוך 7.3 שניות גרסה זו תגיע ל-100 קמ"ש, תעקוף בקלות מכוניות שמאטות את דרכה ועדיין תציע נסיע החלקה ונעימה בשיוט סביב המהירות החוקית, גם כאשר בה מותקן אותו הגה מהיר ורגיז.

השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015. אתר יצרן
השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015/אתר יצרן

בקרוב בישראל

ה-A4 החדשה תגיע בקרוב לישראל ותכניס את אודי שוב לתחרות בפלח השוק המדובר, רגע לפני שמתחילה השנה החדשה וזהו תזמון שעשוי לשחק מאוד לידי צ'מפיון מוטורס בקרב מול שאר יבואניות הפרימיום. שלוש גרסאות הבנזין של ה-A4 ימצאו את דרכן אלינו, ה-1.4 150 כ"ס, 2.0 190 כ"ס ו-2.0 252 כ"ס, אך בשל המיסוי שמפלה לרעה את מנועי הדיזל, ספק אם יחידות הנעה מצוינות אלה יגיעו לישראל.

טרם הובהר לנו מה יהיה מחירן של הגרסאות השונות או מה תכלולנה רמות האבזור, אך אנו מקווים כי הפעם רשימת אבזור הבטיחות הארוכה מאוד, בדומה לזו שיכולה להיות מוצעת ב-Q7, כן תמצא את דרכה ולא רק בגרסאות היקרות ביותר. מיד עם הגעת המכונית החדשה לישראל, נבצע בה נהיגת מבחן מקומית להתרשמות מעמיקה יותר.

הכתב היה אורח חברת צ'מפיון מוטורס

השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015. קובי ליאני
השקה אודי A4 החדשה דור 9. ספטמבר 2015/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully