וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'מפיון מוטורס בתגובה לתרמית פולקסווגן: "מדובר במנועי דיזל מהדור הקודם"

24.9.2015 / 16:39

היבואנית לישראל מפרסמת תגובה ראשונה לפרשיית ההונאה במנועי הדיזל של פולקסווגן. ברקע, גם מנועי פורשה ייבדקו

פולקסווגן קרוס-קופה. frank augstein, AP
מרטין ויינטרקון. המנכ"ל שפוטר בעקבות הונאת המנועים בפולקסווגן/AP, frank augstein

יבואנית דגמי פולקסווגן לישראל צ'מפיון מוטורס מפרסמת היום (חמישי) הודעה רשמית בעקבות סקנדל מנועי הדיזל בפולקסווגן שהוביל אמש (רביעי) להתפטרותו של מנכ"ל החברה מרטין ווינטרקון. כזכור, פולקסווגן נאשמת בכך שתוכנה במנועי הדיזל (TDI) של כלי הרכב שלה מרמה את בקרת פליטת זיהום האוויר בעת מבחנים שמבוצעים על ידי הרשויות בארה"ב. התוכנה יודעת לזהות אם המכונית פועלת בתנאים מציאותיים או שמא נמצאת במכון רישוי, וכך למעשה מסוגלת להתאים את הפרמטרים לפי התקן הנדרש.

בשלב זה, עושה רושם שהתופעה מוגבלת למכוניות שנמכרו עם מנועי דיזל בארה"ב, ולשם הבהרת הנושא מוציאה היבואנית לישראל הצהרה לכלי התקשורת אודות השלכות אפשריות על השוק בישראל: "בהמשך לפרסומי היצרן מהימים האחרונים בעניין מדידת פליטת מזהמים, הרי שמדובר בחלק ממנועי הדיזל מהדור הקודם. בנוגע למספר כלי הרכב המעורבים שנמכרו בעבר בישראל, אנו ממתינים לפרטים נוספים מהיצרן. יש לציין כי בהתאם לפרסומי היצרן, אין כל השפעה על התנהגות הכביש של רכבי הדיזל הרלוונטיים. צ'מפיון מוטורס נמצאת בקשר שוטף עם היצרן ומשרד התחבורה ותעדכן במידע רלבנטי שיהא בידה".

מי שחתומים על החשיפה הם חוקרים ממכון הדלקים האלטרנטיביים באוניברסיטת מערב וורג'ינה בארה"ב. במסגרת הדגמה שביקשו לבצע בפני עמיתיהם אודות מנועי דיזל ופליטת המזהמים בהם - בעיקר בדקו את פליטת ה-NOx המסוכנת, גילו חוסר התאמה חריג בין הנתונים שתועדו בכביש לבין הנתונים במעבדות. בראשית החקירה, נבדקו מנועי 2.0 ל' טורבו דיזל 4 צילינדרים, אך לאחר מכן הורחבו המבדקים למנועי 3.0 ל' טורבו דיזל V6, הקיימים גם באודי וכן בפורשה קאיין.

לאחר שהנתונים פורסמו הורו הרשויות בארה"ב לפולקסווגן לבדוק את הנושא, ותוך זמן קצר התגלה שלמעלה מ-11 מיליון כלי רכב בעולם מצוידים במנוע ה-TDI המדובר. הקונצרן הקצה 6.5 מיליארד יורו לטפל בליקויים, ועל רקע הדברים צללה מניית החברה והמנכ"ל התפטר לאחר שהבין שעליו לקחת אחריות. גם מנכ"ל פולקסווגן אמריקה, מייקל הורן ככל הנראה יפוטר בקרוב.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully