וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף קטן: לבנקים לא משתלם לעקל קטנועים

30.9.2015 / 7:45

לבעל קטנוע בישראל עדיף להיות חייב כסף לבנק ולא לרשות המיסים. עשרות כלים בלבד מול אלפי מכוניות הגיעו לכונסי נכסים

מחאת הרוכבים בנתיבי איילון. קובי ליאני
מחאת הרוכבים בנתיבי איילון/קובי ליאני

מספר זניח של 26 קטנועים הוצאו לכינוס במהלך שנת 2015. מרביתם, בשל חובות לרשות המיסים. זאת בניגוד לאלפי כלי רכב שנמכרו לאחר שעוקלו בשל חובות לבנקים ולגורמים מסחריים אחרים. הנימוק לכך: עלויות הכינוס הגבוהות שמפחיתות את הכדאיות והיכולת העצמאית של המדינה לממש את הליך הכינוס - ללא צורך בהסתייעות בגורמים חיצוניים.

מנתוני חברת כונס הנכסים כונס פרי שמפורסמים בוואלה רכב ! בבלעדיות, עולה כי מתחילת השנה, הגיעו למגרשים בהם מוצגים כלי רכב מעוקלים רק 26 קטנועים, זאת בניגוד לכמעט 2,000 מכוניות שהוצאו השנה לכינוס. עפ"י ממצאי החברה, מתחילת השנה הוצאו למכירה 10 קטנועים של המותג קימקו, וכן 7 קטנועים של המותג פיאג'ו, 5 קטנועים של המותג פג'ו כמו גם קטנוע קוואסקי.

לדברי יואל אוחיון וניב מרציאנו, מנכ"לים משותפים של חברת כונס פרי "ההסבר לשיעור הזניח של מכרזי כינוס נכסים של קטנועים די פשוט: "הציבור אינו נוטל הלוואות לרכישת דו גלגלי מהבנקים באותה התדירות שהוא נוטל לצורך רכישת מכוניות ולרוב, עיקר ההלוואות מהבנקים ניתנות לצורך רכישת כלים רבים במכירה אחת מרוכזת - בעיקר במקרים של פיצריות או חברות משלוחים. גם כאשר מדובר על הלוואה לגורם פרטי שרוכש כלי בודד, חוסר הכדאיות של הבנק לממש את הכלי בהליך של כינוס, יוצר מצב בו הוא מעדיף שלא לפעול באופן הזה. מנגד, רשות המיסים אינה זקוקה לעורכי דין חיצוניים לצורך מימוש הרכב, בקלות רבה הם מעקלים את הכלי שמובא לאחר מכן לאחד מהמחסנים שלהם, בו הוא מוצג למכירה, לעיתים במחירי מינימום. בסופו של דבר, מסביר יואל אוחיון כי בכל הנוגע לסיכון שבמכירת הרכב לאחר שעוקל , עדיף להיות חייב כסף לבנק ולא לרשות המיסים".

קטנועים שעוקלו בישראל. כונס פרי, מערכת וואלה! NEWS
קטנועים שעוקלו בישראל/מערכת וואלה! NEWS, כונס פרי

לדברי עו"ד בני כהן, שותף במשרד עוה"ד דורה, כהן, ויצמן – מהמשרדים המובילים בארץ בתחום הכינוסים "מדובר על שיקול טהור של עלות תועלת שכן מבחינת כונסי הנכסים, שכר הטרחה שישולם להם זהה, בין אם מדובר על רכב יוקרה ובין אם מדובר על קטנוע 125 סמ"ק. בפועל, הליך הכינוס מצריך ביצוע של שורת פעולות על מנת לבצע את ההתמחרות שבסופה יימכר הכלי ובשורה התחתונה - זה אינו משתלם, לבטח כאשר במקרים רבים, המחיר שמשולם בסופו של הליך על הכלי, נמוך ממחירו הרשמי. אין טעם והיגיון להשקיע מאמץ".

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קטנועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully