וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה רומזת על יורשת רוחנית למכונית הספורט RX8

30.9.2015 / 11:19

מאזדה שחררה קדימון למכונית ספורט חדשה בעלת מנוע רוטורי שתופיע במסגרת תערוכת טוקיו בקרוב. האם זו ה-RX8 החדשה?

מאזדה קונספט. יצרן, ניר בן טובים
מאזדה קונספט. קדימון למכונית ספורטיבית חדשה/ניר בן טובים, יצרן

מאזדה פרסמה היום (רביעי) תמונת טיזר (קדימון) למכונית ראווה חדשה שתופיע במסגרת תערוכת הרכב ה-44 בטוקיו שתפתח בסוף חודש אוקטובר. מומחים בענף הרכב ביפן גורסים שזו עשויה להיות היורשת של ה-RX8 שנגנזה בשנת 2012. מאזדה מתארת את הקונספט כרכב שמשלב את "מסורת החברה, האותנטיות והמהות ההיסטורית של דגמי הספורט של המותג בגוף אחד".

מתמונת הקדימון אנו למדים שהעיצוב מותח קו מחבר לנוסח של הדגמים הקודמים בסדרות ה-RX המיתולוגיות. משמע, מכסה מנוע ארוך, קו תקרה נמוך מאוד, ישבן בסגנון מרכב "פסטבק" ויחידות תאורה כפולות מופרדות (עם אזכור קל ל-RX8).

יחידת ההנעה ברכב הקונספט נותרה עדיין בגדר תעלומה, על אף שזו לכאורה ממשיכת דרכה של ה-RX8 בעלת המנוע הרוטורי (וואנקל). מאזדה מאוד מתגאה ביכולותיו של המנוע הזה מאז הציגה אותו ב-1967 בקרביה של מאזדה S110. פעולותו שונה ממנו בנזין רגיל בכך שבמקום בוכנות סטנדרטיות, הבערה מתבצעת על ידי תנועה סיבובית. יתרונותיו הם במשקל מופחת משמעותית וחילוץ הספק גבוה מאוד מנפח קטן.

מאזדה RX8. אתר יצרן
מאזדה RX8/אתר יצרן

במאזדה דנו ארוכות בשנתיים האחרונות בפוטנציאל הגלום במנוע רוטורי - במיוחד ביכולותו לתמוך במנועים היברידיים, כפי שנשקל עבור מאזדה 2 החדשה. מהנדס החברה הראשי, מאסימיצ'י קוגאי, אמר השבוע ל'בלומברג' כי הטכנולוגיה עדיין נמצאת בשלבי ניסוי, ולכן הם רחוקים מלצאת בהכרזות חגיגיות.

בתוך כך, בכירים רבים במאזדה, בהם המעצב הראשי איקו מדיאה ("קודו דיזיין"), היו שמחים לראות את סדרות ה-RX חוזרות לחיים אחרי הפוגה ארוכה, בין אם זו ה-8 או ה-7. בראיון שהעניק לכלי התקשורת ביפן, סיפר כי ישנה התעניינות גוברת מצד לקוחות מאזדה במנוע הרוטורי, אך הדגיש כי בשלב זה החברה צריכה להתמקד ב"לחם והחמאה - מנועי הסקיי אקטיב", כך לדבריו.

בינתיים, ממלאת את החוסרים מאזדה MX5 החדשה, שלפי כל הביקורות בעולם מצליחה גם להיות טובה בהרבה מקודמתה וכן לשחזר את התחושות הנוסטלגיות של הדגם המקורי משנות ה-80 המאוחרות.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully