וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר פולקסווגן המיועד: שערוריית "דיזלגייט" - סכנה קיומית לחברה

5.10.2015 / 12:55

האנס דיטר פוטש, אמר את הדברים ברקע לקמפיין ענק של פולקסווגן בתקשורת בגרמניה, שבו היא פונה ללבו של הציבור בהבטחות לרכוש בחזרה את אמונו לאחר שערוריית זיהום האוויר ב-11 מיליון רכבי החברה

פולקסווגן. AP
פולקסווגן/AP

היו"ר המיועד של חברת פולקסווגן, האנס דיטר פוטש, אמר כי שערוריית זיהום האוויר ברכבי הדיזל בפולקסווגן היא סכנה קיומית לחברה. הדברים נאמרו ברקע לקמפיין ענק של פולקסווגן בתקשורת בגרמניה, שבו היא פונה ללבו של הציבור בהבטחות לרכוש בחזרה את אמונו.

ליצרנית הרכב הגרמנית קיים דד-ליין עד יום רביעי הקרוב להציג תוכנית מפורטת לתיקון 2.8 מיליון כלי רכב מזהמים בגרמניה ופוטש אמר למנהלים בחברה כי הוא בטוח שהחברה תצא מהמשבר בהצלחה עם הרבה מאמץ.

הפרשה התפרצה ב-18 בספטמבר, אז הרגולטורים בארה"ב גילו פערים משמעותיים בין תוצאות מבחני הפליטה הרשמיים של כלי רכב עם מנועי דיזל של פולקסווגן לבין תוצאות הפליטה בתנאי אמת. לאחר חקירה של הרשויות הודתה פולקסווגן כי התקינה תוכנה ייעודית במחשב המנוע, שמזהה שהרכב נמצא במבחן זיהום אוויר ומשנה זמנית את מאפייני המנוע כדי להפחית פליטה. במילים אחרות, החברה ניסתה להונות את מבחני התקינה הרשמיים.

מדובר ב-11 מיליון רכבים של החברה שפולטים מזהמים מזיקים בשיעור של עד פי 40 מהתקן האמריקאי. המשבר חתך כמעט 34 מיליארד דולר משוויה של החברה הגרמנית.

המנכ"ל הנכנס של פולקסווגן, מיטאס מולר, הכריז שהוא אמון על תיקון הנזק, והחברה יצאה בקמפיין נרחב בעיתוני גרמניה עם הכותרת: "אנחנו רוצים להגיד רק דבר אחד - נעשה כל כדי לרכוש בחזרה את אמונכם".

אתמול קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ניסתה להגן על המוניטין של התעשייה הגרמנית בעקבות פרשת "דיזלגייט" בפולקסווגן, ואמרה כי הסקנדל סביב פרשת הזיופים בפולקסווגן הוא "דרסטי" אבל הוא לא רחב ועמוק עד כדי כך שיכתים ויפגע במוניטין הטוב של התעשייה הגרמנית ככלל.

"אני חושבת שהפרשה המצערת הזאת לא תפגע בגרמניה כמקום שטוב לעשות בו עסקים. הביקוש לעסקים בגרמניה ולמוצרים תוצרת גרמניה ימשיך להיות גבוה", אמרה מרקל. עוד אמרה הקנצלרית כי היא מקווה שאנשי פולקסווגן יפתרו את המשבר מהר וימסדו בחברה אווירה של שקיפות וטוהר מידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully