וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי EX קונספט: עתיד חשמלי וירוק

11.10.2015 / 8:01

מיצובישי ממשיכה לפתח רכבי פנאי עם הנעה ידידותית לסביבה. בטוקיו היא תציג את ה-EX קונספט בעל דלתות התאבדות וטווח נסיעה חשמלי מרשים במיוחד

מיצובישי קונספט X. יצרן, ניר בן טובים
מיצובישי EX קונספט. קרוסאובר חשמלי/ניר בן טובים, יצרן

מיצובישי מחויבת לקראוסאוברים בכלל, ולקרוסאוברים בעלי הנעה חלופית בפרט. דגמי אאוטלנדר PHEV מצליחים להתברג היטב בתעשייה, והטכנולוגיות האקולוגיות של החברה שתהיינה זמינות בעתיד במכוניות עממיות הופכות את הנסיעה השגרתית לקצת יותר זולה. נותרו עוד שאלות פתוחות בנוגע לתשתית הטעינה בדרכים, הסוללות והיכולת הדינמית והמחיר של המוצרים, אבל נראה שבתוך כמה שנים חלק מהבעיות תפתרנה. בינתיים, מיצובישי מצעידה את רכבי הפנאי שלב אחד קדימה ומציגה פרשנות נוספת לרכב פנאי חשמלי - EX קונספט.

לדברי מיצובישי, ה-EX קונספט מייצג את הדור הבא של הקרוסאוברים להם מערכות הינע חשמליות והיברידיות. מבחינה עיצובית, הוא מאחד את המבנה הקלאסי של רכבי הפנאי עם זוויות חדות מלפנים ופנסים מלוכסנים באופן קיצוני. בהמשך, המעצבים השוו ל-EX "מרכב שוטינג-ברייק" לשון מחלקת התכנון, עם קווי מתאר מתעגלים כלפי החלק התחתון מאחור. דלתות התאבדות הן רק לצרכי הדגמה, כפי שנהוג לעשות ברכבי ראווה.

במיצובישי רוצים שחווית הנסיעה לא תסתכם במבטים מלאים חרדות על מד הטעינה, אלא גם תהיה מהנה לנהג ולנוסעים. לכן, את ערכת הסוללות התקינו מתחת לרצפת המכונית ובכך הקטינו את מרכז הכובד לטובת שליטה הדוקה יותר ביכולת הכיוונית של הרכב. המנועים החשמליים מספקים בסביבות 100 כ"ס בדגם הקונספט עם חיבור אל הנעה כפולה, וטווח נסיעה של 400 קילומטרים ייקח את הנוסעים למרחקים שימושיים עד אוזלת כוחן של הסוללות.

שני היבטים חשובים לא פחות הם הכיוון של מעצבי מיצובישי מבחוץ והנדסת האנוש בקבינה; אם עקבתם לאחרונה אחרי החידושים של מיצובישי אאוטלנדר, ניתן היה להבחין בשפת עיצוב שנוטשת את המראה השמרני לטובת הופעה קרבית וספורטיבית - כפי שהייתה בלנסר למשל. מעבר פנימה, חושף ניקוי המשטחים ממתגים מיותרים, שימוש בצג גדול וממורכז ולוח מחוונים דיגיטלי. אלמנטים אלו יעשו את דרכם לרכבי החברה בעתיד הלא רחוק - לכאורה ביורשי פאג'רו וחבריו למשפחה.

דגם הראווה יוצג בסוף החודש בתערוכת טוקיו ה-44.

עוד הרבה על מיצובישי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מיצובישי קונספט X. יצרן, ניר בן טובים
מיצובישי קונספט X/ניר בן טובים, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully