וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מכוניות: גם אופנועים יתחברו לרשת

19.10.2015 / 8:15

בזמן שפרויקט 'המכונית המחוברת' צובר תאוצה ומגיע ליותר מותגים ושווקים, ב.מ.וו, הונדה וימאהה איחדו כוחות לפיתוח מערכת דומה לכלי דו-גלגלי לשם שיפור הבטיחות

מבחן אופנוע ב.מ.וו K1600GTL. ניר בן טובים
מבחן אופנוע ב.מ.וו K1600GTL/ניר בן טובים
העברת הטכנולוגיה גם לאופנועים לאחר הטמעתה במכוניות הנה טבעית ותביא לשיפור משמעותי בבטיחות לרוכבים"

גלישה באינטרנט, שימוש במערכות ניווט שמתריעות על עומסים וסכנות בדרך ואף תקשורת בין כלי רכב, נעשים נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, עם צבירת התאוצה של פרוייקטי 'המכונית המחוברת' (Connected car) בעולם וגם בישראל. היכולת של כלי רכב לתקשר זה עם זה באמצעות חיבור אל מרכז מידע אחד גדול, נועד לשפר את הבטיחות של כלי רכב אלה ונוסעיהם, בהתראה מפני סכנות בכביש, ניווט יעיל וחסכוני יותר ועוד. היכולת לגרום לכלי רכב לתקשר זה עם זה בכביש, הנה צעד נוסף לכיוון מעבר לתחבורה אוטונומית לחלוטין, שבה לא תידרש עוד מעורבות של נהגים במלאכת הנהיגה.

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין היצרניות ב.מ.וו, הונדה וימאהה נחתם בימים האחרונים כדי להביא את טכנולוגיה זו גם לכלי הדו-גלגליים. "העברת הטכנולוגיה גם לאופנועים לאחר הטמעתה במכוניות הנה טבעית ותביא לשיפור משמעותי בבטיחות לרוכבים", כך נמסר בהודעה שיצאה מהונדה יפן.

הונדה אפריקה טווין 2016 CRF1000L. אתר יצרן
הונדה אפריקה טווין 2016 CRF1000L/אתר יצרן

אתגר על שניים

ישנו צורך במזעור ממשי של המערכת וכן עליה להיות עמידה בפני מים, אבק וזעזועים

חיבור האופנוע אל רשת המידע התחבורתי, לא יובילו, בטח שלא בטווח הקרוב, ליכולת אוטונומית, אך תאפשר להעביר לרוכב מידע קריטי לבטיחותו על הכביש. כך למשל המערכת, באמצעות מידע שמשותף מכלי רכב אחרים, משטרה, גורמי תחבורה שונים וגם נהגים, אודות סכנות בדרך כמו תאונות דרכים, כבישים חלקים ורטובים וכו', יוכל להגיע ישירות אל הרוכב ולהכין אותו לסכנה הקרבה.

בנוסף, האופנוע עצמו יתקשר גם הוא עם המערכת וישדר כל העת נתוני מיקום ומהירות, אשר יופנו אל כלי הרכב הסובבים אותו, במטרה לעורר את תשומת ליבם אליו, שכן הוא קטן ופגיע בהרבה.

אולם גם ב.ב.מ.וו ובארגוני הבטיחות באירופה מודעים לאתגר שבמלאכה. אופנוע קטן בהרבה ממכונית ולכן ישנו צורך במזעור ממשי של המערכת וכן עליה להיות עמידה בפני מים, אבק, זעזועים וכדומה ובניגוד למכוניות בהן ניתן להתקין צגים ומסכים לשם תקשורת עם הנהג, באופנועים לא ניתן לעשות כן ויש לפתח שיטה לשידור הנתונים לרוכב.

ומה חושבים הרוכבים? פרסום הכוונה לחבר את האופנוע אל רשת התחבורה, גרר בעיקר שתי תגובות מצד רוכבים. חלקם מברכים על ההתקדמות הטכנולוגית והשיפור בבטיחות הצפוי בעקבותיה, אולם אחרים מלינים על אובדן החופש שברכיבה והפיכת האופנוע לכלי תחבורה מורכב למדי. על כל פנים, למרות ששיתוף הפעולה כבר החל בין החברות, צפויות לחלוף עוד לא מעט שנים בטרם נראה מערכת מוגמרת שמוכנה להתקנה באופן סדרתי בכלי דו-גלגלי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ימאהה XS700. אתר יצרן
ימאהה XS700/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully