וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמיזות עבות: 6 כלים חדשים לימאהה בתערוכת טוקיו

16.10.2015 / 13:05

ימאהה חושפת טיזרים ראשונים על שישה כלים חדשים שיחשפו בסוף אוקטובר בתערוכת טוקיו. בניהם אופנועים, קטנועים, כלי תלת גלגליים, אופניים ואופנועים חשמליים, אופנוע שטח ואפילו מכונית ספורט

אופנועים קטונועים ואופניים חדשים של ימאהה בתערוכת טוקיו 2015. אתר יצרן
כלי תלת גלגלי חדש לימאהה, בעיצוב דומה ל-R1 החדש/אתר יצרן

יצרנית כלי הדו-גלגלי היפנית ימאהה דורכת בקנה מתקפת דגמים: במסגרת תערוכת טוקיו שתפתח את שעריה בסוף חודש אוקטובר, יעמדו על הבמה 20 כלים מתוצרת החברה, מהם שישה חדשים לגמרי אשר יראו אור בפעם הראשונה בעולם.

נכון לרגע זה, ימאהה מסתפקת בחשיפת תמונות חלקיות בלבד ואיורים גולמיים של ששת הכלים החדשים ומגבה אותם בהסברים קצרים אשר מצליחים בהחלט לסקרן ולגרום לנו להמתין בציפיה לחשיפה הרשמית הקרובה.

הכלי הראשון הוא כלי תלת גלגלי חדש בטכנולוגיית ההטייה האקטיבית של המתלה הקדמי. על פי ההערכות שלנו, מדובר בגרסת מנוע בנפח גדול יותר של הטריסיטי, אך זה יכלול גם עיצוב חדשני לחזית, בדומה ל-R1 החדש של ימאהה.

הכלי השני הנו רזונייטור 125. זהו אופנוע רטרו חדש אשר מיועד לפנות לרוכבים צעירים שהעולם הדו-גלגלי חדש עבורם, אך מעוניינים לרכוב על אופנוע מלא אופי קלאסי. כדי להתאים לגישה זו, הרזונייטור יציע מבנה צר וקל מאוד, מנוע ידידותי, מתלים רכים ומגוון פריטי עיצוב ייחודיים כמו דיפון עץ למכל הדלק, פתח מילוי דלק קלאסי ועוד.

הכלים השלישי והרביעי הנם ה-PES2 וה-PED2. שני כלים מהפכניים בכל הקשור לטכנולוגיה מצד ימאהה, לא רק מאחר ושניהם מוותרים על הינע דלקי ועוברים להינע חשמלי, אלא מאחר ושניהם מצוידנים במנוע חשמלי גם בגלגל הקדמי, כך שהם כפולי הנעה. בזמן שה-PES2 מיועד לרכיבה בכביש ובעיר, ה-PED2 מיועד לרכיבת שבילים ושטח. ימאהה מספרים ששני האופנועים ישקלו פחות מ-130 ק"ג לגרסת הכביש ופחות מ-100 ק"ג לגרסת השטח, שניהם מצויידים בסוללות ליטיום-יון מתקדמות נשלפות וטווח הביצועים שלהם יקביל לאלה של אופנועי בנזין עם מנועי 50-125 סמ"ק. כלים נסיוניים אלה בהחלט מראים לאן הולכת ימאהה עם האופנועים העתידיים שלה, לעשור הקרוב.

הכלי החמישי הנו למעשה אופניי הרים בעלי הינע חשמלי. לדברי ימאהה, אופניים אלה מיועדים לרוכבים בוגרים אשר רוצים לרכוב בשטח טכני אתגרי, אך להגביר משמעותית את טווח הרכיבה שלהם בעזרת הסיוע החשמלי. סוללה חזקה תספק את הכוח, שלדה אגרסיבית תספוג את החבטות ולוח מחוונים מתקדם יציג בפני הרוכב מידע חיוני לרכיבה.

הכלי השישי והאחרון שונה מכל האחרים, שכן מדובר למשה במכונית. ימאהה כבר חשפה בעבר כוונה לייצר מכוניות ארבע גלגלים, אך לפי האיור, נראה שהפעם מדובר במכונית ספורט חדשה ולא מכונית לשימוש עירוני בלבד. בימאהה מספרים כי אמנם מדובר במכונית, אך היה תהיה דומה מאוד במאפייניה, בתחושות ובביצועים לעולם האופנועים. בהחלט מסקרן.

ניתן להניח כי ככל שנתקרב אל סוף חודש אוקטובר, נראה תמונות מדויקות יותר של הכלים החדשים ונקבל גם יותר מידע חיוני.

אופנועים קטונועים ואופניים חדשים של ימאהה בתערוכת טוקיו 2015. אתר יצרן
אופנועים קטונועים ואופניים חדשים של ימאהה בתערוכת טוקיו 2015/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully