וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריומף נקנסה ב-2.9 מיליון דולר בארה"ב

18.10.2015 / 12:40

איחור בדיווח על תקלת בטיחות באופנועי טריומף יעלה לחברה 2.9 מיליון דולר. הסיבה, החברה פרסמה ותיקנה אופנועים באירופה 15 חודשים לפני ארה"ב וחשפה את הרוכבים לסיכון מיותר

טריומף סטריט טריפל. יצרן, קובי ליאני
טריומף סטריט טריפל/קובי ליאני, יצרן
רק חמישה עשר חודישם לאחר מכן, נזכרה טריומף לפרסם את קריאה לתיקון זו בשוק האמריקני הרלוונטית ל-1,368 אופנועים

עם האמריקנים לא מתעסקים כשזה מגיע לבטיחות. אחרי שהוכיחו רצינות וקנסו את קונצרן פולקסווגן ב-18 מיליארד דולר בשל פרשת הרמאות בזיהום מנועי הדיזל וכן את טויוטה בפרשת דוושות התאוצה התקולות, גם יצרנית האופנועים הבריטית טריומף חוותה את נחת זרועם. ארגון הבטיחות האמריקני NHTSA קנס את טריומף בסכום של 2.9 מיליון דולר לאחר שזו "שכחה" לדווחה לשוק האמריקני על ליקוי בטיחותי באחד האופנועים מתוצרתה.

תחילת הפרשיה מצוי ב-10 ביוני 2013, אז פרסמה טריומף קריאה לתיקון (ריקול) לדגמי הסטריט טריפל מתוצרתה, לאחר שזיהתה כשל בטיחותי במערכת ההיגוי. מדובר בארבעה ברגים תקולים אשר מחזיקים את הכבלים על גבי הכידון ועלולים לגרום להשתחררות של אלה, להגבלת זווית ההפניה של הכידון ואף לתאונה בשל כך.

אולם רק חמישה עשר חודשים לאחר מכן, נזכרה טריומף לפרסם את קריאה לתיקון זו בשוק האמריקני הרלוונטית ל-1,368 אופנועים ולדברי ה-NHTSA, חשפה את בעליהם לסכנה בטיחותית מיותרת. הדבר כמובן שהעלה את חימתם של האמריקנים אשר הודיעו מידית על הטלת קנס של 1.4 מיליון דולר על היצרנית, הוספה של 500 אלף דולר כנגד אי עמידה בתקני הבטיחות המקומיים וכן עוד מיליון דולר על כל הפרה של חוקי הבטיחות בעתיד. "יצרני הרכב חייבים לעמוד מאחר התחייבויותיהם המוצהרות, זה מחוייב בחוק, בטיחות הציבור דורשת זאת וכשחברות אלה מפרות את התחייבויותיהן, אנחנו נהיה שם כדי להעמיד אותן על מקומן", כך אנתוני פוקס, יו"ר הארגון לבטיחות הציבור.

בטריומף הודו בליקוי ובאיחור בדיווח והסבירו כי מקור התקלה באי הבנה בין החטיבה האירופית למקבילתה האמריקנית, אשר הובילה לאיחור בדיווח בדוחות הרבעוניים לליקויי בטיחות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה צריכים ללמוד מהתנהלות הרשות האמריקאית שאיננה מקלה ראש בבטיחות בדרכים. הדרך לצמצום מספר ההרוגים הגבוה בישראל תושג אך ורק בדרך בלתי מתפשרת בנושאי הבטיחות ושמירה על חיי אדם. ברגע שהרשויות משדרות כי בעיות בטיחות אינן מתקבלות על הדעת והקנס על עבירות בטיחות יהיה בהתאם, זה גורם להתרעה ויחס רציני לבעיות בטיחות. רק בדרך הזו ניתן להצליח במאבק בתאונות הדרכים".

טריומף סטריט טריפל. יצרן, קובי ליאני
טריומף סטריט טריפל/קובי ליאני, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • טריומף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully