וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: הונדה CBR650F - יכולות טובות, גבולות ברורים

20.10.2015 / 11:35

הוא אינו ספורטיבי בכל איבריו וכוונותיו, אבל עם נוחות רכיבה גבוהה, איכות טובה, צריכת דלק חסכונית וביצועים סבירים, ה-CBR650F מתאים לקהל רוכבים גדול מאוד

צילומים: עמרי גוטמן, יצרן

מבחן אופנוע הונדה CBR650F. עמרי גוטמן,
מבחן אופנוע הונדה CBR650F/עמרי גוטמן

השעה שלוש אחרי הצהריים, אני מסיים לאכול ארוחת צהריים בבריכה של קיבוץ מרום גולן, יחד עם עוד 130 רוכבים ורוכבות במסגרת טיול מועדון הונדה. משעה שבע בבוקר אני על האופנוע לסירוגין וצברתי כבר כ-250 קילומטרים של רכיבה ביום קיץ לח וחם במיוחד. מה עושים עכשיו, חוזרים בניחותא לתל אביב, או נפרדים מהקבוצה ונותנים למנוע ה-CBR לנשום קצת?
על הצג הדיגיטלי של ה-CBR החלו להופיע מספרים פליליים, כתוצאה מכבישי הרמה הריקים לחלוטין בשבת אחרי הצהריים ושדה הראייה הכמעט אין סופי.

ה-CBR ואני שמחנו סוף סוף להתעורר לחיים ולהכיר אחד את השני גם בקצב אחר. למרות תנאי האספלט הירודים של כבישי הרמה, ה-CBR650F מצליח להעניק לי בטחון להמשיך בקצב מהיר וגם כניסה למהמורות תוך כדי פניות מתקבלת ללא מחאות מיוחדות. כל עוד לא דורשים מה- CBR650F להתנהג כמו ה-RR600, אחיו החורג המיועד להיות בסיס לאופנועי הסופר ספורט, ה-F650 הוא אופנוע צייתן, קל לרכיבה, מהיר ונוח. מה שעוד יותר מפתיע ב-CBR650F זהו המחיר: 70,900 שקלים הם לא מעט כסף, אבל עבור אופנוע ספורט, ארבע צילינדרים עם פיירינג מלא בנפח 650 מסדרת ה-CBR של הונדה, זה הרבה פחות ממה שהתרגלנו לשלם עד עכשיו. איפה ההפתעה בכל הסיפור?

מבחן אופנוע הונדה CBR650F. עמרי גוטמן,
מבחן אופנוע הונדה CBR650F/עמרי גוטמן
הספק המנוע המוצהר עומד על 85 כוחות סוס לעומת 118 בדגם ה-RR והמשקל גבוה ב-26 קילוגרמים

ראשית מבחינה טכנולוגית ה-CBR650F הוא ברמה הרבה יותר נמוכה מה-RR600. השלדה היא מברזל ולא מאלומיניום, המזלג הקדמי נטול אפשרויות כיוונון וכך גם הבולם האחורי ובנוסף הוא לא מופעל באמצעות המנגנון הפרוגרסיבי מסוג PRO LINK המוכר ממרבית אופנועי הונדה, הבלם הקדמי הוא לא רדיאלי והקליפרים הם בעלי שתי בוכנות בלבד, אין משכך היגוי מקורי, הספק המנוע המוצהר עומד על 85 כוחות סוס לעומת 118 בדגם ה-RR והמשקל גבוה ב-26 קילוגרמים. למעשה קשה מאוד, אם בכלל למצוא חלק זהה בין שני האופנועים. נכון, ההשוואה היא מיותרת, כי לא לזה התכוונו בהונדה כאשר ייצרו את ה-CBR650F, אבל בכל זאת ההשוואה מכניסה קצת היגיון בהפרש המחירים בין שני אופנועים, שעשויים להראות דומים לאנשים רבים. סיבה נוספת נובעת מארץ הייצור, את ה- CBR650F, מייצרים במפעלי הענק של הונדה בתאילנד ובגלל הפרש השכר בין שתי המדינות התוצאה היא מחיר לצרכן נמוך יותר.

לאחר הישורות הארוכות מאוד של דרום רמת הגולן, אני עוצר באנדרטה לזכר אלי כהן ז''ל שנמצאת בתחילת הירידה ממבוא חמה לכיוון צמח. באחת הישורות המהירות המראה השמאלית התקפלה ואני שואל את עצמי, האם זה היה בגלל מהמורה, או פשוט חלק קצת רופס? מכיוון שזה לא קרה יותר אני מניח שזה היה שילוב של המהירות והמהמורות. בעצירה באנדרטה אני פוגש תיירים סיניים, שמתלהבים מאוד מהעיצוב של ה-CBR650F ואפילו מבקשים להצטלם לידו ואני מתחיל לחשוב שהוא באמת יפה, במיוחד בצבע הלבן.

מבחן אופנוע הונדה CBR650F. עמרי גוטמן,
מבחן אופנוע הונדה CBR650F/עמרי גוטמן

גבולות ברורים

לאורך העלייה אני לומד להעריך את גמישות המנוע, שלמרות שאני לא מושך אותו במעלה הסל''ד הוא מתגבר על השיפוע התלול ללא טענות מיוחדות

את קטע הירידה המפותלת אני רוכב בזהירות, אבל מקפיד לבלום כמה שפחות ונותן למנוע לעשות מרבית עבודת הבלימה. זאת לאחר שבמספר מקרים שבהם נאלצתי לבלום תוך כדי הפניות, הופתעתי לרעה מהאופן שבו המזלג נסגר וכמעט הגיע במהירות לסוף המהלך. תופעה זו גורמת לתחושת חוסר בטחון ולהורדת הקצב בהתאם, אולי זה בכוונה? אומנם הירידה תלולה במיוחד ואני יחד עם הציוד שוקל יותר מ-90 ק''ג, אבל קצת יותר עומס קפיץ ושיכוך כיווץ הידראולי היו מועילים מאוד במסלול שכזה. בכל שאר הפניות ה- CBR650F הרגיש יציב ומדויק מספיק בכדי לגרום לי ליהנות מהרכיבה ולהתחיל להרגיש קצת כמו על גבי מסלול.

למרות שכבר צברתי היום יותר מ-300 קילומטרים על ה-CBR650F אני מרגיש מספיק רענן וכנראה גם מתלהב, בכדי לעלות שוב לכיוון מבוא חמה ולבדוק את האופנוע גם בעלייה. לאורך העלייה אני לומד להעריך את גמישות המנוע, שלמרות שאני לא מושך אותו במעלה הסל''ד הוא מתגבר על השיפוע התלול ללא טענות מיוחדות והבעיה של צלילת הפרונט לא מורגשת כלל בעלייה. לאחר הירידה השנייה אני בוחר להמשיך ללא עצירה לכיוון בית שאן וזה ללא ספק מעיד יותר מכל על תנוחת הרכיבה והנוחות הכללית של ה- CBR650F. בעצירת התדלוק אני מגלה שצריכת הדלק הממוצעת עד עכשיו היא 19.7 קילומטרים לליטר, שהם הישג טוב עבור אופנוע ספורט ואם לוקחים בחשבון את נפח מכל הדלק מתקבל טווח נסיעה מרשים של כ-340 קילומטרים. חזרתי הביתה עם 450 קילומטרים על השעון, ללא כאבים בגוף ועם הרבה חומר למחשבה על ה- CBR650F, שמהווה עבורי תגלית מעניינת מאוד.

מבחן אופנוע הונדה CBR650F. עמרי גוטמן,
מבחן אופנוע הונדה CBR650F/עמרי גוטמן

לרוכבים בתחילת דרכם

למי מתאים אופנוע שכזה, או יותר נכון למי לא? לרוכב שמחפש את הקצה בכבישים מפותלים ורוכב יחד עם חבורה של רוכבים שיוצאים לרכב בשבת לפנות בוקר והופכים כבישים ציבוריים למסלולי מרוץ, הוא בטח לא מתאים. לרוכב שאוהב שיש לו את האופנוע הטוב, המתקדם, המהיר והספורטיבי ביותר הוא גם לא מתאים, אבל לכל השאר הוא כן. עבור מרבית הרוכבים הביצועים של ה- CBR650F מספיקים בהחלט ובנוסף, אופי המנוע הידידותי עוזר מאוד ברכיבה רגועה ושלווה ובתוך העיר. עבור רוכבים שזה עבורם האופנוע ה"גדול" הראשון ה- CBR650F יכול להיות בחירה נכונה ביותר ויאפשר להם ללמוד את רזי רכיבת הכביש ללא מגבלות ובמחיר סביר.

מבחינת המראה, ה-CBR650F לא נופל מאופנועי הסופר ספורט ורק מביני עניין יבחינו בהבדלים ביניהם. אני חושב שדווקא נושא המחיר הוא לא הצד החזק של ה- CBR650F, מכיוון שהפרש של 30,000 שקלים לא משקף את הפער הטכנולוגי, שבינו לבין דגם ה-RR ולמעשה במשוואה של תמורה לכסף ה-RR נותן יותר, אבל רק למי שצריך ורוצה וצריך יותר. נקודת החוזק העיקרית של ה-CBR650F היא דווקא בהתאמה שלו לרוכבים רבים, בנוחות ובתפעול הפשוט. המסקנה האישית שלי היא, הונדה עשו צעד מאוד חכם עם ה-CBR650F ואם האמינות והאיכות שלו יהיו באותה רמה של אופנועי הונדה המוכרים לנו מזה שנים ומיוצרים ביפן, אז יש להם כאן כלי שמתאים לקהל רוכבים גדול מאוד.

מבחן אופנוע הונדה CBR650F. עמרי גוטמן,
מבחן אופנוע הונדה CBR650F/עמרי גוטמן

על הצד הטכני:

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, 4 פעימות, 16 שסתומים, קירור מים
נפח מנוע: 649 סמ"ק
הספק: 85 כ"ס ב- 11,000 סל"ד
מומנט: 6.3 קג"מ ב- 8,000 סל"ד
יחס דחיסה: 11.4:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 6 הילוכים
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ, מהלך מתלה 120 מ"מ
מתלה אחורי: מונושוק עם אפשרות כיוון עומס קפיץ, מהלך 43.5 מ"מ
בלם קדמי: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר, ABS
בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ, ABS
צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ
מרווח גחון: 130 מ"מ
משקל רטוב: 211 ק"ג
מיכל דלק: 17.3 ליטר
צריכת דלק: 19 ק"מ לליטר
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 70,900 ש'קל, לא כולל הוצאות רישוי

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully