וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם ג'וק בראש? הכתבה הזאת בשבילכם

22.10.2015 / 15:34

דגם הג'וק של ניסאן יירשם בדפי ההיסטוריה וההיסטריה של עולם הרכב בעיקר בשל העובדה שהוא היה הראשון בסדרת הקרוסאוברים הקטנים. מה כדאי לדעת עליו ולמי הוא מתאים?

השקה ניסאן ג'וק ניסמו RS. אתר יצרן
ניסאן ג'וק. סומן כלהיט הבא/אתר יצרן

על מעט מאוד מכוניות בישראל וגם בעולם, אפשר לומר שהיו חלוצות בתחומן, אך זה בדיוק סיפורו של הג'וק של ניסאן. כבר כשנחשף לעולם באופן רשמי בחודש מרץ 2010 במסגרת תערוכת הרכב שבז'נבה, הוא סומן כלהיט הבא. ניסאן היו הראשונים לזהות את הפוטנציאל שגלום בעולם הקרוסאוברים הקטנים וגם היו אמיצים מספיק כדי לייצר מכונית מעוצבת בצורה חריגה כל כך ולשחררה לשוק כמו שהיא.

שמה נסע לפניה

שיווקה המקומי היה מלחיץ עוד יותר בתחילת דרכה, בעיקר בשל שמה הבעייתי של המכונית - ג'וק. אחת החיות הכי פחות אהודות. הבדיחות וההלצות על חשבונו לא אחרו לבוא אבל מהר מאוד הסתבר שהן לא רק שלא פגעו בג'וק, אלא יצרו דחיפה מאין כמוה. לא היה אחד בישראל שלא הכיר את הרכב החדש של ניסאן, והקלישאה שאין דבר כזה פרסום רע, קיבלה חיזוק נוסף

תוך חודשים ספורים, מאות ואלפי ג'וקים עלו על כבישי ישראל, כולם כמעט ללא יוצא מן הכלל נרכשו על ידי לקוחות פרטיים ולא לציי רכב או חברות ליסינג וגם כיום, חמש שנים מאז הוא החל להימכר, הוא עדיין נהנה מביקוש ער. באמצע חיי הדגם היבואנית המקומית הוסיפה את האפשרות לקבלו עם שילובי צבעים לבחירה ומתיחת פנים מקיפה הגיעה באמצע 2014 וכללה עדכוני עיצוב חיצוניים, שיפורים ארגונומים בתא הנוסעים והרחבה חשובה לתא המטען.

קטן אבל ממזר

ניסאן ג'וק שווק בישראל עם מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר, כאשר הראשון הפיק 117 כ"ס והשני המוגדש שהגיע בגרסת 'ניסמו' הספורטיבית עם 190 כ"ס. תיבות ההילוכים היו אוטומטיות רציפות או ידנית 5 הילוכים בגרסתו הזולה ביותר. הג'וק העממי (לא הג'וק R) אינו רכב מהיר במיוחד וצריכת הדלק שלו בנהיגה רגועה עומדת על כ-13 קילומטרים לליטר. מספר רמות אבזור הוצעו בהתאם שהחלו ברמת הבסיס ויזיה, אסנטה, אסנטה ספורט, טקנה וכמובן גרסת הניסמו.

למרות הופעתו החיצונית הנפוחה, תא הנוסעים של הג'וק קטן למדי. אורכו 4.1 מטרים, אך בסיס הגלגלים עומד על 253 ס"מ בלבד וזה לא תמיד קל לדחוק לתוכו ארבעה מבוגרים או שני ילדים במושבי בטיחות במושב האחורי. גם תא המטען שלו, עד לביצוע מתיחת הפנים קטן למדי - כ-250 ליטר בלבד ועלול שלא להספיק לשימושים יומיומיים. אולם הג'וק נחשב לרכב בטיחותי עם ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
השקה ניסאן ג'וק ניסמו RS. אתר יצרן
שגרת טיפולים נוחה ולא יקרה/אתר יצרן

נוח לאחזקה

ניסאן ג'וק מציע שגרת טיפולים נוחה מאוד - כל 30 אלף קילומטרים או שנה שלמה וגם עלויות אלה נחשבות לזולות יחסית, כאשר טיפול גדול יחסית נעשה רק ב-90,000 קילומטרים ועלותו כ-1,700 שקלים. כל הטיפולים האחרים זולים מ-1,000 שקל. בשנת 2012 ביצעה ניסאן קריאת תיקון (ריקול) אחת משמעותית ברכבי הג'וק והיא קשורה לליקוי אפשרי שנמצא בכריות האוויר של הרכב. ליקוי זה תוקן על ידי היבואנית בכלי הרכב ללא כל עלות מצד הלקוחות כמתחייב בחוק.

כמו מרבית רכבי ניסאן, גם הג'וק נחשב לרכב אמין מאוד ונטול מחלות. המספרים מדברים על מספר דל מאוד של תלונות לקוחות בנוגע לבעיות חשמל (לרוב נובעות מהתקנות חיצוניות ופרטיות של מערכות שונות), מעט מאוד תלונות על תפקוד תיבת ההילוכים וליקויי נעילה של הדלת האחורית. מעבר לאלו, מדובר ברכב אמין מאוד שמאפשר לבעליו ליהנות מראש שקט שמצריך להגיע למוסך רק לשם ביצוע טיפולים סדירים.

בכל זאת נמליץ לכם לבדוק את כלי הרכב, שכן חלק מבעליו התייחסו אליו כאל רכב פנאי ושטח ונסעו בו בשבילים אליהם הוא לא מיועד. מרווח הגחון שלו עומד על 18 סנטימטרים בלבד ולכן הוא רגיש מאוד לפגיעות גחון שעלולות להיות יקרות לתיקון.

למי הג'וק מתאים?

אל הג'וק האופנתי כדאי להתייחס קודם כל כאל מכונית סופר מיני ומעט פחות מכך, ולהבין כי הוא אינו מיועד לשימוש של נוסעים רבים או בטח שלא לשימוש משפחתי. אם לכך אתם מייעדים אותו, תגלו מהר מאוד כי מדובר ברכב זעיר ולא מספק לצרכים אלה. פילוח הלקוחות שרוכשים את רכב זה מצביע על שני קהלים באופן מובהק - נשים ופנסיונרים אשר נמשכות ונמשכים אל העיצוב החריג שלו והעובדה שמדובר ברכב קטן יחסי שקל לנייד וממילא הם לא זקוקים למרחב גדול כדי להסיע בו ילדים.

בשוק היד השנייה, הג'וק שומר על פופולאריות גם חמש שני אחרי שהגיע לארץ ואלפי יחידות ממנו נעות על כבישי ישראל. כיום יש לניסאן הקטן מתחרים אשר מציעים, כל אחד מצדו, יתרונות או חסרונות לעומת הג'וק, אבל למי שקונה אותו, מצפה כאמור איקון מוטורי ואופנתי, בולט לטובה בעיצובו המיוחד, נוח ואמין לאחזקה.

וואלה! NEWS בשיתוף סוויץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully