וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה S: המכונית המושלמת לא ממש אמינה?

21.10.2015 / 10:05

חודשיים אחרי שזכתה בציון יותר ממושלם במבחני ההתנהגות, הנוחות והשימושיות, הקונסיומר ריפורט האמריקני מדרג את הטסלה S החשמלית כבעלת אמינות גבולית בלבד

טסלה S. אתר יצרן
טסלה S/אתר יצרן

האם המכונית המושלמת לא כל כך מושלמת? הקונסיומר ריפורט האמריקני, הגוף אשר עורך מבדקי אמינות ואיכות למגוון מוצרים ובהם גם כלי רכב, מדרג את אחת מהמכוניות החשמליות היוקרתיות והנחשבות בעולם לבעלת אמינות גבולית בלבד. לפי פרסומיהם, כ-1,400 לקוחות החברה דיווחו על מגוון תקלות מציקות.

לפי מבחני הקונסיומר ריפורט, שכללי סקרים עם חלק גדול מרוכשי הטסלה S, עולה כי רבים מהם מתלוננים על אותן בעיות חוזרות ונשנות שקשורות לאיכות ואמינות הרכב. עיקר התתלונות נוגעות לרשרושים ממרכב הרכב המעידים על איכות הרכבה נמוכה, על תקלות בידיות החשמליות לפתיחת הדלתות, תקלות במערכת הטעינה וההינע שכללו לא מעט מקרים של החלפת המנועים החשמליים ואף תקלות במערכת המולטימדיה המתקדמת שמותקנת בדשבורד. הקונסיומר ריפורט מסבירים כי תלונות על תקלות במערכות ה'אינפוטיינמנט' נפוצות במגוון רחב של כלי רכב ומותגים שונים, בשל אחוז החדירה הגבוה של מערכות אלה והעליה המשמעותית בכמות הטכנולוגיה שחודרת למכוניות. מכאן, צפוי שמכונית חשמלית וטכנולוגית כמו הטסלה S תסבול ממחלות דומות.

כמות התלונות של רוכשי מכוניות טסלה S ודירוגה כבעלת אמינות גבולית בלבד, גרם לקונסיומר ריפורט להסיר ממכונית זו את חותמת ה"מומלצת" ובכל גרם לירידה מידית של 10 אחוזים במניות היצרנית האמריקנית. עם זאת, מציינים בקונסיומר ריפורט כי 97 אחוזים מהנשאלים השיבו כי למרות התקלות, הם מרוצים מאוד מהרכב ובכוונתם לרכוש רכב נוסף ממותג זה.

שינוי העמדה של הקונסיומר ריפורט מגיע כהפתעה, שכן רק לפני חודשיים פורסמו ציוני המבחנים שנערכו לרכב זה בתחומי התנהגות, איכות, ביצועים, חיסכון, שימושיות ועוד ובהם הטסלה קיבלה ציון יותר ממושלם של 103. בעקבות תלונות רבות שהגיעו לקונסיומר ריפורט לאור דירוג זה, תוקן הציון ל"מושלם" בלבד - 100 נקודות.

ומה לגבי מכוניות חשמליות והיברידיות אחרות? בניגוד לציון הנמוך של הטסלה S, את הטבלה המחושמלת מובילה באמינות טויוטה פריוס C עם ציון של 85 אחוז, אחריה הפריוס ה"רגילה", במקום השלישי לקסוס CT 200 H (השייכת גם כן לטויוטה), במקום הרביעי טויוטה פריוס V, במקום החמישי ניסאן ליף, במקום השישי הגרסה ההיברידית של פורד C-מקס, במקום השביעי ב.מ.וו i3 והטסלה S רק במקום השמיני.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully