וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מחיר הדלק יירד בקרוב ל-5.94 שקלים לליטר

הדי כהן

22.10.2015 / 12:20

מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 צפוי לרדת בנובמבר ל-5.94 שקלים ■ חבית נפט מסוג ברנט נסחרת היום במחיר של 48.18 דולר, וחבית מסוג WTI במחיר של 45.4 דולר ■ גולדמן זאקס: מחירי הנפט יישארו "נמוכים יותר למשך זמן ארוך"

צריכת דלק. רמי גלבוע,
צריכת דלק/רמי גלבוע

מחיר הדלק צפוי לרדת ב-13 אגורות בחודש הבא, כך מעריכים היום (ה') גורמים במשק הדלק. מחיר הבנזין לצרכן אוקטן 95 בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עומד היום על 6.07 שקלים לליטר, וצפוי לרדת ל-5.94 שקלים לליטר.

הסיבה לירידת המחירים הצפויה נובעת מצלילה של כ-10% במחיר הנפט בשבוע שעבר, זאת לאחר שהזרוע הסטטיסטית של משרד האנרגיה בארה"ב דיווח כי מלאי הנפט השבועי עלה ב-7.6 מיליון חביות לרמה של 468.6 מיליון חביות. מדובר בעלייה השבועית החדה ביותר מאז אפריל.

הירידה הדרמטית מגיעה שבוע לאחר עלייה שבועית של כ-9% במחיר הנפט, זאת על רקע מתיחות גיאופוליטית שנובעת מהתערבותה של רוסיה בסוריה.

חבית נפט מסוג ברנט נסחרת היום במחיר של 48.18 דולר, וחבית מסוג WTI במחיר של 45.4 דולר.

בנק גולדמן זאקס חזר על התחזית שלו משבוע שעבר לפיה מחירי הנפט יישארו "נמוכים יותר למשך זמן ארוך". האנליסט הבכיר בבנק ג'ף קורי (Jeff Currie) טען כי הוא לא רואה עלייה במחיר הנפט בזמן הקרוב. "הייצור במדינות כמו ערב הסעודית, רוסיה ועיראק היה גבוה באופן מפתיע", טען האנליסט והוסיף כי "ברזיל ונורבגיה מפתיעות גם הן בייצור".

נזכיר כי רק ב-4 ימי החודש האחרונים ייקבע מחיר הבנזין בחודש הבא, זאת בהתבסס על מחיר הנפט באותם ימים בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully