וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל פולקסווגן: קיצוצים ושיתוף חלפים

25.10.2015 / 9:45

שערוריית מנועי הדיזל בפולקסווגן תגבה מהחברה משאבים שהיו מיועדים לפיתוחה של הגולף הבאה ב-2017. בארץ - פניה של המועצה לצרכנות לצ'מפיון מוטורס: "חובתכם להבטיח כי מי שניזוק יפוצה"

פולקסווגן. AP
פולקסווגן/AP

פולקסווגן יקפיאו שורה של מהלכים אסטרטגיים בשנה הבאה כדי לחסוך בעלויות ייצור בעקבות שערוריית מנועי הדיזל האחרונה, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. המהלכים כוללים גם שינויים במחלקה השיווקית שתאלץ לקדם את מוצריה עם פרסום דל מבעבר. אולם, מסתבר שזו רק תחילת תכנית הקיצוצים, שכן מסתמן שהמכונית החשובה ביותר בהיצע - פולקסווגן גולף, עומדת להדק את החגורה.

על פי דיווח של ירחון 'מנג'ר' בגרמניה, פולקסווגן תעשה שימוש חוזר בחלפים קיימים כדי לחסוך מאות מיליוני יורו בפיתוחה של פולקסווגן גולף דור 8, שעתידה לצאת לדרכה בעוד כשנתיים. המשמעות תהיה רחבת היקף, שכן הגולף עומדת בחזית המותג וחולקת רכיבים רבים עם חטיבות הליבה (סיאט, סקודה...).

פולקסווגן נאבקת בימים אלה במשבר הגדול ביותר בתולדותיה, אחרי שהתוודתה בחודש שעבר שהתקינה במנועי הדיזל תוכנה שמרמה את מבדקי זיהום האוויר. לפי נתוני הירחון, המשבר גרע מכיסה של פולקסווגן כ-30 מיליארד יורו. מתיאס מולר, שהחליף את מרטין ווינטרקון לאחר פיטוריו מעמדת מנכ"ל יצרנית הרכב הגרמנית תכנן לחזק את אודי ופורשה עם סכומים אלו טרם הסקנדל, אך כעת יאלץ לנסח תכנית הבראה מהירה שככל הנראה גם תעלה להרבה מאוד פועלים במשרתם.

עד כה, זימנו פולקסווגן למוסכים כ-11 מיליון מכוניות המעורבות בפרשה. בישראל זומנו לשירות כמה אלפי יחידות בלבד בשלב זה, כאשר ברקע פנתה היום (ראשון) המועצה לצרכנות בישראל ליבואנית צ'מפיון מוטורס בדרישה כי מי שנפגע מתרמית זיהום האוויר של פולקסווגן יפוצה בהתאם.
מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג: "על אף שחלק מהתשובות אינן בידיכם, ציבור הצרכנים מצפה כי חברתכם תודיע בצורה מפורשת כי היא לוקחת אחריות ותפעל על מנת להבטיח כי הצרכנים יפוצו על כל נזק שנגרם ו/או ייגרם להם כתוצאה מהפרשה".

סמנכ"ל שירות, חלפים ולוגיסטיקה בצ'מפיון מוטורס, מר מאיר איבגי, ענה למנכ"ל המועצה: "אנו איננו אלא חוליה בשרשרת שתפקידה ייבוא רכבי הקונצרן לישראל". הסמנכ"ל מציין כי המידע הרלוונטי עומד לרשות הלקוחות באתר אינטרנט ייעודי שהקימה צ'מפיון בהוראת היצרן. עוד הוסיף איבגי, כי "מדובר בעניינים שטרם גובשו בשלו והתגבשו... בישראל נמכרו כ-12,000 כלי רכב בעלי מנוע דיזל שייתכן ומושפעים מתוך 11 מיליון כלי רכב כאלו שנמכרו על ידי הקונצרן. אנו מניחים שדין הפורמיל שנמכר בארץ יהיה ברמת העקרון כדין כל שאר כלי הרכב... אנו לא מייצרים את כלי הרכב, ולכן אין לנו כל מידע מיוחד בנוגע למצב הדברים אלא בהתאם לדברים שמעדכן אותנו בהם הקונצרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully