וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בעיצוב: רנו מציגה מכונית קופה רעיונית

26.10.2015 / 7:49

רנו חשפה את הקופה לה-קרבוזיה בהשראת האדריכל השוויצירי המפורסם. את רוב ימיה תבלה במוזיאון ועל מסכי המחשב

רנו קונספט. יצרן, ניר בן טובים
רנו לה קורבוזיה קונספט. קופה עם נגיעה היסטורית/ניר בן טובים, יצרן

רנו חשפה מכונית מעוצבת בסגנון קופה שהוכשרה בהשראת האדריכל השוויצרי לה קורבוזיה, לרגל 50 שנים למותו. המכונית הוצגה באירוע פרטי בחוצות פריס בפני קהל מצומצם, מה שרומז כי לרנו אין כוונה לחלץ ממנה מכונית סדרתית או אפילו לסמן שפת עיצוב מעודכנת עבור דגמיה העממיים. מה בכל זאת ייעודה המוטורי? הומאז' למכוניות המפוארות שכיכבו ברחובות פריס בשנות ה-30.

רנו קופה קונספט. יצרן, ניר בן טובים
רנו קופה קונספט/ניר בן טובים, יצרן

על פי מעצביה, נראית הרנו 'לה קורבוזיה' שונה מכל דגם של היצרנית הצרפתית. זהו מיזוג מראה קלאסי עם מכונית קיצון במרכב קופה, ארוך, מפואר ומרשים שבד"כ מתאים ליריבתה המקומית פיג'ו-סיטרואן. ברנו מוסיפים שתא הנוסעים גמיש לשניים בלבד, הספונים במושבים דקיקים בסגנון "באקט" חובקים, וכי רוב התקרה עשויה זגוגית מרובת שכבות כדי להכניס כמה שיותר אור טבעי למרחב המחייה.

הפרטים הטכנים אודותיה שמורים, וייתכן כי בכל מקרה אין להם משמעות אלא סמלית עבור מי שנכח באירוע הראווה הסגור בפני כלי התקשורת. המסר שרוצים ברנו להעביר דרך לה קורבוזיה הוא שראוי לזכור את השפעתם של מעצבי הערים ההיסטורים על תכנון המכוניות של ימינו. לה קורבוזיה חתום בין היתר, על כמה רעיונות פורצי דרך בתחומו, בהם שימוש בבטון מזוין להקמת בניינים ובתים פרטיים, וכן תכנן שורה של מבנים חשובים וחדשניים (בשיתוף אדריכלים נוספים) כמו בניין האומות המאוחדות בניו-יורק. הוא זכה להצלחה גדולה בתקופתו וטען כי המכונית הפרטית היא החוליה החשובה ביותר לחיזוק הערים הגדולות (מבקריו טוענים כי שיטה זו גרמה להרס הטבע).

כך או אחרת, לה קורבוזיה תכנס בקרוב למטה החברה ותשאר בין כתליה כמיצג למידה עבור סטודנטים לעיצוב רכב המחפשים השראה למיזמים עתידיים.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully