וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונינג אנג'ל: מפגש בין סטייל ליעילות

אופניים חשמליים יכולים להיות פריט אופנתי? הפקדנו את אופני קונינג אנג'ל החדשים בידיה של רוכבת עירונית מנוסה, ואלה מסקנותיה

מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

אופניים חשמליים כבר מזמן זכו בתואר "כלי התחבורה העירוני היעיל ביותר", אבל עדיין עבור מרבית האנשים, אופניים חשמליים נתפסים ככלי תחבורה בסיסי בלבד ללא כל יומרות בנושא האיכות, הסטייל והעיצוב.

אופני האנג'ל של חברת קונינג מיועדים לשנות תפיסה זו ולגרום לרוכבים ובעיקר לנשים לחשוק בהם גם בגלל המראה והסטייל שהם מפגינים, ולא רק בגלל היעילות והשימושיות שלהם. מגמה שיווקית זו נפוצה מאוד בתעשיית הרכב ודוגמאות בולטות לכך הם דגמי פיאט 500 השונים, מיני מיינור והחיפושית של פולקסווגן.

כבר מהמבט הראשון באופניים ניתן להתרשם מההשקעה המרובה בבחירת החלקים השונים כדי ליצור אופניים בעיצוב רטרו מוקפד מאוד. בנוסף לכך, המכלולים השונים כגון המנוע, הגלגלים, המצבר ומערכת החשמל הם ברמה גבוהה במיוחד וללא ספק הרבה מעבר למה שהתרגלנו למצוא באופניים חשמליים "רגילים" אחרים.

מכיוון שדגם האנג'ל פונה בעיקר לקהל הנשי, את האופניים מסרנו לאשה, שכבר שנים רבות רוכבת על אופניים רגילים בתור כלי התחבורה העירוני שלה, על מנת לקבל את חוות דעתה לגבי השימוש באופני הקונינג אנג'ל החשמליים. קים סביו, 44 מאמנת כושר.

מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

קוסמטיקה קלה

אני גרה ברמת גן ועובדת בסביבה הקרובה למקום מגורי וגם את מרבית הקניות והסידורים יוצא לי לעשות ברדיוס של לא יותר משני קילומטרים מהבית. לכן, כבר לפני עשר שנים, שהילדים עדיין היו קטנים ונזקקו להסעה לגנים, עברתי להשתמש באופניים עם מושב אחורי לטובת הילדים וסבל נוסף מקדימה בכדי להקטין את מספר הביקורים השבועיים בסופר. גם במקרים שאני צריכה להגיע לתל אביב, לרוב אני נמנעת מהשימוש במכונית, בגלל שהאופניים פשוט יותר נוחים לי. הגעתי אפילו למצב שבימי גשם אני משתדלת לדחות נסיעות ארוכות בכדי לא להשתמש במכונית. האופניים שבהם אני משתמשת הם אופני נשים, ללא מנוע חשמלי.

עוד באותו נושא

מבחן: אופני רוקי מאונטיין ת'נדר-בולט 750 MSL

לכתבה המלאה
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

איזה יופי

הדבר הראשון שחשבתי עליו, שראיתי את אופני האנג'ל, היה שהם מכווונים ישירות לנשים. זה פשוט כמו בגד יפה, תכשיט יפה, או כל חפץ אחר שגורם לך להתחבר אליו בזכות העיצוב שלו. מיד לאחר שהתיישבתי עליהם אהבתי את המראה ואת המגע של המושב והידיות שעשויות מעור בשונה מידיות הגומי המקובלות באופניים.

התחושה היא של אופניים הרבה יותר גדולים ומסיביים מהאופניים הרגילים שלי ללא מנוע ואפילו יותר גדולים מהאופניים החשמליים הקודמים שהיו אצלנו בבית שהיו עם גלגלי 20 אינטץ'. בכדי לסובב אותם בחנייה צריך להשקיע הרבה יותר כוח ותשומת לב וגם הג'ק המרכזי מקשה עוד יותר על פעולת החנייה. מיד עם תחילת הנסיעה ניתן להוריד להילוך ראשון מבלי לסובב את הפדלים, בזכות מנגנון הילוכים שונה ממה שמקובל באופניים רגילים ולכן זה מקל על תחילת הנסיעה.

תנוחת הרכיבה שונה ממה שאני רגילה בגלל הכידון, שמכופף לאחור באופן משמעותי וגורם לידיים להיסגר אחת לעבר השנייה ולא להיפתח כמו במרבית האופנים. האנג'ל מרגישים יציבים מאוד, גם לאחר העמסת עגלה שלמה מהסופר ובמצב זה גם הברקסים המשיכו להיות רגישים ולא נזקקתי להפעלת כוח מיוחד כדי להפעיל אותם. הרכיבה קלה יותר לעומת האופניים הפרטיים שלי, במיוחד למרחקים ארוכים, או בעליות ארוכות.

מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

אין לי ספק, שאם הייתי צריכה מידי יום לרכוב כמה קילומטרים לעבודה ובחזרה, הייתי מעדיפה את האנג'ל על פני האופניים הפרטיים שלי. התערבות המנוע מתרחשת רק כאשר הפדלים מסתובבים ולכן אין תחושה שהאופניים קופצים קדימה וזה משפר בהרבה את תחושת הביטחון שלי עליהם, לעומת אופניים חשמליים לא חוקיים. בנוסף לכך האפשרות לבחור בין חמישה מצבי התערבות של המנוע דרך הכפתור שעל הכידון, הגדילה עוד יותר את תחושת הביטחון וקיצרה את זמן ההסתגלות שלי אליהם. הארגז האחורי העשוי מראטן איכותי, אומנם יפה מאוד למראה, אך לא מספיק גדול בכדי להכניס אליו תיק גב, או מנעול גדול.

מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

ההגנה על השרשרת מאפשרת לרכוב עם מכנסיים ארוכים ורחבים או שמלה ארוכה, ללא החשש שהם יתלכלכו או יתפסו בשרשרת ובסעיף זה אציין גם את הכנפיים הגדולות שמסביבי לגלגלים, שללא ספק יעזרו מאוד בשמירה על ניקיון הבגדים ברכיבה בשלוליות. פעולת הטענת המצבר פשוטה לביצוע וניתן גם לקחת את הסוללה הביתה ולטעון אותה כאשר היא לא מורכבת על האופניים. מיקומה של הסוללה, מתחת לארגז האחורי, מקנה לאנג'ל מראה של אופניים רגילות ולבטח גם שומר עליה מפני גניבה.

מאוד אהבתי את האנג'ל והם בהחלט גרמו לי לרצות אותם ולא רק בגלל הנוחות שבזכות המנוע החשמלי, אלא בעיקר בגלל המראה המדליק והסטייל שלהם.

מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

קצת טכנולוגיה

ייחודם של הקונינג אנג'ל טמון בעיקר באיכות המכלולים השונים ובמיקום המנוע החשמלי בתוך הקראנק שבין הפדלים. מיקום זה הוא אידאלי מבחינת חלוקת המשקל ומעניק מרכז כובד נמוך במרכז האופניים, בניגוד למרבית האופניים החשמליים שבהם המנוע נמצא בציר הגלגל האחורי ולכן מרכז הכובד ממוקם הרבה יותר לאחור.

מרכז כובד מאחורי הרוכב, גורם לאופניים להיות פחות יציבים ולאבד את האחיזה בגלגל הקדמי ביתר קלות במצבים של בלימה או הטיה. בנוסף לכך ההקפדה על מכלולים איכותיים והרכבה באופן שמשאיר כמה שפחות חוטי חשמל וכבלים חשופים, גורמת לאנג'ל להיות אופניים פחות פגיעים וכנראה גם אמינים יותר מהאופניים החשמליים הפשוטים יותר.

אחת הבעיות של האופניים החשמליים היא בגשם, בגלל ריבוי חיבורי החשמל החשופים וחוסר אטימה של המנוע, לפי מראה החיבורים והמנוע באנג'ל גם בסעיף זה יהיה להם יתרון לעומת אופניים חשמליים רגילים. קוטר הגלגלים הגדול, 26 אינטץ', מסייע מאוד לשמירה על היציבות ולהתגברות על מהמורות בכביש בנוסף לצמיגים השמנמנים המורכבים במקור.

מערכת ההילוכים הפנימית שבתוך הנאבה האחורית, מאפשרת העברת הילוכים ללא צורך בסיבוב הפדלים ולכן מאפשרת תחילת נסיעה ביתר קלות גם בעליות ובעיקר לא זקוקה לכיוונים ולתחזוקה. מערכת התאורה מורכבת מפנס קדמי הניזון מדינמו המורכב בתוך הנאבה הקדמית ללא צורך בשימוש במצבר או בסוללה חיצונית והפנס האחורי מצוי בתוך גוף המצבר עצמו. מבחינה טכנולוגית האנג'ל הם ברמה הרבה יותר גבוהה משאר האופניים החשמליים שהכרתי עד כה וללא ספק שמחירם הגבוה נובע מכך. האנג'ל יתאימו למי שמקפיד להראות תמיד במיטבו ואוהב לפנק את עצמו בדברים טובים ואיכותיים. במקרה הזה הסטייל פוגש גם את היעילות והבטיחות ויחדיו הם יוצרים אופניים מיוחדים מאוד.

מבחן אופניים, קוניג אנג'ל. אתר יצרן
מבחן אופניים, קוניג אנג'ל/אתר יצרן

נתונים טכניים

גלגלי 26 אינטץ' עם מנוע מרכזי
משקל 25 ק''ג
סוללה תוצרת סמסונג
מנוע ECHIVER מרכזי 36 וולט 250 וואט
צג LCD
חיישן כוח
בלמים TEKTRO
הילוכים SHIMANO NAXUS
משקל רוכב מרבי 120 ק''ג
יכולת עליה של 15 מעלות עם 75 ק''ג רוכב

מחיר: 6,000 שקלים.

עוד הרבה על אופניים בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully