וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועז ואטונומי: ניסאן מציגה את ה-IDS, רכב העתיד

29.10.2015 / 7:32

ניסאן ממשיכה לתגבר את פיתוחיה בענף האוטנומי וחושפת את IDS קונספט, עם יכולת נהיגה עצמאית ותא נוסעים מתוחכם. עתיד ירוק ללא נהג

אתר יצרן

מכוניות אוטנומיות תהיינה חלק מהנוף המוטורי בשנים הקרובות, וניסאן, שרוצה לקחת חלק בחגיגה בהחלט נמנית על המובילות בתעשיה ובפיתוחים שבסופו של דבר יגיעו לפתחו של הרובד העממי. החברה הציגה השבוע בטוקיו את ה-IDS קונספט עם יכולת נהיגה עצמאית ועיצוב עתידני, אך הוסיפה לו ממד מעניין בדמות תא נוסעים מודולארי שמשנה את קונפיגורציית הקונסולה לפי מצב הנהיגה.

ה-IDS אוצר ערימה של חידושים טכנולוגיים שיגיעו לכבישים עד שנת 2020 או במהלכה - תאריך היעד למעבר למכוניות אוטנומיות שינועו על כביש ציבורי בצורה מפוקחת. ראשי התיבות של הקונספט הן Intelligent Driving System, ובניסאן ניסו להעניק לו הופעה של רכב בעל מוטיביים עתידיניים אך כאלו שאינם בגדר המדע בדיוני.

מהצד המעשי, הטכנולוגיה מבוססת על מערכות שנמצאות במסגרת ניסוי על ניסאן ליף אוטנומית, וכבר בשלב הזה המכונית יודעת בידיוק לאן היא נוסעת בזכות מצלמות היקפיות 360 מעלות, והנהג יכול לבחור אם לקחת את ההגה לידיו או לאפשר למחשב לנווט. "יכולת הנהיגה של הרכב מתעלה על זו של האדם האנושי", אומר טקשי סונדה, מבכירי מחלקת המחקר בניסאן. "אנשים יכולים להתרכז רק בדבר אחד, אבל המכונית יכולה לבצע כמה פעולות במקביל", כך אומר.

אחד הפטנטים החביבים ברכב הוא החיבור בין המחשב לנהג. בימינו, ישנן תיבות הילוכים שמסוגלות "ללמוד" את הרגלי הנהיגה, ולפי זאת לנסות לכייל את ההילוכים בצורה האופיינית לו. כאן, כל מערכת הנהיגה אוגרת את דפוסי ההתנהגות של האוחז בהגה; אם זה מוחץ את דוושת ההאצה בדרמטיות, בולם באגרסיביות או נוסע כמו אחוז תזזית, היא מנסה לחקות את מעשיו בצורה מלאכותית. אם הנהיגה כאוטית יתר על המידה, המחשב מתקן את הרגליו המקולקלים.

אין הרבה מידע על ההנעה החשמלית של IDS, מלבד הדיווח על שימוש בסוללות ליתיום יון קומפקטיות עם קיבולת כפולה מזו המותקנת בניסאן ליף (סביבות 60 קילוואט). אלה אגב אינן מכבידות על ה-IDS, משום שהרכב עשוי ברובו סיבי פחמן. בעניין זה, מציינים בניסאן כי תרכובות קרבון תהיינה זמינות יותר בעתיד כאשר היעד הוא להוזיל ק"ג קרבון ל-20 יורו, בהשוואה ל-100 יורו לק"ג כיום.

יכול שניסאן תכשיר את ה-IDS לדור הבא של הליף נוכח הטכנולוגיות שהן חולקות ביניהן. יתרה מכך, בניסאן אגב כבר לא מדברים במונחים תאורטיים, אלא מסמנים את תחילת הדרך האמיתית אל השלב הבא בו הנהג יהיה רק תפאורה על הכביש.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully