וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק על שני גלגלים: ימאהה חשפה מכונית קופה קטנה

1.11.2015 / 12:38

ימאהה ספורט-רייד קופה מעבירה את חווית הרכיבה של המותג ל-4 גלגלים בעיצוב דרמטי. עכשיו הם מחפשים לה את המנוע המתאים

ימאהה ספורט קופה. יצרן, ניר בן טובים
ימאהה ספורט-רייד קופה קונספט. עוברים למשהו חדש/ניר בן טובים, יצרן

ימאהה משתעשעת עם הרעיון של מכונית ספורט כבר כמה שנים טובות. חלק מהמותגים בענף הדו גלגלי כמו KTM הפכו את החלום הזה למציאות, אבל בימאהה לא מצאו את הנוסח המדויק להעביר את חווית הרכיבה על גבי אופנועיה אל מכונית עם 2 מושבים ו-4 גלגלים. בתערוכת טוקיו איפוא, מסתמן שהיא עלתה על הפתרון שהולם את ערכיה לפחות ברמה הרעיונית; הכירו את ה-ספורט-רייד קופה קונספט.

ימאהה פתחה את המיזם בהדרכתו של גורדון מארי, אחד ממהנדסי הפורמולה 1 של מקלארן שעשה לעצמו שם בסבב ה-F1 בימים שאירטון סנה המנוח כיכב על המסלולים, סייע לימאהה למצוא את החבילה הנכונה לנהגים "בוגרים" שמחפשים ריגושים בהילוך גבוה ומכורים למותג היפני. לדבריו, המכונית בנויה על שלדה קלה (צינורות) עם דיפונים שמעניקים לה את הופעתה החיצונית הבולטת. הרעיון הזה יושם אגב ב-2012 ברכב הראווה של ימאהה, ה-istream שנועד לשימוש ברחבי הערים הפקוקות.

הפיתוח של המעטפת החל עם רישומים מ- YZF-R1 ומשם גם לקחו את רוב ההשראה הוויזואלית. החלק הקדמי מחודד במרכזו לוגו החברה שמצדדיו נורות דקיקות ומלוכסנות, ולמטה פגוש נמוך שמכיל את צמד הספליטרים העשויים מקרבון (סיבי פחמן). מאחור הצורה קצת יותר מתאימה למכונית רגילה בתוספת מפלטים כפולים.

בכניסה לקבינה ימצאו זוג מושבים וסידור פקדים די שגרתי (אם כי מאוד מושך את העין). תנוחת הנהיגה כמעט ממורכזת (רעיון של מארי כמובן) ובמושב הנהג הותקנה בליטה שמדמה את מכל הדלק באופנועי ימאהה.

בימאהה עדיין לא גובש איזה מנוע להתקין בקרביים, אבל מספרים של משקל של כ-800 ק"ג בערך. עומדים לפניהם שורה של מנועי אופנועים שיעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר וסביר שיחד עם המומחיות של מארי הביצועים יהיו מצויינים. מעניין יהיה לעקוב ולראות אם ימאהה תענה לאתגר של פולקסווגן, ותייצר מתחרה למכונית ה-XL1 שפותחה יחד עם דוקאטי.


עוד באותו נושא:
מבחן ראשון ימאהה YZ-R3

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully